Ostberg: Musím více riskovat, pokud chceme bojovat s Ogierem

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. února 2013 11:41
Sdílej:

Po problémech z kraje soutěže se Mads Ostberg s Fordem dokázal probojovat zpět na pódium. V dalších soutěžích chce Nor podstoupit větší riziko.

Volkswagen, Citroën a Ford - na stupních vítězů při Rally Sweden byli zástupci hned tří značek. Pro M-Sport získali pohár za třetí místo Mads Ostberg a Jonas Andersson. Po jedničku týmu se jednalo vlastně o domáci rally, protože v neděli se některé testy jely v Norsku. O vítězství však Mads nebojoval. Namísto toho bojoval s jezdcem Volkswagenu, Latvalou, o třetí pozici. V pátek ho totiž zbrzdily problémy s přehřívajícím se motorem.

Na spojovací trati k RZ3 se mu podařilo problém s chlazením motoru odstranit. Jenže do časové kontroly přijel o 2 minuty později, což vyústilo ve 20s penalizaci. Od té doby se soutěž změna v boj o podium. V sobotu odpoledne se Ostbergovi podařilo Latvalu překonat a do cíle soutěže pozici udržel.

"Nakonec jsem spokojený, že jsem to v pátek vůbec zvládl. Motor se opravdu hodně přehříval a my jsme přišli téměř o celou chladící kapalinu. Mysleli jsme, že to je konec v soutěži. Po RZ jsme zastavili a problém našli. Nevěděli jsme ale, co máme dělat. Pokusili jsme se problém odstranit. Poté jsme do motoru dolili vodu z našich lahví na pití a vše fungovalo," popisuje problémy pátečního rána 25letý soutěžák.

Teď se ve světovém šampionátu dostává na řadu šotolina, Mads na ni vloni slavil svoje první vítězství v MS...

"Kvůli penalizaci jsme ztratili nějaký čas. Poté jsem měl problém dostat se zpět do tempa a najít správný rytmus. Nakonec se nám podařilo vrátit zpět [na čelo] a svedli jsme hezký souboj s Jarim-Mattim Latvalou. Bylo to dobré, poté, co jsme upravili nastavení, věděl jsem, že ho můžeme porazit. Nakonec jsme byli 3."

Jezdec M-Sportu byl na Monte Carlu 6., ve Švédsku 3. - jeho výsledky mají tedy vzestupnou tendenci. Jenže Ogier zaznamenal výsledky ještě lepší. Jak chce tedy Ostberg v sezoně pokračovat? "Jel jsem až moc na jistotu, musím na to více tlačit. Viděl jsem to zde, nezažili jsme moc krizových momentů. Musím podstoupit větší riziko, zvláště pokud mám bojovat proti Ogierovi." V Power Stage se Norovi podařilo zabodovat 3. místem, v tabulce šampionátu drží 3. místo se ztrátou 22 bodů na vedoucího Ogiera. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.