Mads Ostberg se spolujezdcem Jonasem Anderssonem budou vedoucí posádkou M-Sportu v příští sezoně. Nor poskytl serveru wrc.com zajímavý rozhovor.
O: Kde jste byl a co jste dělal, když jste se dozvěděl, že si Vás M-Sport vybral jako svého jezdce číslo 1?
MO: Nic nebylo 100% do minulého pátku, tehdy jsem pochopil, že jsme se dohodli. Již delší dobu jsme se snažili najít společné řešení, ale nic nebylo jisté. Poté v pátek jsem byl velmi šťastný, ale až do pondělního oficiálního potvrzení jsem nesměl nikomu nic říct. Abych byl upřímný, posledních pár detailů bylo dohodnuto přes mail.
O: Jak důležitý je tento kontrakt pro tvoji budoucnost?
MO: Je velmi důležité pokračovat ve vývoji. Až doposud jsem dělal vše jako soukromník. Hodně jsem se toho naučil a dosáhli jsme několika skvělých výsledků, ale časem prostě dojdete do bodu, kdy je to těžší a těžší a upřímně, vývoj se může zastavit. Takže to, co se stalo, bylo velmi důležité. Nemohu teď říct, jak bude pokračovat náš další vývoj, ale určitě se budeme snažit zdokonalovat a zrychlit.
O: Zrychlení znamená více vítězství a snad i boj o šampionát. Je to něco, o čem přemýšlíte?
MO: Připojit se k továrnímu týmu se vší tou podporou je něco neuvěřitelného. Bude to poprvé, co odstartujeme do sezony s cílem zisku vítězství, ale celá situace je pro mě nová. Jasně, sice znám tým a i auto, ale je to jiná situace - už nejedu jen za sebe. Moje očekávání se budou odvíjet od toho, jestli se nám zkraje sezony podaří získat nějaké vítězství. Poté bychom mohli bojovat o celkové umístění v druhé polovině roku.
O: Na jak dlouho jste kontrakt uzavřeli a jak moc budete testovat?
MO: Smlouva je uzavřená na dobu jednoho roku a testovat budeme tak, jak je dovoleno. Jednou z nejdůležitějších věcí pro mě bylo testování a tuto věc dostanu.
O: Cítíte tlak, abyste podával solidní výsledky?
MO: Určitě zde nějaký tlak bude, ale zvládnu to. Doposud jsem sice jezdil za soukromý tým, kde tlak na výsledky prakticky není, ale když zjistíte, že vaše výkony sledují Malcolm [Wilson] a Yves [Matton], tak to na Vás tlak vytváří.
O: Není tajemstvím, že jste byl v hledáčku Citroënu na pozici druhého jezdce vedle Mikko Hirvonena. Tým se však rozhodl pro Daniho Sorda. Když jste se to dozvěděl, myslel jste si, že už se do továrního týmu nedostanete?
MO: Ne tak docela. Úzce jsem spolupracoval s M-Sportem. Nebylo to tak, že by byl Citroën mým plánem A a M-Sport plánem B. Obě značky byly plánem A. U M-Sportu navíc znám tým i auto, což jsou důležité body.
O: Zatím v týmu pořád zůstává jedno volné místo. Koho byste na této pozici nejraději viděl Vy?
MO: Je na týmu, aby učinil takové rozhodnutí, a jsem si jistý, že oni vyberou lépe, než bych vybral já. Hodně se spekuluje o tom, kdo bude dalším jezdcem, já jsem si jistý, že to bude velmi dobrý soutěžák. Bylo by hezké mít v týmu Pettera Solberga, mohli bychom tak vytvořit norský tým. Spekuluje se však také, že už by ve WRC nemusel jezdit.
O: Jaké máte teď momentálně plány ohledně testů před Monte Carlem?
MO: Ve Francii máme test od 10. 12. 2012. Tuto rally neznám, budu od týmu potřebovat pomoc. Po Monaku na nás čeká Švédsko, tedy soutěž, kde jsem před několika lety v MS debutoval.
O: Už jste měl možnost oslavit svůj kontrakt?
MO: Minulý týden jsem ještě slavit nemohl, ale na tento pátek jsem sezval celý svůj tým Adapta, všechny mechaniky a všechny, kdo mi pomohli se dostat až sem. Oslavíme to spolu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.