Junioři Ostberg a Novikov tlačí na Wilsona: Buďto tovární Fiesta WRC nebo odejdeme

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. listopadu 2012 14:14
Sdílej:

Mads Ostberg a Evgeny Novikov jsou příjemnými překvapeními roku 2012. Oba dokázali za volanty netovárních Fiest RS WRC prokázat svoji rychlost. Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly a slabé druhé polovině sezony Pettera Solberga teď požadují po Malcolmu Wilsonovi tovární kokpit.

Vyjednávání o budoucí sezoně běží naplno. Volkswagen si smluvně zajistil služby dvojice Ogier-Latvala, Citroën nastoupí v sestavě Hirvonen-Sordo. Na druhý tovární kokpit Citroënu si "brousil zuby" také Mads Ostberg. Na konci října vyrazila jeho rodina do Francie vyjednávat o možné spolupráci.

Jak se zdá, tak k žádné domluvě nedošlo, a tak teď Mads doufá, že bude hrát u M-Sportu výraznjší roli než pouze zákazníka. Po odchodu Latvaly by mohli být u M-Sportu karty rozdány jinak. "Jako soukromník už Mads ve Fordu sedět nebude. Chceme plnou podporu. Jinak odcházíme k Prodrivu pomoci jim už tak dobrý Mini JCW WRC posunout ještě dále," oznámil Morten Ostberg, otec a manažer Madse.

Podobně se vyjádřil i zástupce Novikova, Mihail Lepekov: "Evgeny je nejmladším pilotem pole, který stál dvakrát na stupních vítězů v roce 2012. Buď mu M-Sport nabídne top místo a nebo odcházíme k Citroënu."

Pro Pettera Solberga by tyto požadavky mohly mít vážné důsledky. Nor se sice momentálně snaží sehnat nějaké finanční prostředky, které by byl schopný v sezoně 2013 týmu poskytnout, ale letos se dopustil až mnoha chyb, které Malcolmovi Wilsonovi "leží v žaludku". 5. místo v tabulce je také daleko za očekáváním. Jezdec M-Sportu, který chce bojovat o titul, by si neměl dovolit 4 soutěže s nulovým ziskem.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?