RALLY CATALUNYA PO RZ18; Během závěrečného dne opadli pro havárii na RZ15 Hans Weis s Citroënem DS3 WRC a Ott Tänak na RZ16 také kvůli havárii. Vítězství na všech RZ s jednou výjimkou zaznamenal Dani Sordo s Mini JCW WRC. Tou výjimkou byla Power Stage, kde byl Dani 2. a 3 body za vítězství si připsal Jari-Matti Latvala. Sébastien Loeb si jen pohlídal vítězství. Martin Prokop byl těsně za body 12., na ty mu chybělo 17 vteřin.
Fotogalerii ze soutěže si můžete prohlédnout zde.
Pořadí po RZ18:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:14:21,9 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:46,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:56,4 5. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +16:07,9 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +18:10,4 7. Atkinson Ch. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +19:04,7 8. P. - G. Andersson - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +20:16,1 9. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +4:40 +25:40,6 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta WRC +10:00 +25:46,6
Pořadí po RZ12:
Dnešní den se nesl ve znamení "asfaltových not". Do čela se dostal Sébastien Loeb, který má dostatečný náskok na Jariho-Mattiho Latvalu s Fordem. Včerejší lídr Ostberg nejenže se na asfaltu moc necítil ve své kůži, ale navíc dělal chyby, což jej srazilo až na 5. místo za Tänaka. Mladý Estonec chce ještě zítra zabojovat o 3. místo s Hirvonenem. Nejrychlejší muž odpoledne (dopoledně jel jeho motor jen na 3 válce) byl ale Dani Sordo s Mini JCW WRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:16:14,1 --- 2. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +27,0 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:14,1 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:28,8 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:31,4 6. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +9:02,9 7. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +12:26,2 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +13:25,1 9. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +13:29.1 10. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +15:45,5
Pořadí po RZ6:
Dnes odpoledne byly na programu čtyři měřené testy, jednotlivá vítězství brali Novikov, Loeb a Hirvonen. Na RZ5 ztratil Tänak takřka minutu a propadl se z druhého na páté místo, tuto RZ nedokončil také Novikov. Loeb se dostal ze čtvrtého až na druhé místo a Latvala z pátého na třetí, o místo si pohoršil Hirovnen - propadl se na čtvrté. Na RZ5 se vypadl také Atkinson s Mini a ztratil Nikara také na Mini. Na přejezdu k RZ6 se se soutěží rozloučil Sébastien Ogier.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 1:41:32,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,2 3. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +47,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:02,6 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:10,8 6. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +6:00,9 7. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +6:08,5 8. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +40s +9:00,0 9. Andersson P. G. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +9:42.4 10. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +10:59,5Pořadí po RZ3:
Dnes ráno byly na programu tři měřené testy, které měly poměrně zajímavý průběh. Na jedničce šel do vedení Latvala, který ale na RZ2 nabral velkou ztrátu (+33,6s) a do vedení se dostal Tänak. Na stejné zkoušce ztratil i Loeb (+25,5s) a odstoupili zde i Petter Solberg a Thierry Neuville - oba poškodili zavěšení. Na trojce šel do vedení Ostberg, zatímco z trati vyletěl Sordo se svým Mini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC 51:18,8 --- 2. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +13,1 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +19,5 5. Latvala J.-M. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +55,1 6. Nikara J. - Kalliolepo J. Mini John Cooper Works WRC +1:09,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:14,5 8. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:32,6 9. Weis H. - Degandt H. Citroën DS3 WRC +2:47.6 10. Breen C. - Nagle P. Ford Fiesta S2000 +3:19,6Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.