Po problémech z kraje soutěže se Mads Ostberg s Fordem dokázal probojovat zpět na pódium. V dalších soutěžích chce Nor podstoupit větší riziko.
Volkswagen, Citroën a Ford - na stupních vítězů při Rally Sweden byli zástupci hned tří značek. Pro M-Sport získali pohár za třetí místo Mads Ostberg a Jonas Andersson. Po jedničku týmu se jednalo vlastně o domáci rally, protože v neděli se některé testy jely v Norsku. O vítězství však Mads nebojoval. Namísto toho bojoval s jezdcem Volkswagenu, Latvalou, o třetí pozici. V pátek ho totiž zbrzdily problémy s přehřívajícím se motorem.
Na spojovací trati k RZ3 se mu podařilo problém s chlazením motoru odstranit. Jenže do časové kontroly přijel o 2 minuty později, což vyústilo ve 20s penalizaci. Od té doby se soutěž změna v boj o podium. V sobotu odpoledne se Ostbergovi podařilo Latvalu překonat a do cíle soutěže pozici udržel.
"Nakonec jsem spokojený, že jsem to v pátek vůbec zvládl. Motor se opravdu hodně přehříval a my jsme přišli téměř o celou chladící kapalinu. Mysleli jsme, že to je konec v soutěži. Po RZ jsme zastavili a problém našli. Nevěděli jsme ale, co máme dělat. Pokusili jsme se problém odstranit. Poté jsme do motoru dolili vodu z našich lahví na pití a vše fungovalo," popisuje problémy pátečního rána 25letý soutěžák.
Teď se ve světovém šampionátu dostává na řadu šotolina, Mads na ni vloni slavil svoje první vítězství v MS...
"Kvůli penalizaci jsme ztratili nějaký čas. Poté jsem měl problém dostat se zpět do tempa a najít správný rytmus. Nakonec se nám podařilo vrátit zpět [na čelo] a svedli jsme hezký souboj s Jarim-Mattim Latvalou. Bylo to dobré, poté, co jsme upravili nastavení, věděl jsem, že ho můžeme porazit. Nakonec jsme byli 3."
Jezdec M-Sportu byl na Monte Carlu 6., ve Švédsku 3. - jeho výsledky mají tedy vzestupnou tendenci. Jenže Ogier zaznamenal výsledky ještě lepší. Jak chce tedy Ostberg v sezoně pokračovat? "Jel jsem až moc na jistotu, musím na to více tlačit. Viděl jsem to zde, nezažili jsme moc krizových momentů. Musím podstoupit větší riziko, zvláště pokud mám bojovat proti Ogierovi." V Power Stage se Norovi podařilo zabodovat 3. místem, v tabulce šampionátu drží 3. místo se ztrátou 22 bodů na vedoucího Ogiera.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.