Tým ŠKODA Motorsport chce na třetím podniku letošního Mistrovství Evropy (ERC) na ostrově Gran Canaria obhájit prvenství z loňského roku.
Pro Jana Kopeckého a Pavla Dreslera jde na Rally Islas Canarias o druhý start v šampionátu ERC 2013. Úvodní soutěž – rakouskou Jänner Rally – tovární posádka vyhrála. Na uplynulé tři sezony má ŠKODA skvělé vzpomínky – třikrát po sobě zde stanul pilot továrního vozu ŠKODA Fabia Super 2000 na stupni nejvyšším.
Jan Kopecký se na svou oblíbenou asfaltovou soutěž těší„Kanáry“ patří mezi naše nejoblíbenější soutěže. ŠKODA tu vyhrála v minulých letech třikrát po sobě a z toho je na dvou prvenstvích vyryto mé jméno - chceme na to navázat. Jsou zde krásné tratě, perfektní asfalt s velmi dobrým „gripem“. Náš cíl je bojovat opět o nejvyšší příčky.“
V loňském roce ovládl Kopecký s Dreslerem soutěž na ostrově v Atlantickém oceánu po nervy drásajícím souboji s týmovými kolegy Andreasem Mikkelsenem a Olou Floenem až v poslední rychlostní zkoušce. Podobný „thriller“ se odehrál v letošním zatím jediném vystoupení tovární posádky v šampionátu ERC – v úvodní lednové Jänner rally zvítězili Kopecký s Dreslerem o 0,5 sekundy před posádkou Bryan Bouffier/Olivier Fournier opět až v poslední „erzetě“.
V okolí města Las Palmas, které je centrem soutěže, čeká na posádky 14 rychlostních zkoušek a 246 soutěžních kilometrů, vítěz bude znám v sobotu v podvečer.
www.twitter.com/motorsportskoda
www.facebook.com/motorsportskoda
www.youtube.com/motorsportskoda
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.