VIDEO Z TESTU; Mads Ostberg se připravoval na sněžnou Rally Sweden doma v Norsku. Druhou soutěž MS v automobilových soutěžích chce tento sympatický Nor vyhrát.
Mads Ostberg v roce 2011 získal ve Švédku 2. místo, vloni byl 3. Letos by chtěl doplnit sbírku podiových umístění a soutěž vyhrát. "Na tuto rally si věřím. Chceme vyhrát, to je náš cíl, o který budeme tvrdě bojovat," říká 25letý jezdec M-Sportu. V Monte Carlu neproběhlo vše podle představ, přesto si ze soutěže vzal i něco pozitivního.
"Nebýt penalizace z prvního dne, mohli jsme bojovat s Mikko Hirovnenem a Jari-Mattim Latvalou. Na poslední zkoušce jsme trefili kamennou zídku, která poškodila zavěšení našeho vozu a museli jsme i zastavovat, abychom zjistili, jak situace vypadá. Už podle mezičasů jsme věděli, že se mezi nejlepšími pěti neudržíme, což byla škoda, ale vzali jsme si z toho ponaučení," říká Mads Ostberg.
Na sněhovou rally se jezdec M-Sportu pěčlivě připravuje: "V pátek jsme testovali a o víkendu jsme jeli v Norsku rally, kterou jsme brali jako test. Museli jsme zlepšit nastavení a teď uvidíme, jak moc na limit nás vůz pustí. Podmínky při soutěži by měly být velmi podobné těm, jaké panovaly při testu."
Mads na sněhu patří určitě mezi hlavní favority
"Pokud je trať vyjezdí až na šotolinu, tak si musíte dát pozor na pneumatiky, jinak velmi rychle poztrácíte hřeby. Ale celkově jsme na tuto soutěž dobře připraveni." Cíl do loňského roku privátního jezdce v této sezoně je jasný - vylepšit konečné umístění v tabulce jezdců a získat další vítězství: "V roce 2012 jsem byl v mistrovství 4., takže letos chci na podium."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?