Mads Ostberg se minulý víkend zúčastnil Rally Telemark, svůj Ford Fiesta RRC ale nechal doma v garáži a místo toho na tratě soutěže vyrazil se speciálem WRC. Chtěl se tak lépe připravit na nadcházející soutěž MS ve Walesu.
Kvůli jeho startu s vozem specifikace WRC bylo hned od začátku jasné, že nebude moci získat žádné body do norského mistrovství. Pro jezdce z MS však bylo důležitější se pořádně připravit na nadcházející Wales Rally GB, a tak nechal svoji Fiestu RRC doma a startoval s Fiestou WRC.
Mads si vyjel na všech devíti RZ nejrychlejší čas, a tak si připsal i celkové vítězství v soutěži. Jeho náskok v cíli na průběžně vedoucího muže domácího mistrovství, Sveinunga Bieltvedta, byl 2 minuty a takřka 4 sekundy. "Chtěli jsme zde za každou cenu startovat. Soutěž je totiž nová a je pořádána moji společností NAF Motorsport Asker & B?rum. Krom toho to pro nás byl dobrý šotolinový test," řekl Mads Ostberg.
Druhý muž soutěže, Bieltvedt, musel až do čtvrté zkoušky bojovat se zle dotírajícím Adersem Gröndalem, toho pak ale postihl defekt, ve vysoké rychlosti vyletěl z trati a poškodil servo řízení svého Subaru. Nabral tak velkou ztrátu a do cíle dojel až jako pátý.
Intenzivní příprava na nadcházející soutěž WRC ve Walesu má své důvody. "Věřím, že jsme v této sezoně odvedli dobrou práci a možná to bude poslední rally předtím, než se týmy rozhodnou, s kým v příští sezoně pojedou. Musíme tak ukázat naše nejlepší schopnosti," dodal Nor. Dnes měl Mads testovat Fiestu WRC přímo ve Walesu, v úterý a ve středu už začínají tréninky. "Víme, co zde chceme ukázat a já do toho dám, stejně jako vždy doposud, vše, abych to dokázal."
Výsledky Rally Telemark 2012:
1. M. Östberg/J. Andersson (Ford Fiesta WRC) 39:51.12. S. Bieltvedt/R. Eilertsen (Subaru Impreza WRX) +2:03.73. P. Ökseter/S. Johansen (Subaru Impreza WRX) +2:46.14. T. Sveinsvoll/O. Övestad (Ford Focus WRC) +2:53.85. A. Gröndal/T. Svendsen (Subaru Impreza WRX) +3:43.56. S. Rökland/K. Hjalmarsen (Ford Fiesta R2) +4:31.27. A. Kj?r/V. Engan (Renault Twingo R2) +4:54.58. P. Kristiansen/O. K. Brennum (Skoda Fabia R2) +4:56.59. M. Aasen/M. Engan (Ford Fiesta ST) +5:12.610. G. H. Föslid/R. Engen (Subaru Impreza WRX) +5:17.9
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?