Robert Kubica se po vynucené pauze, která trvala 20 měsíců, vrátil za volant rallyového vozu. Přitom vyhrál soutěž Ronde Gomitolo di Lana, teď už mluví o další fázi své rekonvalescence.
Robert Kubica sice při svém návratu po zranění, které utrpěl začátkem loňského roku při regionální soutěži, do motorsportu nezávodil hned proti pilotům typu Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen a další, ale i přesto nebyli jeho protivníci nějakými nezkušenými piloty. Bývalý jezdec F1 vyhrál soutěž Ronde Gomitolo di Lana s takřka 59 sekundovým náskokem. Tentokrát se posadil za volant Subaru Impreza WRC S12B belgického týmu First Motorsport.
"Samozřejmě bych svůj comeback radši uskutečnil někde jinde, ale toto je jen část aktivní fáze mé rehabilitace," řekl 27 letý pilot pro italskou televizi. "Stále doufám, že se vrátím tam, kde jsem předtím závodil [Formule 1]. To je můj cíl. Po 20 těžkých měsících jsem sem přijel bez nějakých očekávání, nechtěl jsem se dívat na časy," zakončil Robert Kubica.
Na časy se Polák opravdu koukat nemusel, protože svoji konkurenci porazil takřka o minutu. Již příští týden by měl mít v plánu start na Rally San Martino di Castrozza, což je soutěž patřící jak do italského šampionátu (CIR) tak i do italského asfaltového šampionátu (TRA). I zde by se měl posadit za volant vozu specifikace World Rally Car týmu First Motorsport.
"Co příjde poté, to uvidíme. V příštím roce budu dělat věci spojené s mým návratem do F1 v roce 2014. Abych byl ale upřímný, tak o tom ještě nepřemýšlím. Nedávám si žádné termíny a nepočítám procentuální šance na comeback. Momentálně jsem rád, že zde můžu být. V životě musí být člověk spokojený s tím, co má," dodal Polák.
Výsledky rally Ronde Gomitolo di Lana 2012:
1. R. Kubica/G. Manfredi (Subaru Impreza WRC S12B) 23:32.92. O. Bergo/A. Brusati (Mini WRC) +0:58.83. P. Uzzeni/D. Fappani (Subaru Impreza WRC S14) +1:11.64. T. Borsa/C. Berra (Citroen C4 WRC) +1:30.25. A. Pettenuzzo/E. Tirone (Ford Focus WRC08) +2:02.26. M. Miele/L. Beltrame (BMW M3) +2:20.77. M. Lombardi/P. Urban (Renault Clio S1600) +2:22.68. P. Bernardi/I. Barra (Peugeot 207 S2000) +2:28.29. V. Maran/C. Biasuzzi (Renault Clio RS Williams) +2:36.410. P. Baldassari/E. Savarino (Renault Clio R3) +2:46.6
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.