Mads Ostberg se spolujezdcem Jonasem Anderssonem budou vedoucí posádkou M-Sportu v příští sezoně. Nor poskytl serveru wrc.com zajímavý rozhovor.
O: Kde jste byl a co jste dělal, když jste se dozvěděl, že si Vás M-Sport vybral jako svého jezdce číslo 1?
MO: Nic nebylo 100% do minulého pátku, tehdy jsem pochopil, že jsme se dohodli. Již delší dobu jsme se snažili najít společné řešení, ale nic nebylo jisté. Poté v pátek jsem byl velmi šťastný, ale až do pondělního oficiálního potvrzení jsem nesměl nikomu nic říct. Abych byl upřímný, posledních pár detailů bylo dohodnuto přes mail.
O: Jak důležitý je tento kontrakt pro tvoji budoucnost?
MO: Je velmi důležité pokračovat ve vývoji. Až doposud jsem dělal vše jako soukromník. Hodně jsem se toho naučil a dosáhli jsme několika skvělých výsledků, ale časem prostě dojdete do bodu, kdy je to těžší a těžší a upřímně, vývoj se může zastavit. Takže to, co se stalo, bylo velmi důležité. Nemohu teď říct, jak bude pokračovat náš další vývoj, ale určitě se budeme snažit zdokonalovat a zrychlit.
O: Zrychlení znamená více vítězství a snad i boj o šampionát. Je to něco, o čem přemýšlíte?
MO: Připojit se k továrnímu týmu se vší tou podporou je něco neuvěřitelného. Bude to poprvé, co odstartujeme do sezony s cílem zisku vítězství, ale celá situace je pro mě nová. Jasně, sice znám tým a i auto, ale je to jiná situace - už nejedu jen za sebe. Moje očekávání se budou odvíjet od toho, jestli se nám zkraje sezony podaří získat nějaké vítězství. Poté bychom mohli bojovat o celkové umístění v druhé polovině roku.
O: Na jak dlouho jste kontrakt uzavřeli a jak moc budete testovat?
MO: Smlouva je uzavřená na dobu jednoho roku a testovat budeme tak, jak je dovoleno. Jednou z nejdůležitějších věcí pro mě bylo testování a tuto věc dostanu.
O: Cítíte tlak, abyste podával solidní výsledky?
MO: Určitě zde nějaký tlak bude, ale zvládnu to. Doposud jsem sice jezdil za soukromý tým, kde tlak na výsledky prakticky není, ale když zjistíte, že vaše výkony sledují Malcolm [Wilson] a Yves [Matton], tak to na Vás tlak vytváří.
O: Není tajemstvím, že jste byl v hledáčku Citroënu na pozici druhého jezdce vedle Mikko Hirvonena. Tým se však rozhodl pro Daniho Sorda. Když jste se to dozvěděl, myslel jste si, že už se do továrního týmu nedostanete?
MO: Ne tak docela. Úzce jsem spolupracoval s M-Sportem. Nebylo to tak, že by byl Citroën mým plánem A a M-Sport plánem B. Obě značky byly plánem A. U M-Sportu navíc znám tým i auto, což jsou důležité body.
O: Zatím v týmu pořád zůstává jedno volné místo. Koho byste na této pozici nejraději viděl Vy?
MO: Je na týmu, aby učinil takové rozhodnutí, a jsem si jistý, že oni vyberou lépe, než bych vybral já. Hodně se spekuluje o tom, kdo bude dalším jezdcem, já jsem si jistý, že to bude velmi dobrý soutěžák. Bylo by hezké mít v týmu Pettera Solberga, mohli bychom tak vytvořit norský tým. Spekuluje se však také, že už by ve WRC nemusel jezdit.
O: Jaké máte teď momentálně plány ohledně testů před Monte Carlem?
MO: Ve Francii máme test od 10. 12. 2012. Tuto rally neznám, budu od týmu potřebovat pomoc. Po Monaku na nás čeká Švédsko, tedy soutěž, kde jsem před několika lety v MS debutoval.
O: Už jste měl možnost oslavit svůj kontrakt?
MO: Minulý týden jsem ještě slavit nemohl, ale na tento pátek jsem sezval celý svůj tým Adapta, všechny mechaniky a všechny, kdo mi pomohli se dostat až sem. Oslavíme to spolu.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.