Mads Ostberg zakončil Rally Monte Carlo jako nejlepší jezdec M-Sportu na 6. místě. Během první soutěže šampionátu ale rozhodně nebyl tím nejrychlejším. Nesmíme ale zapomínat na to, že na Monte Carlu ještě nikdy nestartoval. Podle vlastních slov zde zažil nejhorší podmínky, za kterých kdy závodil.
Až do 12. rychlostní zkoušky držel Nor 8. pozici, ale pak profitoval z odpadnutí 3 soupěřů (dvou z vlastní stáje) a posunul se výše, jenže na RZ14 i on vyrobil chybu. Díky velkým časovým rozestupům ale spadl pouze o jedno místo níže, takže nebyl 5. ale 6.
"Podmínky, které panovaly na sobotní první rychlostní zkoušce, byly strašné. Byly vyjety pouze úzké koleje, množství sněhu a břečky bylo neuvěřitelné. Pokud jste se dostali jen na chvilku mimo vyjeté koleje, tak jste už neměli kontrolu nad vozem. Odhaduji, že každému jezdci se to alespoň jednou stalo. Někteří měli štěstí, někteří ne. To byly ty nejhorší podmínky, za kterých jsem kdy závodil.
Naštěstí se nám podařilo dojet do servisu, nevím co víc k tomu říct. Druhá sobotní zkouška už byla dobrá. Bylo tam sice pár kluzkých míst, ale minimálně byla 'sjízdná'. Další vložka už dopadla hůř, trefili jsme zídku. Během zkoušky jsme museli zastavovat, abychom zkontrolovali, jestli je všechno v pořádku. Vzadu se sice něco ohlo, což nás stálo přes 5 minut, ale naštěstí jsme ztratili pouze jednu pozici."
Mads Ostberg se těší do Švédska, které zná narozdíl od Monte Carla velmi dobře a kde v minulých dvou letech stanul na podium. Letos by chtěl zabojovat o vítězství, ale sníh momentálně nemůže už ani vidět: "Upřímně řečeno, už nemám rád sníh," vtipkuje jezdec. "Za pár dní se to ale změní. Už se těším do Švédska. Nejedeme tam, abychom sbírali zkušenosti a jeli opatrně. Chceme bojovat o vítězství, pojedeme od startu naplno."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.