Momentálně se jeví jako nejpravděpodobnější varianta, že Roberta Kubicu v letošním roce uvidíme v ME v rally. V článku se Polák také rozmluvil o svých zraněních. Co se rychlosti týče, tak nevidí žádný problém.
Robert Kubica nebude jezdit s Mercedesem v DTM, do hry se tak vrací možnost závodění v ME. Jen připomeňme, že Polák se těžce zranil v únoru 2011 při soutěži Ronde di Andora. Vloni v září však už seděl opět za volantem rallyového vozu a odbyl si svoji soutěžní premiéru po nehodě při soutěži v Itálii. Tu vyhrál.
Po dalších soutěžích a dalším vítězství se Kubica v listopadu posadil dokonce za volant modifikovaného Citroënu C4 WRC. Při Rally di Como docela zaujal a pro rok 2013 tak má možnost volby. Citroën i M-Sport připravily svoje modely (DS3 RRC respektive Fiestu RRC) s hydraulickým řazením, které by mu umožnilo řadit i s jeho poraněnou rukou.
"Když mám obě ruce na volantu a mohu odtud vše řídit, tak nezaznamenávám skoro žádný rozdíl. Sílu zde nemám takovou, jako dříve, ale trénink to může opět zlepšit. Problémem vlastně zůstává jen to, že ruku nemůžu tak natahovat a přitahovat, kromě toho mám omezenou pohyblivost mých prstů. Ale cítím, že to bude lepší a že by to neměl být žádný větší problém," říká Robert Kubica.
Jízda v noci, to zažil Robert v F1 jen v Abu Dhabi a Singapuru. To byla ale trať oslavětlena umělým osvětlením, v rally světelnou rampou
"S každým dnem dělám pokroky. Když sedím v autě, soustředím se na ježdění a moje omezení jsou v pozadí. Hranice tak posunuji s každým testem a každou rally o kousek dále. I když se díky svému zranění už nikdy nevrátím ke své dřívější 100% kondici, tak se budu zlepšovat. Moje rychlost by ale neměla být v žádném případě problémem!"
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?