Mads Ostberg: Podium je cílem, hlavní je ale šampionát

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 4. března 2013 11:26
Sdílej:

V předešlých dvou letech obsadil Mads Ostberg v Mexiku páté a čtvrté místo. Teď by se chtěl Nor prosadit na podium.

V roce 2011 zaznamenal v Mexiku jezdec tehdejšího týmu Stobart 5. příčku, vloni byl jako jezdec soukromého týmu Adapta 4. Pokud by Mads pokračoval ve zlepšovaní i letos, tak je logickým cílem podium. A přesně na to 25letý jezdec letos míří: "Mým cílem je podium, tam chci skončit." Momentálně v celkovém hodnocení drží 3. příčku a právě šampionát je tím hlavním, co jezdce zajímá.

"Loeb už v Mexiku nestartuje, a tak máme vlastně v šampionátu velmi dobrou pozici. Musíme se pokusit zatlačit na Ogiera." Úřadující mistr světa vynechává soutěže v Mexiku a Portugalsku, uvidíme jej až v Argentíně. Jenže v Ogierovi má Mads Ostberg velmi silného konkurenta.

"Na obou úvodních soutěžích byl velmi silný. Očekávám, že velmi podobné to bude i o tomto víkendu. Na souboj jsem ale připravný a na soutěž se už těším. Je to první šotolinová rally roku a já očekávám velmi vyrovnané pole, takže bychom se mohli dočkat těsných soubojů."

"Velmi důležitá bude startovní pozice. Budeme na to tlačit hned od začátku, abychom si v kvalifikaci vyjeli dobré postavení." M-Sport se na třetí soutěž MS připravoval jihu Španělska. Mexickou rally se nemění pouze povrch soutěže, ale také výrazně vzrostou teploty (očekávají se zhruba kolem 30 stupňů Celisa).

Mads na trati Mexické rally - rok 2011

Dalším výrazným aspektem této 394,88km dlouhé soutěže je nadmořská výška - posádky se dostanou až do 2 500 m. n. m. "Na podmínky si musíme rychle navyknout. Díky nadmořské výšce se mění ovládání vozu. Auto reaguje jinak než na ostatních šotolinových soutěžích. Už se na to ale těším a jsem si jistý, že to bude vzrušující soutěž," zakončil soutěžák.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.