Pro Madse Ostberga začíná sezona WRC 2012 až teď, na Rally Sweden. Stejně jako loni by se chtěl Nor dostat až na pódium. Privátní jezdec Fordu se na sněhovou soutěž připravuje starty na 3 regionálních sněžných soutěžích.
Švédská rally patří tradičně seveřanům. V roce 2004 se podařila tato série přerušit Sébastienu Loebovi, když zde zvítězil. Černým koněm letošního ročníku by mohl být právě Mads Ostberg. Už vloni se Nor uvedl velmi dobře, když dokázal s Mikkem Hirvonenem bojovat o celkové vítězství, nakonec dojel na 2. místě. 24letý jezdec cítí i letos svoji šanci.
Rally Monte Carlo vynechal a vše podřídil přípravě na tuto soutěž. V první etapě se účastníci soutěže podívají za hranice Švédska, do domoviny Ostberga - Norska. V rámci přípravy odstartoval Mads do Mountain Rally (2. za Mikkelsenem) a Elverum Rally (vítěz). O víkendu na něj ještě čeká start na Rallye Finnskog, kde už pojede s Fiestou RS WRC (v obou předchozích soutěžích jel s Fiestou RRC).
"Do Švédska pochopitelně nejdeme s tím, že chceme bojovat o TOP10. Připravili jsme se tak dobře, jak jen to šlo. V rámci přípravy startuji na třech sněžných soutěžích," říká jezdec týmu Adapta. "Chtěli bychom bojovat o podium, ale je mi jasné, že lehčí jak vloni to rozhodně nebude."
V zimně mladík testoval i Mini, ale nakonec se rozhodl zůstat u Fordu Fiesta RS WRC. V plánu má pro letošek start na 11 ze zbývajících 12 soutěží. "Je hezké být opět součástí MS. Opět se nám podařilo zajistit program s M-Sportem a Fordem. Hodně jsem na tom pracoval a nebylo to vůbec lehké."
"Bohužel jsem do Rally Monte Carlo nebyl schopen nic potvrdit," řekl Ostberg ohledně neúčasti na Monte Carlu. "Od Švédska mám ale dobrý program a jsem hodně rád, že můžu odjet tolik soutěží. Nejsme si ještě úplně jistí, na kolik soutěží budeme mít peníze, snad budu moci startovat i na Novém Zélandu. Snad by nám mohli pomoci dobré výsledky."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.