Robert Kubica se konečně rozhodl. Místo Mistrovství Evropy v rally pojede Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Polák bude využívat vůz Citroën DS3 RRC, jeho program v MS začíná v Portugalsku, aby si na vůz zvykl, odstartuje i na Kanárských ostrovech v rámci ME.
Robert Kubica se rozhodl upřednostnit rally před DTM, to už víme. Původně se však mělo za to, že bude jezdit v ME, teď ale došlo ke změně a uvidíme jej v rámci MS v kategorii WRC2. První start jej čeká v Portugalsku, v rámci testování odstartuje i na Kanárských ostrovech.
"Před tím, než jsem se rozhodl pro MS s Citroënem, zvažoval jsem spoustu nabídek. Pořád jsem však byl v kontaktu s Citroënem a chtěli jsme společně něco udělat. Teď už se těším na to, že budu mít šanci opět jezdit na nejvyšší úrovní," říká Robert Kubica.
Na Kubicu letos čeká 7 soutěží ve WRC2, je možné, že se sem tam objeví i v ME: "Rally na Kanárských ostrovech bude pro mě zajímavou výzvou. Už se nemohu dočkat, až soutěž odstartuje. Nemám však žádný cíl, jaký výsledek bych chtěl zajet. V rally se toho musím ještě hodně naučit a zlepšit se. To mi umožní jen větší počet soutěžních kilometrů."
Kubicova DS3 RRC bude speciálně upravena - místo sekvenční převodovky bude smět řadit joystickem pod volantem, navíc na levé straně. To musela schválit samotná FIA. To však není jediná úprava, kterou bude Kubica na svém voze mít, více už nám prozradí šéftechnik Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon: "Mimo to jsme ještě museli upravit ruční brzdu. Místo zatáhnutí ji bude ovládat zatlačením dopředu."
"Jsem moc rád, že máme Roberta v týmu. Jeho partneři pomohli zajistit program s vozem velmi podobným strojům WRC. Jeho spojení se značkou Citroën je skvělé, děkuji také FIA, že nám vyšla vstříc," zakončil Yves Matton, šéf Citroënu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?