Po slušných umístění v prvních dvou RZ (sedmé a čtvrté místo) Robert Kubica boural na Rally Internazionale San Martino. Z jeho Subaru Impreza WRC zbyl po nehodě vrak.
Robert Kubica při svém prvním startu se spolujezdcem Jakubem Gerberem od jejich těžké nehody v roce 2011 opět boural a opět se to stalo v Itálii. Rally Internazionale San Martino tak pro něj předčasně skončila. Tentokrát se naštěstí neopakoval scénář z Rally Ronde di Andora, při které svodidla pronika do Fabie S2000 a Kubicu vážně zranila. Kubica i Gerber z nehody vyvázli nezraněni. Jejich speciál, Subaru Impreza WRC belgického týmu First Motorsport, však skončil v lese mimo cestu vážně poškozený.
Robert si ani v této soutěži nevedl špatně - na 1,9 km dlouhém shakedownu udělal menší chybu, ztratil 5,4 s a zajel 7. čas; na první asi 15 km zkoušce ztratil 25,5s a byl čtvrtým nejrychlejším. Cíl následující rychlostní zkoušky již polské duo nevidělo. Kvůli poškození auta museli ze soutěže odstoupit.
Pořadatelé soutěže zaznamenali nový rekord - v pátek večer se přišlo podívat na shakedown rekordních 5000 diváků. Místnost vyhrazená na této soutěži pro novináře byla přeplněná a o klání projevilo zájem i mnoho televizních stanic.
Robert Kubica na Rally Monte Carlo v Renaultu Clio R3
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.