Mads Ostberg se spolujezdcem Jonasem Anderssonem budou vedoucí posádkou M-Sportu v příští sezoně. Nor poskytl serveru wrc.com zajímavý rozhovor.
O: Kde jste byl a co jste dělal, když jste se dozvěděl, že si Vás M-Sport vybral jako svého jezdce číslo 1?
MO: Nic nebylo 100% do minulého pátku, tehdy jsem pochopil, že jsme se dohodli. Již delší dobu jsme se snažili najít společné řešení, ale nic nebylo jisté. Poté v pátek jsem byl velmi šťastný, ale až do pondělního oficiálního potvrzení jsem nesměl nikomu nic říct. Abych byl upřímný, posledních pár detailů bylo dohodnuto přes mail.
O: Jak důležitý je tento kontrakt pro tvoji budoucnost?
MO: Je velmi důležité pokračovat ve vývoji. Až doposud jsem dělal vše jako soukromník. Hodně jsem se toho naučil a dosáhli jsme několika skvělých výsledků, ale časem prostě dojdete do bodu, kdy je to těžší a těžší a upřímně, vývoj se může zastavit. Takže to, co se stalo, bylo velmi důležité. Nemohu teď říct, jak bude pokračovat náš další vývoj, ale určitě se budeme snažit zdokonalovat a zrychlit.
O: Zrychlení znamená více vítězství a snad i boj o šampionát. Je to něco, o čem přemýšlíte?
MO: Připojit se k továrnímu týmu se vší tou podporou je něco neuvěřitelného. Bude to poprvé, co odstartujeme do sezony s cílem zisku vítězství, ale celá situace je pro mě nová. Jasně, sice znám tým a i auto, ale je to jiná situace - už nejedu jen za sebe. Moje očekávání se budou odvíjet od toho, jestli se nám zkraje sezony podaří získat nějaké vítězství. Poté bychom mohli bojovat o celkové umístění v druhé polovině roku.
O: Na jak dlouho jste kontrakt uzavřeli a jak moc budete testovat?
MO: Smlouva je uzavřená na dobu jednoho roku a testovat budeme tak, jak je dovoleno. Jednou z nejdůležitějších věcí pro mě bylo testování a tuto věc dostanu.
O: Cítíte tlak, abyste podával solidní výsledky?
MO: Určitě zde nějaký tlak bude, ale zvládnu to. Doposud jsem sice jezdil za soukromý tým, kde tlak na výsledky prakticky není, ale když zjistíte, že vaše výkony sledují Malcolm [Wilson] a Yves [Matton], tak to na Vás tlak vytváří.
O: Není tajemstvím, že jste byl v hledáčku Citroënu na pozici druhého jezdce vedle Mikko Hirvonena. Tým se však rozhodl pro Daniho Sorda. Když jste se to dozvěděl, myslel jste si, že už se do továrního týmu nedostanete?
MO: Ne tak docela. Úzce jsem spolupracoval s M-Sportem. Nebylo to tak, že by byl Citroën mým plánem A a M-Sport plánem B. Obě značky byly plánem A. U M-Sportu navíc znám tým i auto, což jsou důležité body.
O: Zatím v týmu pořád zůstává jedno volné místo. Koho byste na této pozici nejraději viděl Vy?
MO: Je na týmu, aby učinil takové rozhodnutí, a jsem si jistý, že oni vyberou lépe, než bych vybral já. Hodně se spekuluje o tom, kdo bude dalším jezdcem, já jsem si jistý, že to bude velmi dobrý soutěžák. Bylo by hezké mít v týmu Pettera Solberga, mohli bychom tak vytvořit norský tým. Spekuluje se však také, že už by ve WRC nemusel jezdit.
O: Jaké máte teď momentálně plány ohledně testů před Monte Carlem?
MO: Ve Francii máme test od 10. 12. 2012. Tuto rally neznám, budu od týmu potřebovat pomoc. Po Monaku na nás čeká Švédsko, tedy soutěž, kde jsem před několika lety v MS debutoval.
O: Už jste měl možnost oslavit svůj kontrakt?
MO: Minulý týden jsem ještě slavit nemohl, ale na tento pátek jsem sezval celý svůj tým Adapta, všechny mechaniky a všechny, kdo mi pomohli se dostat až sem. Oslavíme to spolu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.