Mads Ostberg a Evgeny Novikov jsou příjemnými překvapeními roku 2012. Oba dokázali za volanty netovárních Fiest RS WRC prokázat svoji rychlost. Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly a slabé druhé polovině sezony Pettera Solberga teď požadují po Malcolmu Wilsonovi tovární kokpit.
Vyjednávání o budoucí sezoně běží naplno. Volkswagen si smluvně zajistil služby dvojice Ogier-Latvala, Citroën nastoupí v sestavě Hirvonen-Sordo. Na druhý tovární kokpit Citroënu si "brousil zuby" také Mads Ostberg. Na konci října vyrazila jeho rodina do Francie vyjednávat o možné spolupráci.
Jak se zdá, tak k žádné domluvě nedošlo, a tak teď Mads doufá, že bude hrát u M-Sportu výraznjší roli než pouze zákazníka. Po odchodu Latvaly by mohli být u M-Sportu karty rozdány jinak. "Jako soukromník už Mads ve Fordu sedět nebude. Chceme plnou podporu. Jinak odcházíme k Prodrivu pomoci jim už tak dobrý Mini JCW WRC posunout ještě dále," oznámil Morten Ostberg, otec a manažer Madse.
Podobně se vyjádřil i zástupce Novikova, Mihail Lepekov: "Evgeny je nejmladším pilotem pole, který stál dvakrát na stupních vítězů v roce 2012. Buď mu M-Sport nabídne top místo a nebo odcházíme k Citroënu."
Pro Pettera Solberga by tyto požadavky mohly mít vážné důsledky. Nor se sice momentálně snaží sehnat nějaké finanční prostředky, které by byl schopný v sezoně 2013 týmu poskytnout, ale letos se dopustil až mnoha chyb, které Malcolmovi Wilsonovi "leží v žaludku". 5. místo v tabulce je také daleko za očekáváním. Jezdec M-Sportu, který chce bojovat o titul, by si neměl dovolit 4 soutěže s nulovým ziskem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?