V předešlých dvou letech obsadil Mads Ostberg v Mexiku páté a čtvrté místo. Teď by se chtěl Nor prosadit na podium.
V roce 2011 zaznamenal v Mexiku jezdec tehdejšího týmu Stobart 5. příčku, vloni byl jako jezdec soukromého týmu Adapta 4. Pokud by Mads pokračoval ve zlepšovaní i letos, tak je logickým cílem podium. A přesně na to 25letý jezdec letos míří: "Mým cílem je podium, tam chci skončit." Momentálně v celkovém hodnocení drží 3. příčku a právě šampionát je tím hlavním, co jezdce zajímá.
"Loeb už v Mexiku nestartuje, a tak máme vlastně v šampionátu velmi dobrou pozici. Musíme se pokusit zatlačit na Ogiera." Úřadující mistr světa vynechává soutěže v Mexiku a Portugalsku, uvidíme jej až v Argentíně. Jenže v Ogierovi má Mads Ostberg velmi silného konkurenta.
"Na obou úvodních soutěžích byl velmi silný. Očekávám, že velmi podobné to bude i o tomto víkendu. Na souboj jsem ale připravný a na soutěž se už těším. Je to první šotolinová rally roku a já očekávám velmi vyrovnané pole, takže bychom se mohli dočkat těsných soubojů."
"Velmi důležitá bude startovní pozice. Budeme na to tlačit hned od začátku, abychom si v kvalifikaci vyjeli dobré postavení." M-Sport se na třetí soutěž MS připravoval jihu Španělska. Mexickou rally se nemění pouze povrch soutěže, ale také výrazně vzrostou teploty (očekávají se zhruba kolem 30 stupňů Celisa).
Mads na trati Mexické rally - rok 2011
Dalším výrazným aspektem této 394,88km dlouhé soutěže je nadmořská výška - posádky se dostanou až do 2 500 m. n. m. "Na podmínky si musíme rychle navyknout. Díky nadmořské výšce se mění ovládání vozu. Auto reaguje jinak než na ostatních šotolinových soutěžích. Už se na to ale těším a jsem si jistý, že to bude vzrušující soutěž," zakončil soutěžák.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.