Devítinásobný mistr světa v rally, Sébastien Loeb, bude radit Robertu Kubicovi při jeho debutu ve WRC za volantem Citroënu DS3 RRC, který se koná na příští soutěži v Portugalsku.
Minulý týden na Kanárských ostrovech Robert Kubica překvapil nejen odbornou veřejnost svým výkonem za volantem Citroënu DS3 RRC. Nicméně debut vítěze Kanadské Grand Prix F1 ve WRC2 bude asi trochu těžší, jede se totiž na šotolině a konkurence bude velká.
Jeho šotolinové zkušenosti totiž obsahují pouhých 40 mil v jeho soukromě vlastněném voze skupiny N. Před Portugalskem tak bude samozřejmě DS3 na šotolině testovat a týmový šéf, Yves Matton, očekává, že bude mít hodně otázek. Na místě tak bude momentální jednička týmu, Mikko Hirvonen a devíti násobný mistr světa, Sébastien Loeb, aby mohli Polákovi poradit.
"Až odjede prvních pár kol na šolině, tak bude mít hodně otázek. Seb a Mikko na šotolině odjeli už tolik kilometrů a mají také rozdílné jezdecké styly, takže bych neřekl, že padnou všechny odpovědi, ale bude jich hodně a díky nim může získat hodně času [na tratích RZ]," řekl Yves Matton. "Napřed ale musí odjet pár kilometrů, aby všemu porozuměl."
Robert Kubica připouští, že šotolina pro něj bude představovat kompletně odlišnou výzvu. "V mém životě jsem toho na šotolině moc neodjel, bude to velká výzva a velká zábava." Kubica se navíc v rámci testů zúčastní i Fafe Rallysprint.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?