Robert Kubica se po vynucené pauze, která trvala 20 měsíců, vrátil za volant rallyového vozu. Přitom vyhrál soutěž Ronde Gomitolo di Lana, teď už mluví o další fázi své rekonvalescence.
Robert Kubica sice při svém návratu po zranění, které utrpěl začátkem loňského roku při regionální soutěži, do motorsportu nezávodil hned proti pilotům typu Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen a další, ale i přesto nebyli jeho protivníci nějakými nezkušenými piloty. Bývalý jezdec F1 vyhrál soutěž Ronde Gomitolo di Lana s takřka 59 sekundovým náskokem. Tentokrát se posadil za volant Subaru Impreza WRC S12B belgického týmu First Motorsport.
"Samozřejmě bych svůj comeback radši uskutečnil někde jinde, ale toto je jen část aktivní fáze mé rehabilitace," řekl 27 letý pilot pro italskou televizi. "Stále doufám, že se vrátím tam, kde jsem předtím závodil [Formule 1]. To je můj cíl. Po 20 těžkých měsících jsem sem přijel bez nějakých očekávání, nechtěl jsem se dívat na časy," zakončil Robert Kubica.
Na časy se Polák opravdu koukat nemusel, protože svoji konkurenci porazil takřka o minutu. Již příští týden by měl mít v plánu start na Rally San Martino di Castrozza, což je soutěž patřící jak do italského šampionátu (CIR) tak i do italského asfaltového šampionátu (TRA). I zde by se měl posadit za volant vozu specifikace World Rally Car týmu First Motorsport.
"Co příjde poté, to uvidíme. V příštím roce budu dělat věci spojené s mým návratem do F1 v roce 2014. Abych byl ale upřímný, tak o tom ještě nepřemýšlím. Nedávám si žádné termíny a nepočítám procentuální šance na comeback. Momentálně jsem rád, že zde můžu být. V životě musí být člověk spokojený s tím, co má," dodal Polák.
Výsledky rally Ronde Gomitolo di Lana 2012:
1. R. Kubica/G. Manfredi (Subaru Impreza WRC S12B) 23:32.92. O. Bergo/A. Brusati (Mini WRC) +0:58.83. P. Uzzeni/D. Fappani (Subaru Impreza WRC S14) +1:11.64. T. Borsa/C. Berra (Citroen C4 WRC) +1:30.25. A. Pettenuzzo/E. Tirone (Ford Focus WRC08) +2:02.26. M. Miele/L. Beltrame (BMW M3) +2:20.77. M. Lombardi/P. Urban (Renault Clio S1600) +2:22.68. P. Bernardi/I. Barra (Peugeot 207 S2000) +2:28.29. V. Maran/C. Biasuzzi (Renault Clio RS Williams) +2:36.410. P. Baldassari/E. Savarino (Renault Clio R3) +2:46.6
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?