Z plánovaných startů v DTM sešlo a teď chce Robert Kubica startovat v Mistrovství Evropy s Citroënem. Smlouva sice ještě není podepsaná, ale obě strany pracují na tom, aby se stihly připravit na start na Kanárských ostrovech.
"Vypadá to dobře!" řekl dnes večer Yves Matton, šéf Citroënu pro Autosport. Belgičan však zatím oficiálně nemůže podpis smlouvy potvrdit, ale "očekávám, že zkraje příštího týdne budeme schopni něco oficiálně potvrdit. Naším plánem je zahájit sezonu na Kanárských ostrovech."
Kubica bude jezdit v ME s Citroënem DS3 RRC, pochopitelně speciálně upraveným s hydraulickým řazením, které Kubicovi umožní starty v rally. Tuto změnu musela posvětit samotná FIA, povolení dostaly obě značky, které stály o starty Kubici - M-Sport a Citroën. Program není zatím známý, ale pokud by se Robert chtěl ucházet o titul, tak by musel odstartovat minimálně v 8 ze zbývajících 11 soutěží.
Matton ale neopoměl zdůraznit, že smlouva s Kubicou zahrnuje pouze dohodu o rally, nikoliv, jak se spekulovalo, starty ve WTCC, kam by Citroën měl mířit. Francouzi plánují starty na okruzích od roku 2014 a to dokonce se Sébastienem Loebem.
Kalendář ME naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.