Robert Kubica otestoval minulý měsíc tovární Ford Fiesta RS WRC. Polák, který získal svoje jediné vítězství v F1 s týmem BMW Sauber, havaroval vloni při regionální soutěži i Itálii s vozem Škoda Fabia S2000 tak, že se z následků havárie zotavuje ještě teď. Test proběhl na okruhu Circuit des Ecuyers a přítomni byli jak Petter Solberg tak Jari-Matti Latvala.
Z počátku tuto zprávu ani nepotvrdil ale ani nevyvrátil šéf továrního týmu Ford, Malcolm Wilson: "Absolvovali jsme zde čtyřdenní test. Nevím co bych měl k tomu víc říct. Jednalo se o test s uzavřením pro veřejnost a tak ho také nechci komentovat."
Poté ale italský zdroj Autosportu potvrdil: "Robert jezdil s vozem a vedl si dobře. Má velkou vášeň pro rallysport."
Sdílnější už byl šéf technický ředitel Fordu, Christian Loriaux: "Jari-Matti Latvala, Petter Solberg a tajemný jezdec, který si nepřeje být jmenován, testovali náš vůz na okruhu. Ten jezdec má s asfaltem zkušenosti, přijel ale na svoje náklady a pracoval skvěle. Během našeho prvního kontaktu mi ale řekl, že si není jistý tím, jestli zvládne s vozem jezdit po fyzické stránce. Ale zvládl to skvěle."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?