Junioři Ostberg a Novikov tlačí na Wilsona: Buďto tovární Fiesta WRC nebo odejdeme

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. listopadu 2012 14:14
Sdílej:

Mads Ostberg a Evgeny Novikov jsou příjemnými překvapeními roku 2012. Oba dokázali za volanty netovárních Fiest RS WRC prokázat svoji rychlost. Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly a slabé druhé polovině sezony Pettera Solberga teď požadují po Malcolmu Wilsonovi tovární kokpit.

Vyjednávání o budoucí sezoně běží naplno. Volkswagen si smluvně zajistil služby dvojice Ogier-Latvala, Citroën nastoupí v sestavě Hirvonen-Sordo. Na druhý tovární kokpit Citroënu si "brousil zuby" také Mads Ostberg. Na konci října vyrazila jeho rodina do Francie vyjednávat o možné spolupráci.

Jak se zdá, tak k žádné domluvě nedošlo, a tak teď Mads doufá, že bude hrát u M-Sportu výraznjší roli než pouze zákazníka. Po odchodu Latvaly by mohli být u M-Sportu karty rozdány jinak. "Jako soukromník už Mads ve Fordu sedět nebude. Chceme plnou podporu. Jinak odcházíme k Prodrivu pomoci jim už tak dobrý Mini JCW WRC posunout ještě dále," oznámil Morten Ostberg, otec a manažer Madse.

Podobně se vyjádřil i zástupce Novikova, Mihail Lepekov: "Evgeny je nejmladším pilotem pole, který stál dvakrát na stupních vítězů v roce 2012. Buď mu M-Sport nabídne top místo a nebo odcházíme k Citroënu."

Pro Pettera Solberga by tyto požadavky mohly mít vážné důsledky. Nor se sice momentálně snaží sehnat nějaké finanční prostředky, které by byl schopný v sezoně 2013 týmu poskytnout, ale letos se dopustil až mnoha chyb, které Malcolmovi Wilsonovi "leží v žaludku". 5. místo v tabulce je také daleko za očekáváním. Jezdec M-Sportu, který chce bojovat o titul, by si neměl dovolit 4 soutěže s nulovým ziskem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.