Mads Ostberg vyhrál v Portugalsku "u zeleného stolu" - komisaři ze soutěže vyloučili původního vítěze, Mikku Hirovnena z týmu Citroën. Teď by chtěl Nor získat v MS svoje "opravdové vítězství".
Neočekávané se stalo skutečností. V neděli pozdě odpoledne byl za vítěze Portugalské rally vyhlášen Mads Ostberg. Mikko Hirvonen, který ještě pár hodin před tím stál na nejvyšším stupínku v cíli soutěže, byl kvůli nehomologavané spojce vyloučen.
"Pochopitelně že jsme rádi za vítězství, ale tohle není způsob, jakým bych k němu chtěl dojít. Mikka je mi velmi líto, protože během víkendu odvedl opravdu skvělou práci. Ale i my jsme odjeli skvělou soutěž a slavili bychom i naše druhé místo. Dařilo se nám držet krok s nejrychlejšími a měl jsem celou dobu pocit, že mám vůz pod kontrolou," říká Mads Ostberg.
Na výkonu z Portugalska by teď chtěl Mads stavět a chtěl by se pokusit získat první "opravdové" vítězství: "Podařil se nám velkolepý start do sezony. Momentálně se nacházíme na skvělé pozici v hodnocení jezdců. V Argentině bychom chtěli zkusit zabojovat o podium, ale až přijdou soutěže, které dobře znám, tak chci přitlačit."
Také týmový šéf a otec Morten Ostberg je výsledkem nadšen: "Tento výkon ukazuje, že i malý tým s omezeným rozpočtem může bojovat o čelo."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?