RALLY CATALUNYA PO RZ18; Během závěrečného dne opadli pro havárii na RZ15 Hans Weis s Citroënem DS3 WRC a Ott Tänak na RZ16 také kvůli havárii. Vítězství na všech RZ s jednou výjimkou zaznamenal Dani Sordo s Mini JCW WRC. Tou výjimkou byla Power Stage, kde byl Dani 2. a 3 body za vítězství si připsal Jari-Matti Latvala. Sébastien Loeb si jen pohlídal vítězství. Martin Prokop byl těsně za body 12., na ty mu chybělo 17 vteřin.
Fotogalerii ze soutěže si můžete prohlédnout zde.
Pořadí po RZ18:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:14:21,9 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:46,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:56,4 5. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +16:07,9 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +18:10,4 7. Atkinson Ch. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +19:04,7 8. P. - G. Andersson - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +20:16,1 9. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +4:40 +25:40,6 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta WRC +10:00 +25:46,6
Pořadí po RZ12:
Dnešní den se nesl ve znamení "asfaltových not". Do čela se dostal Sébastien Loeb, který má dostatečný náskok na Jariho-Mattiho Latvalu s Fordem. Včerejší lídr Ostberg nejenže se na asfaltu moc necítil ve své kůži, ale navíc dělal chyby, což jej srazilo až na 5. místo za Tänaka. Mladý Estonec chce ještě zítra zabojovat o 3. místo s Hirvonenem. Nejrychlejší muž odpoledne (dopoledně jel jeho motor jen na 3 válce) byl ale Dani Sordo s Mini JCW WRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:16:14,1 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +27,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:14,1 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:28,8 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 6. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +9:02,9 7. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +12:26,2 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +13:25,1 9. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +13:29.1 10. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +15:45,5
Pořadí po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, jednotlivá vítězství brali Novikov, Loeb a Hirvonen. Na RZ5 ztratil Tänak takřka minutu a propadl se z druhého na páté místo, tuto RZ nedokončil také Novikov. Loeb se dostal ze čtvrtého až na druhé místo a Latvala z pátého na třetí, o místo si pohoršil Hirovnen - propadl se na čtvrté. Na RZ5 se vypadl také Atkinson s Mini a ztratil Nikara také na Mini. Na přejezdu k RZ6 se se soutěží rozloučil Sébastien Ogier.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 1:41:32,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,2 3. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +47,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:02,6 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:10,8 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +6:00,9 7. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +6:08,5 8. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +9:00,0 9. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +9:42.4 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +10:59,5Pořadí po RZ3:
Dnes ráno byly na programu tři měřené testy, které měly poměrně zajímavý průběh. Na jedničce šel do vedení Latvala, který ale na RZ2 nabral velkou ztrátu (+33,6s) a do vedení se dostal Tänak. Na stejné zkoušce ztratil i Loeb (+25,5s) a odstoupili zde i Petter Solberg a Thierry Neuville - oba poškodili zavěšení. Na trojce šel do vedení Ostberg, zatímco z trati vyletěl Sordo se svým Mini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 51:18,8 --- 2. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +13,1 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +19,5 5. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +55,1 6. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +1:09,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:14,5 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:32,6 9. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +2:47.6 10. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +3:19,6Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?