Po problémech z kraje soutěže se Mads Ostberg s Fordem dokázal probojovat zpět na pódium. V dalších soutěžích chce Nor podstoupit větší riziko.
Volkswagen, Citroën a Ford - na stupních vítězů při Rally Sweden byli zástupci hned tří značek. Pro M-Sport získali pohár za třetí místo Mads Ostberg a Jonas Andersson. Po jedničku týmu se jednalo vlastně o domáci rally, protože v neděli se některé testy jely v Norsku. O vítězství však Mads nebojoval. Namísto toho bojoval s jezdcem Volkswagenu, Latvalou, o třetí pozici. V pátek ho totiž zbrzdily problémy s přehřívajícím se motorem.
Na spojovací trati k RZ3 se mu podařilo problém s chlazením motoru odstranit. Jenže do časové kontroly přijel o 2 minuty později, což vyústilo ve 20s penalizaci. Od té doby se soutěž změna v boj o podium. V sobotu odpoledne se Ostbergovi podařilo Latvalu překonat a do cíle soutěže pozici udržel.
"Nakonec jsem spokojený, že jsem to v pátek vůbec zvládl. Motor se opravdu hodně přehříval a my jsme přišli téměř o celou chladící kapalinu. Mysleli jsme, že to je konec v soutěži. Po RZ jsme zastavili a problém našli. Nevěděli jsme ale, co máme dělat. Pokusili jsme se problém odstranit. Poté jsme do motoru dolili vodu z našich lahví na pití a vše fungovalo," popisuje problémy pátečního rána 25letý soutěžák.
Teď se ve světovém šampionátu dostává na řadu šotolina, Mads na ni vloni slavil svoje první vítězství v MS...
"Kvůli penalizaci jsme ztratili nějaký čas. Poté jsem měl problém dostat se zpět do tempa a najít správný rytmus. Nakonec se nám podařilo vrátit zpět [na čelo] a svedli jsme hezký souboj s Jarim-Mattim Latvalou. Bylo to dobré, poté, co jsme upravili nastavení, věděl jsem, že ho můžeme porazit. Nakonec jsme byli 3."
Jezdec M-Sportu byl na Monte Carlu 6., ve Švédsku 3. - jeho výsledky mají tedy vzestupnou tendenci. Jenže Ogier zaznamenal výsledky ještě lepší. Jak chce tedy Ostberg v sezoně pokračovat? "Jel jsem až moc na jistotu, musím na to více tlačit. Viděl jsem to zde, nezažili jsme moc krizových momentů. Musím podstoupit větší riziko, zvláště pokud mám bojovat proti Ogierovi." V Power Stage se Norovi podařilo zabodovat 3. místem, v tabulce šampionátu drží 3. místo se ztrátou 22 bodů na vedoucího Ogiera.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.