Rozhovor s Madsem Ostbergem: Bylo by hezké mít v týmu Pettera Solberga

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 29. listopadu 2012 21:35
Sdílej:

Mads Ostberg se spolujezdcem Jonasem Anderssonem budou vedoucí posádkou M-Sportu v příští sezoně. Nor poskytl serveru wrc.com zajímavý rozhovor.

O: Kde jste byl a co jste dělal, když jste se dozvěděl, že si Vás M-Sport vybral jako svého jezdce číslo 1?

MO: Nic nebylo 100% do minulého pátku, tehdy jsem pochopil, že jsme se dohodli. Již delší dobu jsme se snažili najít společné řešení, ale nic nebylo jisté. Poté v pátek jsem byl velmi šťastný, ale až do pondělního oficiálního potvrzení jsem nesměl nikomu nic říct. Abych byl upřímný, posledních pár detailů bylo dohodnuto přes mail.

O: Jak důležitý je tento kontrakt pro tvoji budoucnost?

MO: Je velmi důležité pokračovat ve vývoji. Až doposud jsem dělal vše jako soukromník. Hodně jsem se toho naučil a dosáhli jsme několika skvělých výsledků, ale časem prostě dojdete do bodu, kdy je to těžší a těžší a upřímně, vývoj se může zastavit. Takže to, co se stalo, bylo velmi důležité. Nemohu teď říct, jak bude pokračovat náš další vývoj, ale určitě se budeme snažit zdokonalovat a zrychlit.

O: Zrychlení znamená více vítězství a snad i boj o šampionát. Je to něco, o čem přemýšlíte?

MO: Připojit se k továrnímu týmu se vší tou podporou je něco neuvěřitelného. Bude to poprvé, co odstartujeme do sezony s cílem zisku vítězství, ale celá situace je pro mě nová. Jasně, sice znám tým a i auto, ale je to jiná situace - už nejedu jen za sebe. Moje očekávání se budou odvíjet od toho, jestli se nám zkraje sezony podaří získat nějaké vítězství. Poté bychom mohli bojovat o celkové umístění v druhé polovině roku.

O: Na jak dlouho jste kontrakt uzavřeli a jak moc budete testovat?

MO: Smlouva je uzavřená na dobu jednoho roku a testovat budeme tak, jak je dovoleno. Jednou z nejdůležitějších věcí pro mě bylo testování a tuto věc dostanu.

O: Cítíte tlak, abyste podával solidní výsledky?

MO: Určitě zde nějaký tlak bude, ale zvládnu to. Doposud jsem sice jezdil za soukromý tým, kde tlak na výsledky prakticky není, ale když zjistíte, že vaše výkony sledují Malcolm [Wilson] a Yves [Matton], tak to na Vás tlak vytváří.

O: Není tajemstvím, že jste byl v hledáčku Citroënu na pozici druhého jezdce vedle Mikko Hirvonena. Tým se však rozhodl pro Daniho Sorda. Když jste se to dozvěděl, myslel jste si, že už se do továrního týmu nedostanete?

MO: Ne tak docela. Úzce jsem spolupracoval s M-Sportem. Nebylo to tak, že by byl Citroën mým plánem A a M-Sport plánem B. Obě značky byly plánem A. U M-Sportu navíc znám tým i auto, což jsou důležité body.

O: Zatím v týmu pořád zůstává jedno volné místo. Koho byste na této pozici nejraději viděl Vy?

MO: Je na týmu, aby učinil takové rozhodnutí, a jsem si jistý, že oni vyberou lépe, než bych vybral já. Hodně se spekuluje o tom, kdo bude dalším jezdcem, já jsem si jistý, že to bude velmi dobrý soutěžák. Bylo by hezké mít v týmu Pettera Solberga, mohli bychom tak vytvořit norský tým. Spekuluje se však také, že už by ve WRC nemusel jezdit.

O: Jaké máte teď momentálně plány ohledně testů před Monte Carlem?

MO: Ve Francii máme test od 10. 12. 2012. Tuto rally neznám, budu od týmu potřebovat pomoc. Po Monaku na nás čeká Švédsko, tedy soutěž, kde jsem před několika lety v MS debutoval.

O: Už jste měl možnost oslavit svůj kontrakt?

MO: Minulý týden jsem ještě slavit nemohl, ale na tento pátek jsem sezval celý svůj tým Adapta, všechny mechaniky a všechny, kdo mi pomohli se dostat až sem. Oslavíme to spolu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.