Rychlost na top výsledek M-Sportu nechybí, ale po dalších technických problémech v Mexiku je Mads Ostberg hluboce zklamán.
Mads Ostberg byl smutným hrdinou Rally Mexiko. V pátek byl Nor ve službách M-Sportu jediným, kdo dokázal držet Ogiera pod tlakem. Chvíli dokonce vedl, na konci první etapy však spadl se ztrátou 33 vteřin na 2. místo. Hirvonena měl pod kontrolou a rychlosti bývalého privátního jezdce Adapty si všiml i Ogier, který jej označil za největšího rivala v boji o titul. Jenže v sobotu se všechno pokazilo.
Nejprve na RZ14 začala stávkovat převodovka, na přejezdu k RZ15 se odporoučel alternátor. Ford Fiesta RS WRC zůstal stát odstavený vedle cesty. Ironií osudu je, že pro sobotní etapu se rozhodl M-Sport v jeho voze alternátor vyměnit za nový. V neděli se Mads do soutěže vrátil v rámci "Rally2" a získal alespoň 2 bonusové body v Power Stage.
"Tato rally mi přinesla velké zklamání. Před sobotními problémy jsme měli velmi dobrou rychlost, měli jsme našlápnuté na velmi dobrý výsledek. Dopadlo to ale tak, jak to dopadlo, už s tím nic neuděláme," říká jezdec. V šampionátu narostla jeho ztráta na Ogiera na 48 bodů: "Je to pochopitelně škoda, ale jak říkám, tempo jsme měli dobré. To je vidět i z výsledků Power Stage.
Loňské rozmáčené Portugalsko nakonec přineslo Ostbergovi prvenství
Na trati jsem jel jako druhý a přesto jsem zajel druhý čas. To je pro nás velmi pozitivní. Víme, že máme rychlost. V Portugalsku na to rozhodně zatlačíme a pojedeme na hraně." Právě v Portugalsku oslavil Ostberg svoje zatím jediné vítězství v MS - po diskvalifikaci Hirvonena.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?