Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, se v servisu nechal slyšet, že Mads Ostberg ještě stále může vyhrát Rally Sweden. Ráno Nora potkaly problémy technického rázu - z motoru mu unikala voda.
Mads Ostberg hlásil týmu problémy hned na první RZ dne, tlak vody nebyl dostatečný a teplota v jeho motoru šplhala až ke 140 stupňům. Na přejezdu mezi zkouškami se pokusil o provizorní opravu. Na RZ3 upadla bezpečnostní výplň na boku jeho sedačky, spadla do prostoru s pedály.
"Bylo to ale dobré ráno," říká jezdec, který ještě dostal 20 vteřin penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly způsobený provizorní opravou na přejezdu. "Na první dnešní zkoušce se nám rozstvítila kontrolka teploty vody v motoru a na druhé zkoušce dne jsem si zahrál fotbal s bezpečnostní výplní. Nebylo to optimální."
"Do cíle je ale ještě daleko a důležité je, že jsme zůstali na trati. Když jsem se pokusil na to opravdu zatlačit, byli jsme jednou až moc širocí a začali jsme ztrácet," zakončil Mads Ostberg. Wilson je přesvědčen, že po zbytek víkendu už s motorem problémy nebudou.
"V servisu jsme se podívali na data a nemyslím si, že by nás mohly potkat ještě nějaké problémy. Není pochyb o tom, že se motor přehříval, ale v servisu jsme namontovali novou vodní pumpu a pár dalších komponentů. Ještě není dobojováno. Do cíle je daleko a může se toho ještě hodně přihodit. Zvláště na poslední zkoušce před servisem jsem viděli, čeho je Mads schopen," říká šéf týmu Malcolm Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.