Robert Kubica otestoval minulý měsíc tovární Ford Fiesta RS WRC. Polák, který získal svoje jediné vítězství v F1 s týmem BMW Sauber, havaroval vloni při regionální soutěži i Itálii s vozem Škoda Fabia S2000 tak, že se z následků havárie zotavuje ještě teď. Test proběhl na okruhu Circuit des Ecuyers a přítomni byli jak Petter Solberg tak Jari-Matti Latvala.
Z počátku tuto zprávu ani nepotvrdil ale ani nevyvrátil šéf továrního týmu Ford, Malcolm Wilson: "Absolvovali jsme zde čtyřdenní test. Nevím co bych měl k tomu víc říct. Jednalo se o test s uzavřením pro veřejnost a tak ho také nechci komentovat."
Poté ale italský zdroj Autosportu potvrdil: "Robert jezdil s vozem a vedl si dobře. Má velkou vášeň pro rallysport."
Sdílnější už byl šéf technický ředitel Fordu, Christian Loriaux: "Jari-Matti Latvala, Petter Solberg a tajemný jezdec, který si nepřeje být jmenován, testovali náš vůz na okruhu. Ten jezdec má s asfaltem zkušenosti, přijel ale na svoje náklady a pracoval skvěle. Během našeho prvního kontaktu mi ale řekl, že si není jistý tím, jestli zvládne s vozem jezdit po fyzické stránce. Ale zvládl to skvěle."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.