Mads Ostberg zakončil Rally Monte Carlo jako nejlepší jezdec M-Sportu na 6. místě. Během první soutěže šampionátu ale rozhodně nebyl tím nejrychlejším. Nesmíme ale zapomínat na to, že na Monte Carlu ještě nikdy nestartoval. Podle vlastních slov zde zažil nejhorší podmínky, za kterých kdy závodil.
Až do 12. rychlostní zkoušky držel Nor 8. pozici, ale pak profitoval z odpadnutí 3 soupěřů (dvou z vlastní stáje) a posunul se výše, jenže na RZ14 i on vyrobil chybu. Díky velkým časovým rozestupům ale spadl pouze o jedno místo níže, takže nebyl 5. ale 6.
"Podmínky, které panovaly na sobotní první rychlostní zkoušce, byly strašné. Byly vyjety pouze úzké koleje, množství sněhu a břečky bylo neuvěřitelné. Pokud jste se dostali jen na chvilku mimo vyjeté koleje, tak jste už neměli kontrolu nad vozem. Odhaduji, že každému jezdci se to alespoň jednou stalo. Někteří měli štěstí, někteří ne. To byly ty nejhorší podmínky, za kterých jsem kdy závodil.
Naštěstí se nám podařilo dojet do servisu, nevím co víc k tomu říct. Druhá sobotní zkouška už byla dobrá. Bylo tam sice pár kluzkých míst, ale minimálně byla 'sjízdná'. Další vložka už dopadla hůř, trefili jsme zídku. Během zkoušky jsme museli zastavovat, abychom zkontrolovali, jestli je všechno v pořádku. Vzadu se sice něco ohlo, což nás stálo přes 5 minut, ale naštěstí jsme ztratili pouze jednu pozici."
Mads Ostberg se těší do Švédska, které zná narozdíl od Monte Carla velmi dobře a kde v minulých dvou letech stanul na podium. Letos by chtěl zabojovat o vítězství, ale sníh momentálně nemůže už ani vidět: "Upřímně řečeno, už nemám rád sníh," vtipkuje jezdec. "Za pár dní se to ale změní. Už se těším do Švédska. Nejedeme tam, abychom sbírali zkušenosti a jeli opatrně. Chceme bojovat o vítězství, pojedeme od startu naplno."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.