Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, se v servisu nechal slyšet, že Mads Ostberg ještě stále může vyhrát Rally Sweden. Ráno Nora potkaly problémy technického rázu - z motoru mu unikala voda.
Mads Ostberg hlásil týmu problémy hned na první RZ dne, tlak vody nebyl dostatečný a teplota v jeho motoru šplhala až ke 140 stupňům. Na přejezdu mezi zkouškami se pokusil o provizorní opravu. Na RZ3 upadla bezpečnostní výplň na boku jeho sedačky, spadla do prostoru s pedály.
"Bylo to ale dobré ráno," říká jezdec, který ještě dostal 20 vteřin penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly způsobený provizorní opravou na přejezdu. "Na první dnešní zkoušce se nám rozstvítila kontrolka teploty vody v motoru a na druhé zkoušce dne jsem si zahrál fotbal s bezpečnostní výplní. Nebylo to optimální."
"Do cíle je ale ještě daleko a důležité je, že jsme zůstali na trati. Když jsem se pokusil na to opravdu zatlačit, byli jsme jednou až moc širocí a začali jsme ztrácet," zakončil Mads Ostberg. Wilson je přesvědčen, že po zbytek víkendu už s motorem problémy nebudou.
"V servisu jsme se podívali na data a nemyslím si, že by nás mohly potkat ještě nějaké problémy. Není pochyb o tom, že se motor přehříval, ale v servisu jsme namontovali novou vodní pumpu a pár dalších komponentů. Ještě není dobojováno. Do cíle je daleko a může se toho ještě hodně přihodit. Zvláště na poslední zkoušce před servisem jsem viděli, čeho je Mads schopen," říká šéf týmu Malcolm Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.