O služby vítěze jedné Grand Prix F1 je pro rok 2013 zájem, objeví se po vzoru svého kamaráda Kimiho Räikkönena ve WRC?
Polský jezdec, který svoji kariéru v F1 musel přerušit po rallyové nehodě, přemýšlí nad přechodem do rally. Letos se už zúčastnil v rámci své rekonvalescence několika automobilových soutěží. Minulý týden málem vyhrál francouzskou Rally du Var, která byla druhou soutěží, na které startoval s Citroënem C4 WRC připraveným továrním týmem. Na předposlední zkoušce ale musel odstoupit po nehodě z prvního místa, po incidentu C4ka shořela.
Nicméně šéf Citroënu, Yves Matton, byl s tím, co viděl, potěšen (psali jsme již zde) a ačkoliv došlo ke zničení auta, tak by ve spolupráci s jezdcem rád pokračoval. "Rádi bychom toho s Robertem dělali více a je tu možnost něčeho pro příští sezonu i s DS3 WRC. Občas jsme nasazovali tři vozy, ale letos jsme jich nasazovali dokonce pět. Takže by pro nás mohlo být možné pro něj najít auto. Co potřebujeme najít, je budget. Je jasné, že mu prostě jen tak nemůžeme dát auto - ale myslím si, že pro něj je možné najít partnera," řekl Yves pro Autosport.
Robert Kubica na Rally du Var
Teoreticky by tak mohlo dojít k střídání se ve voze se Sébastienem Loebem, který má pro příští rok v plánu jen 5 soutěží. Kubica, který mimochodem v létě testoval i Ford Fiesta RS WRC, ale na šotolině, kde Loeb zřejmě nepojede, nemá zkušenosti, když startoval vždy spíše na asfaltových podnicích.
Fotogalerii ze zmiňované Rally du Var včetně několika obrázků Roberta Kubicy si můžete prohlédnout zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?