Po závěru loňské sezony to vypadalo, že Robert Kubica bude soutěžit letos v rally. Jenže před 4 týdny vyzkoušel také DTM. Nebylo tedy zřejmé, kde bude soutěžit, teď to vypadá na rally...
Včera Mercedes oznámil jezdeckou sestavu pro sezonu 2013, na které Kubica chybí:
Mercedes dnes oznámil svoje jezdecké složení pro sezonu 2013. Stuttgartská značka nasadí pouze 6 vozů C-Klasse DTM. Ani v jednom neuvidíme Roberta Kubicu. Do DTM naopak Mercedes přivádí mistra F3, Daniela Juncadella.
Robert Kubica testoval C-Klasse DTM zkraje tohoto měsíce a spekulovalo se o jeho možných startech v DTM. Poláka nakonec ve voze DTM neuvidíme a jeho jízdy s Mercedesem byly opravdu pouhým testem. Bývalý jezdec BMW a Lotusu vybíral před letošní sezonou mezi rally a DTM.
Mercedes se rozhodl omezit svůj program v DTM na pouhých 6 vozů. Značku už v sezoně 2013 nebude reprezentovat tým Persson. 4 vozy nasadí tovární tým H.W.A. a 2 soukromý tým Mücke. Mercedes má ve svém týmu dva zkušené matadory - Garyho Paffetta, mistra DTM z roku 2005 a vítěze 19 závodů DTM (z aktivních jezdců nejvíce) a Ralfa Schumachera, toho čeká již 6. sezona v DTM.
Další 4 jezdci jsou mladíci, kteří chtějí v DTM zazářit - Christian Vietoris pojede již 3. sezonu, Roberto Merhi a Robert Wickens vloni v DTM debutovali, letos dostávají šanci své zkušenosti z prvního roku přetavit v lepší výsledky. Posledním jezdcem a nováčkem v barvách Mercedesu je Daniel Juncadella, mistr F3 z roku 2012.
Toto Wolff, novým prezident Mercedesu pro motorsport, prohlásil, že věří, že se mladý jezdecký kádr v budoucnu vyplatí: "V historii Mercedesu má vývoj mladých talentů dlouholetou tradici, takže je logické, že jsme v DTM ještě zvětšili náš Juniorský tým oproti loňskému roku. Čtvrtým pilotem Juniorského týmu je Daniel Juncadella."
"Christian Vietoris, Roberto Merhi a Robert Wickens zvládli velkou výzvu v podobě nových vozů v loňském roce velmi dobře a není pochyb o tom, že se budou zlepšovat i v roce 2013. Jsou součástí našeho úspěšného programu pro rozvoj mladých talentů."
Robert Wickens se v druhé polovině roku výrazně zlepšil
Mercedes opouštějí Susie Wollf, která se stala vývojovou jezdkyní Williamsu v F1, David Coulthard se rozhodl ukončit kariéru aktivního závodního jezdce a Jamie Green přechází k Audi.
A dnes potvrdil, že to byl Robert Kubica, který řekl Mercedesu ne:
Robert Kubica se nakonec rozhodl, že v DTM jezdit nebude. Znamená to tedy, že si Polák vybral rally? Timo Glock jeho rozhodnutí komentoval slovy: "Je škoda, že ho v DTM neuvidíme."
DTM si bude muset v sezoně 2013 vystačit se dvěma bývalými piloty Formule 1 - v BMW M3 DTM uvidíme Tima Glocka a Mercedes se nakonec opět domluvil s Ralfem Schumacherem. Fanoušci DTM ale doufali ještě v jedno prominentní jméno ze světa Grand Prix - Roberta Kubicu.
Bývalý pilot F1, který se těžce zranil při nehodě v rally v roce 2011, ale nakonec stuttgartskou automobilku odmítl. Díky tomu dostal šanci se v DTM prosadit mladíček Daniel Jucadella. "Škoda, že Roberta v DTM neuvidíme. To by bylo velkorysé," nechal se slyšet po oznámení jezdeckého kádru Mercedesu Timo Glock.
Robert si před 4 týdny vyzkoušel ve Valencii vůz Mercedes C-Klasse DTM. "Během testů vypadal opravdu dobře," připouští bývalý rival z F1 Glock. Ten se připravuje na svůj první start s vozem DTM na Hockenheimu.
Společně se Glock a Kubica v F1 potkali v týmu BMW Sauber v roce 2007
Kubica tedy očividně vidí svoji budoucnost v motorsportu v rally. Vítěz jedné Velké ceny vloni absolvoval poměrně úspěšně několik soutěží. Neustále se spekuluje, že bychom ho měli vidět startovat v Mistrovství Evropy a to buďto s Fordem nebo Citroënem. Sen o návratu do F1 zatím odmítá jezdec opustit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?