Devítinásobný mistr světa v rally, Sébastien Loeb, bude radit Robertu Kubicovi při jeho debutu ve WRC za volantem Citroënu DS3 RRC, který se koná na příští soutěži v Portugalsku.
Minulý týden na Kanárských ostrovech Robert Kubica překvapil nejen odbornou veřejnost svým výkonem za volantem Citroënu DS3 RRC. Nicméně debut vítěze Kanadské Grand Prix F1 ve WRC2 bude asi trochu těžší, jede se totiž na šotolině a konkurence bude velká.
Jeho šotolinové zkušenosti totiž obsahují pouhých 40 mil v jeho soukromě vlastněném voze skupiny N. Před Portugalskem tak bude samozřejmě DS3 na šotolině testovat a týmový šéf, Yves Matton, očekává, že bude mít hodně otázek. Na místě tak bude momentální jednička týmu, Mikko Hirvonen a devíti násobný mistr světa, Sébastien Loeb, aby mohli Polákovi poradit.
"Až odjede prvních pár kol na šolině, tak bude mít hodně otázek. Seb a Mikko na šotolině odjeli už tolik kilometrů a mají také rozdílné jezdecké styly, takže bych neřekl, že padnou všechny odpovědi, ale bude jich hodně a díky nim může získat hodně času [na tratích RZ]," řekl Yves Matton. "Napřed ale musí odjet pár kilometrů, aby všemu porozuměl."
Robert Kubica připouští, že šotolina pro něj bude představovat kompletně odlišnou výzvu. "V mém životě jsem toho na šotolině moc neodjel, bude to velká výzva a velká zábava." Kubica se navíc v rámci testů zúčastní i Fafe Rallysprint.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.