RALLY CATALUNYA PO RZ18; Během závěrečného dne opadli pro havárii na RZ15 Hans Weis s Citroënem DS3 WRC a Ott Tänak na RZ16 také kvůli havárii. Vítězství na všech RZ s jednou výjimkou zaznamenal Dani Sordo s Mini JCW WRC. Tou výjimkou byla Power Stage, kde byl Dani 2. a 3 body za vítězství si připsal Jari-Matti Latvala. Sébastien Loeb si jen pohlídal vítězství. Martin Prokop byl těsně za body 12., na ty mu chybělo 17 vteřin.
Fotogalerii ze soutěže si můžete prohlédnout zde.
Pořadí po RZ18:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:14:21,9 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:46,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:56,4 5. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +16:07,9 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +18:10,4 7. Atkinson Ch. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +19:04,7 8. P. - G. Andersson - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +20:16,1 9. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +4:40 +25:40,6 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta WRC +10:00 +25:46,6
Pořadí po RZ12:
Dnešní den se nesl ve znamení "asfaltových not". Do čela se dostal Sébastien Loeb, který má dostatečný náskok na Jariho-Mattiho Latvalu s Fordem. Včerejší lídr Ostberg nejenže se na asfaltu moc necítil ve své kůži, ale navíc dělal chyby, což jej srazilo až na 5. místo za Tänaka. Mladý Estonec chce ještě zítra zabojovat o 3. místo s Hirvonenem. Nejrychlejší muž odpoledne (dopoledně jel jeho motor jen na 3 válce) byl ale Dani Sordo s Mini JCW WRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:16:14,1 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +27,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:14,1 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:28,8 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 6. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +9:02,9 7. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +12:26,2 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +13:25,1 9. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +13:29.1 10. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +15:45,5
Pořadí po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, jednotlivá vítězství brali Novikov, Loeb a Hirvonen. Na RZ5 ztratil Tänak takřka minutu a propadl se z druhého na páté místo, tuto RZ nedokončil také Novikov. Loeb se dostal ze čtvrtého až na druhé místo a Latvala z pátého na třetí, o místo si pohoršil Hirovnen - propadl se na čtvrté. Na RZ5 se vypadl také Atkinson s Mini a ztratil Nikara také na Mini. Na přejezdu k RZ6 se se soutěží rozloučil Sébastien Ogier.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 1:41:32,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,2 3. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +47,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:02,6 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:10,8 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +6:00,9 7. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +6:08,5 8. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +9:00,0 9. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +9:42.4 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +10:59,5Pořadí po RZ3:
Dnes ráno byly na programu tři měřené testy, které měly poměrně zajímavý průběh. Na jedničce šel do vedení Latvala, který ale na RZ2 nabral velkou ztrátu (+33,6s) a do vedení se dostal Tänak. Na stejné zkoušce ztratil i Loeb (+25,5s) a odstoupili zde i Petter Solberg a Thierry Neuville - oba poškodili zavěšení. Na trojce šel do vedení Ostberg, zatímco z trati vyletěl Sordo se svým Mini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 51:18,8 --- 2. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +13,1 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +19,5 5. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +55,1 6. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +1:09,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:14,5 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:32,6 9. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +2:47.6 10. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +3:19,6Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.