Ostberg: Musím více riskovat, pokud chceme bojovat s Ogierem

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. února 2013 11:41
Sdílej:

Po problémech z kraje soutěže se Mads Ostberg s Fordem dokázal probojovat zpět na pódium. V dalších soutěžích chce Nor podstoupit větší riziko.

Volkswagen, Citroën a Ford - na stupních vítězů při Rally Sweden byli zástupci hned tří značek. Pro M-Sport získali pohár za třetí místo Mads Ostberg a Jonas Andersson. Po jedničku týmu se jednalo vlastně o domáci rally, protože v neděli se některé testy jely v Norsku. O vítězství však Mads nebojoval. Namísto toho bojoval s jezdcem Volkswagenu, Latvalou, o třetí pozici. V pátek ho totiž zbrzdily problémy s přehřívajícím se motorem.

Na spojovací trati k RZ3 se mu podařilo problém s chlazením motoru odstranit. Jenže do časové kontroly přijel o 2 minuty později, což vyústilo ve 20s penalizaci. Od té doby se soutěž změna v boj o podium. V sobotu odpoledne se Ostbergovi podařilo Latvalu překonat a do cíle soutěže pozici udržel.

"Nakonec jsem spokojený, že jsem to v pátek vůbec zvládl. Motor se opravdu hodně přehříval a my jsme přišli téměř o celou chladící kapalinu. Mysleli jsme, že to je konec v soutěži. Po RZ jsme zastavili a problém našli. Nevěděli jsme ale, co máme dělat. Pokusili jsme se problém odstranit. Poté jsme do motoru dolili vodu z našich lahví na pití a vše fungovalo," popisuje problémy pátečního rána 25letý soutěžák.

Teď se ve světovém šampionátu dostává na řadu šotolina, Mads na ni vloni slavil svoje první vítězství v MS...

"Kvůli penalizaci jsme ztratili nějaký čas. Poté jsem měl problém dostat se zpět do tempa a najít správný rytmus. Nakonec se nám podařilo vrátit zpět [na čelo] a svedli jsme hezký souboj s Jarim-Mattim Latvalou. Bylo to dobré, poté, co jsme upravili nastavení, věděl jsem, že ho můžeme porazit. Nakonec jsme byli 3."

Jezdec M-Sportu byl na Monte Carlu 6., ve Švédsku 3. - jeho výsledky mají tedy vzestupnou tendenci. Jenže Ogier zaznamenal výsledky ještě lepší. Jak chce tedy Ostberg v sezoně pokračovat? "Jel jsem až moc na jistotu, musím na to více tlačit. Viděl jsem to zde, nezažili jsme moc krizových momentů. Musím podstoupit větší riziko, zvláště pokud mám bojovat proti Ogierovi." V Power Stage se Norovi podařilo zabodovat 3. místem, v tabulce šampionátu drží 3. místo se ztrátou 22 bodů na vedoucího Ogiera. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.