Mads Ostberg zakončil Rally Monte Carlo jako nejlepší jezdec M-Sportu na 6. místě. Během první soutěže šampionátu ale rozhodně nebyl tím nejrychlejším. Nesmíme ale zapomínat na to, že na Monte Carlu ještě nikdy nestartoval. Podle vlastních slov zde zažil nejhorší podmínky, za kterých kdy závodil.
Až do 12. rychlostní zkoušky držel Nor 8. pozici, ale pak profitoval z odpadnutí 3 soupěřů (dvou z vlastní stáje) a posunul se výše, jenže na RZ14 i on vyrobil chybu. Díky velkým časovým rozestupům ale spadl pouze o jedno místo níže, takže nebyl 5. ale 6.
"Podmínky, které panovaly na sobotní první rychlostní zkoušce, byly strašné. Byly vyjety pouze úzké koleje, množství sněhu a břečky bylo neuvěřitelné. Pokud jste se dostali jen na chvilku mimo vyjeté koleje, tak jste už neměli kontrolu nad vozem. Odhaduji, že každému jezdci se to alespoň jednou stalo. Někteří měli štěstí, někteří ne. To byly ty nejhorší podmínky, za kterých jsem kdy závodil.
Naštěstí se nám podařilo dojet do servisu, nevím co víc k tomu říct. Druhá sobotní zkouška už byla dobrá. Bylo tam sice pár kluzkých míst, ale minimálně byla 'sjízdná'. Další vložka už dopadla hůř, trefili jsme zídku. Během zkoušky jsme museli zastavovat, abychom zkontrolovali, jestli je všechno v pořádku. Vzadu se sice něco ohlo, což nás stálo přes 5 minut, ale naštěstí jsme ztratili pouze jednu pozici."
Mads Ostberg se těší do Švédska, které zná narozdíl od Monte Carla velmi dobře a kde v minulých dvou letech stanul na podium. Letos by chtěl zabojovat o vítězství, ale sníh momentálně nemůže už ani vidět: "Upřímně řečeno, už nemám rád sníh," vtipkuje jezdec. "Za pár dní se to ale změní. Už se těším do Švédska. Nejedeme tam, abychom sbírali zkušenosti a jeli opatrně. Chceme bojovat o vítězství, pojedeme od startu naplno."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?