Polák Robert Kubica letos plánuje zúčastnit se 10 soutěží ME. První by se měla stát Gran Canaria, která se jede na konci března, stále ale nevíme, s čím pojede.
Bývalý pilot Formule 1 momentálně pracuje na svém comebacku do motorsportu. Stále je otevřené, jestli pojede s vozem od M-Sportu nebo od Citroënu. Podle posledních zpráv, se kterými přišel německý 'rallye-magazin.de' by se měl připravovat na starty v Mistrovství Evropy. Letošní ročník tohoto šampionátu začal Jänner Rally, která se jela o uplynulém víkendu v Rakousku. Druhý podnik je v plánu na polovinu února v Estonsku, jehož se ale Kubica nezúčastní.
Promotérem ME se ke konci roku 2012 stala společnost Eurosport Events a jak to tak vypadá, tak vše začíná pomalu nabírát na obrátkách. Dokonce podle některých pravým startem sezony ME bude až závod na Kanárských ostrovech. "Opravdový start sezony ME bude až na Kanárských ostrovech. Doufám, že do té doby přilákáme nové týmy. Budou tam noví mezinárodní jezdci a nové týmy ve třídě 2WD a také s produkčními vozy, které v lednu ještě nebyly připraveny," řekl Francois Riberio, šéf Eurosportu.
Jedním z nováčků by měl být Robert Kubica. Zatím se má za to, že by se 28letý jezdec mohl zúčastnit 10 soutěží. Začít by měl na Kanárských ostrovech a odjet zbytek sezony v němž figuruje i jeho domácí Polská rally. Díky Kubicovi by se tak ME mohlo dostat velké pozornosti. Díky tomu by mu rádi poskytli auto jak M-Sport tak i Citroën. "Vím, že mu na stole leží dvě nabídky," řekl nejmenovaný zdroj britského Autosportu.
"Musí se rozhodnout, obě jsou velmi dobré. Jedná se o 10 rally, takže o zbytek sezony. Bude to hodně dobré," Na Kanárských ostrovech se jede od 21. do 23. března. Jestli Kubica pojede s Citroënem DS3 RRC nebo s Fordem Fiesta RRC by mělo být známo během příštího týdne. Obě auta by měla být připravena se speciální polo-automatickou převodovkou, která byla navrhnuta přesně pro Kubicovu pochroumanou ruku. Tuto modifikaci vozu již FIA schválila.
Podle opravdu zákulisních informací by měl být pravděpodobnější zatím spíše start s M-Sportem. Citroën se však prý nevzdává, nakonec Kubica v jejich plánech hrál velkou roli.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?