Změna u Kubici: Míří místo do ME v rally do DTM?

Kubica, Robert - Inglesi, Emanuele
Kubica, Robert - Inglesi, Emanuele, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. ledna 2013 18:15
Sdílej:

Robert Kubica je připraven testovat příští týden Mercedes C-Klasse DTM ve Valencii, odhaluje to vydání Magazínu Autosportu. Jedná se o velmi zajímavou změnu, protože Kubica byl před podpisem smlouvy na ME v rally. Polák dokonce vybíral ze dvou nabídek - M-Sportu a Citroënu.

Robert Kubica neabsolvoval žádný okruhový závod od jeho nehody na Ronde di Andora Rally před dvěma lety. Ve druhé polovině roku 2012 začal se závody rally. Všichni přitom čekali, že bude letos jezdit ME v rally. Během prvního testu s DTM by si měl ověřit, zda-li by tento vůz vůbec zvládl řídit. Není také jisté, pokud by se Robert opravdu pro DTM rozhodl, jestli by jeho ruka zvládla vydržet po celou dobu závodu.

Závodění v DTM by se určitě dalo skloubit i s programem v rally. V rally už přitom Citroën i Ford upravili (díky výjimce od FIA) svůj vůz tak, aby mohl Polák jezdit právě s jejich vozem (sekvenční řazení nahradili řazením pomocí pádel pod volantem - stejné jako u starých vozů WRC). "Pokud by chtěl, tak už mohl s naším vozem vyjet," říká Xavier Mestelan-Pinon, šéftechnik Citroënu.

"Speciálně pro něj vyvinutý systém jsme již ve dvou soutěžích na konci minulého roku vyzkoušeli. Fungoval bezchybně. S výjimkou od FIA nebyl problém, čas potřebný pro přeřazení jsme přizpůsobili, aby byl stejný jako u sekvenčního řazení. Víme, že má rally opravdu rád. V budoucnu by mu navíc Citroën mohl nabídnout oboje: rally i okruhy [naráží tím na plánovaný vstup francouzské značky do WTCC]."

Vymění Kubica vůz Citroën DS3 RRC nebo Ford Fiesta RRC za Mercedes C-Klasse DTM?

Mercedes odmítl tyto spekulace komentovat. Kádr Mercedesu v DTM by mohl příští rok oplývat zvučnými jmény. Vedle spekulací ohledně Kubici se o sedačku více či méně ucházejí i bývalý pilot Williamsu Bruno Senna, testovací pilot Sauberu Robin Frijns nebo Nick Heidfeld.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.