RALLY CATALUNYA PO RZ18; Během závěrečného dne opadli pro havárii na RZ15 Hans Weis s Citroënem DS3 WRC a Ott Tänak na RZ16 také kvůli havárii. Vítězství na všech RZ s jednou výjimkou zaznamenal Dani Sordo s Mini JCW WRC. Tou výjimkou byla Power Stage, kde byl Dani 2. a 3 body za vítězství si připsal Jari-Matti Latvala. Sébastien Loeb si jen pohlídal vítězství. Martin Prokop byl těsně za body 12., na ty mu chybělo 17 vteřin.
Fotogalerii ze soutěže si můžete prohlédnout zde.
Pořadí po RZ18:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:14:21,9 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:46,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:56,4 5. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +16:07,9 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +18:10,4 7. Atkinson Ch. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +19:04,7 8. P. - G. Andersson - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +20:16,1 9. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +4:40 +25:40,6 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta WRC +10:00 +25:46,6
Pořadí po RZ12:
Dnešní den se nesl ve znamení "asfaltových not". Do čela se dostal Sébastien Loeb, který má dostatečný náskok na Jariho-Mattiho Latvalu s Fordem. Včerejší lídr Ostberg nejenže se na asfaltu moc necítil ve své kůži, ale navíc dělal chyby, což jej srazilo až na 5. místo za Tänaka. Mladý Estonec chce ještě zítra zabojovat o 3. místo s Hirvonenem. Nejrychlejší muž odpoledne (dopoledně jel jeho motor jen na 3 válce) byl ale Dani Sordo s Mini JCW WRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:16:14,1 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +27,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:14,1 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:28,8 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 6. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +9:02,9 7. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +12:26,2 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +13:25,1 9. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +13:29.1 10. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +15:45,5
Pořadí po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, jednotlivá vítězství brali Novikov, Loeb a Hirvonen. Na RZ5 ztratil Tänak takřka minutu a propadl se z druhého na páté místo, tuto RZ nedokončil také Novikov. Loeb se dostal ze čtvrtého až na druhé místo a Latvala z pátého na třetí, o místo si pohoršil Hirovnen - propadl se na čtvrté. Na RZ5 se vypadl také Atkinson s Mini a ztratil Nikara také na Mini. Na přejezdu k RZ6 se se soutěží rozloučil Sébastien Ogier.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 1:41:32,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,2 3. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +47,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:02,6 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:10,8 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +6:00,9 7. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +6:08,5 8. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +9:00,0 9. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +9:42.4 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +10:59,5Pořadí po RZ3:
Dnes ráno byly na programu tři měřené testy, které měly poměrně zajímavý průběh. Na jedničce šel do vedení Latvala, který ale na RZ2 nabral velkou ztrátu (+33,6s) a do vedení se dostal Tänak. Na stejné zkoušce ztratil i Loeb (+25,5s) a odstoupili zde i Petter Solberg a Thierry Neuville - oba poškodili zavěšení. Na trojce šel do vedení Ostberg, zatímco z trati vyletěl Sordo se svým Mini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 51:18,8 --- 2. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +13,1 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +19,5 5. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +55,1 6. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +1:09,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:14,5 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:32,6 9. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +2:47.6 10. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +3:19,6Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?