Robert Kubica bude na Rally di Como i na Rallye du Var startovat s Citroënem C4 WRC. Díky jeho stále ještě ne úplně doléčenému zranění ruky mu francouzští technici speciál trochu modifikovali.
Mohlo by se jednat o začátek dlouhodobé spolupráce? V brzké době by měl Robert Kubica poprvé startovat se speciálem kategorie WRC od Citroënu. U Citroënu jsou z Poláka nadšení, když technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon, o startech Kubici v Itálii a ve Francii mluví velmi často.
"Robert je opravdovým dobrákem. Docela dobře si ho dokáži představit v DS3. S verzí RRC by mohl docela dobře jezdit v národních šampionátech nebo v ME, možná by mohl jezdit i v MS s WRC. Robert má s rally již více zkušeností než měl Kimi při jeho debutu," řekl Francouz v rámci soutěže ve Španělsku.
Kubica si napřed chce odzkoušet starší model, C4 WRC. Díky jeho zranění levé ruky mu tým auto lehce modifikoval a došlo k přesunutí řadící páky v levo. "Hydraulická ruční brzda byla tak předělána, že za ní Robert nebude muset tahat, ale bude jí muset tlačit. Teď si budeme muset počkat, jak se s tímto autem vypořádá. Dalším krokem by mohl být aktuální vůz. Dle předpisů má aktuální auto ale sekvenční řazení. Teď nejsem schopen říci, jestli a jak mu to s tím autem půjde. Co jsem ale měl možnost ho poznat, tak bych řekl, že to určitě bude chtít zkusit. Robert je správným závodníkem!" dodal Mestelan-Pinon.
Pokud by spolupráce dopadla dobře, v což doufají všechny strany, tak by se teoreticky nabízely i jiné alternativy než rally. Citroën má v plánu nejpozději od sezony 2015 vstoupit do WTCC a co lepšího si předtavit, než zkušenosti bývalého pilota Formule 1 a devítinásobného mistra světa v rally, Sébastiena Loeba?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.