Mads Ostberg zakončil Rally Monte Carlo jako nejlepší jezdec M-Sportu na 6. místě. Během první soutěže šampionátu ale rozhodně nebyl tím nejrychlejším. Nesmíme ale zapomínat na to, že na Monte Carlu ještě nikdy nestartoval. Podle vlastních slov zde zažil nejhorší podmínky, za kterých kdy závodil.
Až do 12. rychlostní zkoušky držel Nor 8. pozici, ale pak profitoval z odpadnutí 3 soupěřů (dvou z vlastní stáje) a posunul se výše, jenže na RZ14 i on vyrobil chybu. Díky velkým časovým rozestupům ale spadl pouze o jedno místo níže, takže nebyl 5. ale 6.
"Podmínky, které panovaly na sobotní první rychlostní zkoušce, byly strašné. Byly vyjety pouze úzké koleje, množství sněhu a břečky bylo neuvěřitelné. Pokud jste se dostali jen na chvilku mimo vyjeté koleje, tak jste už neměli kontrolu nad vozem. Odhaduji, že každému jezdci se to alespoň jednou stalo. Někteří měli štěstí, někteří ne. To byly ty nejhorší podmínky, za kterých jsem kdy závodil.
Naštěstí se nám podařilo dojet do servisu, nevím co víc k tomu říct. Druhá sobotní zkouška už byla dobrá. Bylo tam sice pár kluzkých míst, ale minimálně byla 'sjízdná'. Další vložka už dopadla hůř, trefili jsme zídku. Během zkoušky jsme museli zastavovat, abychom zkontrolovali, jestli je všechno v pořádku. Vzadu se sice něco ohlo, což nás stálo přes 5 minut, ale naštěstí jsme ztratili pouze jednu pozici."
Mads Ostberg se těší do Švédska, které zná narozdíl od Monte Carla velmi dobře a kde v minulých dvou letech stanul na podium. Letos by chtěl zabojovat o vítězství, ale sníh momentálně nemůže už ani vidět: "Upřímně řečeno, už nemám rád sníh," vtipkuje jezdec. "Za pár dní se to ale změní. Už se těším do Švédska. Nejedeme tam, abychom sbírali zkušenosti a jeli opatrně. Chceme bojovat o vítězství, pojedeme od startu naplno."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?