Ostberg chce ve Švédsku minimálně na podium

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Stobart Motorsport
iM2 31. ledna 2012 21:33
Sdílej:

Pro Madse Ostberga začíná sezona WRC 2012 až teď, na Rally Sweden. Stejně jako loni by se chtěl Nor dostat až na pódium. Privátní jezdec Fordu se na sněhovou soutěž připravuje starty na 3 regionálních sněžných soutěžích.

Švédská rally patří tradičně seveřanům. V roce 2004 se podařila tato série přerušit Sébastienu Loebovi, když zde zvítězil. Černým koněm letošního ročníku by mohl být právě Mads Ostberg. Už vloni se Nor uvedl velmi dobře, když dokázal s Mikkem Hirvonenem bojovat o celkové vítězství, nakonec dojel na 2. místě. 24letý jezdec cítí i letos svoji šanci. 

Rally Monte Carlo vynechal a vše podřídil přípravě na tuto soutěž. V první etapě se účastníci soutěže podívají za hranice Švédska, do domoviny Ostberga - Norska. V rámci přípravy odstartoval Mads do  Mountain Rally (2. za Mikkelsenem) a Elverum Rally (vítěz). O víkendu na něj ještě čeká start na Rallye Finnskog, kde už pojede s Fiestou RS WRC (v obou předchozích soutěžích jel s Fiestou RRC). 

"Do Švédska pochopitelně nejdeme s tím, že chceme bojovat o TOP10. Připravili jsme se tak dobře, jak jen to šlo. V rámci přípravy startuji na třech sněžných soutěžích," říká jezdec týmu Adapta. "Chtěli bychom bojovat o podium, ale je mi jasné, že lehčí jak vloni to rozhodně nebude."

V zimně mladík testoval i Mini, ale nakonec se rozhodl zůstat u Fordu Fiesta RS WRC. V plánu má pro letošek start na 11 ze zbývajících 12 soutěží. "Je hezké být opět součástí MS. Opět se nám podařilo zajistit program s M-Sportem a Fordem. Hodně jsem na tom pracoval a nebylo to vůbec lehké."

"Bohužel jsem do Rally Monte Carlo nebyl schopen nic potvrdit," řekl Ostberg ohledně neúčasti na Monte Carlu. "Od Švédska mám ale dobrý program a jsem hodně rád, že můžu odjet tolik soutěží. Nejsme si ještě úplně jistí, na kolik soutěží budeme mít peníze, snad budu moci startovat i na Novém Zélandu. Snad by nám mohli pomoci dobré výsledky."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.