O služby vítěze jedné Grand Prix F1 je pro rok 2013 zájem, objeví se po vzoru svého kamaráda Kimiho Räikkönena ve WRC?
Polský jezdec, který svoji kariéru v F1 musel přerušit po rallyové nehodě, přemýšlí nad přechodem do rally. Letos se už zúčastnil v rámci své rekonvalescence několika automobilových soutěží. Minulý týden málem vyhrál francouzskou Rally du Var, která byla druhou soutěží, na které startoval s Citroënem C4 WRC připraveným továrním týmem. Na předposlední zkoušce ale musel odstoupit po nehodě z prvního místa, po incidentu C4ka shořela.
Nicméně šéf Citroënu, Yves Matton, byl s tím, co viděl, potěšen (psali jsme již zde) a ačkoliv došlo ke zničení auta, tak by ve spolupráci s jezdcem rád pokračoval. "Rádi bychom toho s Robertem dělali více a je tu možnost něčeho pro příští sezonu i s DS3 WRC. Občas jsme nasazovali tři vozy, ale letos jsme jich nasazovali dokonce pět. Takže by pro nás mohlo být možné pro něj najít auto. Co potřebujeme najít, je budget. Je jasné, že mu prostě jen tak nemůžeme dát auto - ale myslím si, že pro něj je možné najít partnera," řekl Yves pro Autosport.
Robert Kubica na Rally du Var
Teoreticky by tak mohlo dojít k střídání se ve voze se Sébastienem Loebem, který má pro příští rok v plánu jen 5 soutěží. Kubica, který mimochodem v létě testoval i Ford Fiesta RS WRC, ale na šotolině, kde Loeb zřejmě nepojede, nemá zkušenosti, když startoval vždy spíše na asfaltových podnicích.
Fotogalerii ze zmiňované Rally du Var včetně několika obrázků Roberta Kubicy si můžete prohlédnout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.