Mads Ostberg a Evgeny Novikov jsou příjemnými překvapeními roku 2012. Oba dokázali za volanty netovárních Fiest RS WRC prokázat svoji rychlost. Po odchodu Jariho-Mattiho Latvaly a slabé druhé polovině sezony Pettera Solberga teď požadují po Malcolmu Wilsonovi tovární kokpit.
Vyjednávání o budoucí sezoně běží naplno. Volkswagen si smluvně zajistil služby dvojice Ogier-Latvala, Citroën nastoupí v sestavě Hirvonen-Sordo. Na druhý tovární kokpit Citroënu si "brousil zuby" také Mads Ostberg. Na konci října vyrazila jeho rodina do Francie vyjednávat o možné spolupráci.
Jak se zdá, tak k žádné domluvě nedošlo, a tak teď Mads doufá, že bude hrát u M-Sportu výraznjší roli než pouze zákazníka. Po odchodu Latvaly by mohli být u M-Sportu karty rozdány jinak. "Jako soukromník už Mads ve Fordu sedět nebude. Chceme plnou podporu. Jinak odcházíme k Prodrivu pomoci jim už tak dobrý Mini JCW WRC posunout ještě dále," oznámil Morten Ostberg, otec a manažer Madse.
Podobně se vyjádřil i zástupce Novikova, Mihail Lepekov: "Evgeny je nejmladším pilotem pole, který stál dvakrát na stupních vítězů v roce 2012. Buď mu M-Sport nabídne top místo a nebo odcházíme k Citroënu."
Pro Pettera Solberga by tyto požadavky mohly mít vážné důsledky. Nor se sice momentálně snaží sehnat nějaké finanční prostředky, které by byl schopný v sezoně 2013 týmu poskytnout, ale letos se dopustil až mnoha chyb, které Malcolmovi Wilsonovi "leží v žaludku". 5. místo v tabulce je také daleko za očekáváním. Jezdec M-Sportu, který chce bojovat o titul, by si neměl dovolit 4 soutěže s nulovým ziskem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?