VIDEO Z TESTU; Mads Ostberg se připravoval na sněžnou Rally Sweden doma v Norsku. Druhou soutěž MS v automobilových soutěžích chce tento sympatický Nor vyhrát.
Mads Ostberg v roce 2011 získal ve Švédku 2. místo, vloni byl 3. Letos by chtěl doplnit sbírku podiových umístění a soutěž vyhrát. "Na tuto rally si věřím. Chceme vyhrát, to je náš cíl, o který budeme tvrdě bojovat," říká 25letý jezdec M-Sportu. V Monte Carlu neproběhlo vše podle představ, přesto si ze soutěže vzal i něco pozitivního.
"Nebýt penalizace z prvního dne, mohli jsme bojovat s Mikko Hirovnenem a Jari-Mattim Latvalou. Na poslední zkoušce jsme trefili kamennou zídku, která poškodila zavěšení našeho vozu a museli jsme i zastavovat, abychom zjistili, jak situace vypadá. Už podle mezičasů jsme věděli, že se mezi nejlepšími pěti neudržíme, což byla škoda, ale vzali jsme si z toho ponaučení," říká Mads Ostberg.
Na sněhovou rally se jezdec M-Sportu pěčlivě připravuje: "V pátek jsme testovali a o víkendu jsme jeli v Norsku rally, kterou jsme brali jako test. Museli jsme zlepšit nastavení a teď uvidíme, jak moc na limit nás vůz pustí. Podmínky při soutěži by měly být velmi podobné těm, jaké panovaly při testu."
Mads na sněhu patří určitě mezi hlavní favority
"Pokud je trať vyjezdí až na šotolinu, tak si musíte dát pozor na pneumatiky, jinak velmi rychle poztrácíte hřeby. Ale celkově jsme na tuto soutěž dobře připraveni." Cíl do loňského roku privátního jezdce v této sezoně je jasný - vylepšit konečné umístění v tabulce jezdců a získat další vítězství: "V roce 2012 jsem byl v mistrovství 4., takže letos chci na podium."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?