Mads Ostberg vstupuje do MS v automobilových soutěžích ve Švédsku, kde se jede na jeho oblíbeném povrchu - sněhu. Vloni vystoupil Nor až na 2. příčku a byl překvapením soutěže, letos by si chtěl boj o podium zopakovat.
Loni v MS poprvé naplno zazářila hvězda Mads Ostberga. Dlouho bojoval o první místo s Mikkou Hirvonenem, nakonec byl druhý - jeho doposud nejlepší výsledek v MS. I přes tento výsledek a další z loňska, se musel Nor dlouho o starty v letošním MS obávat. Teprve zkraje ledna bylo oznámeno, že bude startovat s vlastní Fiestou RS WRC. Privátní starty ale bude podporovat M-Sport.
Kvůli tomuto zdržení nestihl jezdec start na Rally Monte Carlo, a tak bude letos jeho první soutěží právě Švédská rally. V rámci přípravy na start v MS se Mads zúčastnil tří severských soutěží. Minulý víkend si při své poslední "přípravné" soutěží zopakoval loňský souboj s Mikkou Hirovnenem. Stejně jako loni i na Rally Finnskog získal Fin nad Norem převahu.
Tento start ale Ostberga naplňuje optimismem: "Na třech rychlostních zkouškách jsem byl rychlejší jak Mikko Hirvonen, to mi dodává sebedůvěru před startem ve Švédsku," cituje 24letého soutěžáka server wrc.com. 24letý soutěžák dodává: "Po takovém tréninku vím, že budu schopný držet krok s nejlepšími a bojovat o pódium."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?