Vedoucí muž po páteční etapě, Mads Ostberg, nevěří, že by byl schopen udržet za svými zády v boji o vítězství Sébastiena Loeba. Do druhé etapy startuje s náskokem 27 vteřin na světového šampiona.
Skvělý výkon na tratích páteční etapy dostal po prvním dni do vedení Madse Ostberga. Jenže v sobotu a neděli se již nejede na šotolině, ale na asfaltu, tedy na povrchu, kde již dlouhou dobu vládne Sébastien Loeb. Ostberg nevěří, že by dokázal celkově Loeba porazit. Pro Nora je důležitý zisk třetí příčky v absolutním pořadí šampionátu.
Mads je momentálně o 4 body před Jarim-Mattim Latvalou v celkovém hodnocení, v soutěži pak o 49 vteřin. 13 bodů na Ostberga ztrácí Solberg, jenže ten vypadl během pátku. Na otázku, zda-li bude schopný porazit Loeba i na asfaltových tratích sobotní a nedělní etapy, Ostberg odpověděl: "Neplánuji ho porazit. To není to, proč jsem zde."
"Já chci získat celkové třetí místo v šampionátu. Po celý zbytek víkendu budu sledovat časy Jariho-Mattiho. Našim cílem je porazit právě jeho." Britský Autosport má totiž za to, že zisk třetí příčky v hodnocení sezony by mohl jezdci soukromého týmu Adapta výrazně pomoci při vyjednáváních o budoucí sezoně.
Podle Autosportu je totiž momentálně Ostberg na prvním místě v hledáčku Citroënu pro druhého jezdce vedle Mikko Hirvonena. Všichni až doposud mysleli, že nejpravděpodobnějším kolegou Hirovnena bude Dani Sordo, jenže ten v posledních závodech nepodává zrovna oslnivé výkony.
"Loeb je neuvěřitelný člověk. To, co dosáhl v předešlých letech, je něco nepochopitelného. Pro mě to byl dnes dobrý den. Neudělal jsem žádnou chybu a cílem bylo zůstat na trati při co možná největší rychlosti. Ale opravdu, další dva dny bude na řadě Sébastien," zakončil vítěz Portugalské rally.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?