Mads Ostberg vyšel naprázdno. Ford angažoval po bok Jariho-Mattiho Latvaly pro sezonu 2012 Pettera Solberga. Jeho mladší krajan se tedy poohlíží po jiných variantách.
Ford Fiesta RS WRC:
Smlouva s Petterem Solbergem byla pro Ford opravdu výhodná. Aby Petter získal kopit, musel totiž akceptovat nekolik kompromisů. Není žádným tajemstvím, že Petter ve své možná poslední sezoně jako tovární jezdec musí za svoje místo zaplatit.
Angažování Solberga má přímý dopad na jeho krajana Madse Ostberga. Nor doufal, že bude v budoucnu hrát u M-Sportu důležitou roli. Jenže teď se musí obávat, že mu Petter Solberg v Norsku sebere sponzory. "Pořád máme plnou podporu od Rohena Selmera, velkoobchodníka s Fordy, a i nadále doufáme v pomoc ostatních firem, které jsou jakkoliv spojeny s Fordem, aby nám pomohli zrealizovat náš program s Fiestou WRC i v roce 2012. Bylo nám ale řečeno, že než nám peníze opravdu poskytnou, tak musíme počkat, až jak bude vypadat program Pettera Solberga," říká Morten Ostberg, který se stará o kariéru svého syna.
Citroën DS3 WRC:
Rodina Ostbergů má ale i další možnosti. Zatím se zdá, že Ford bude pro Madse jedna z možností. Jenže i u Citroënu se, jak se zdá, objevuje nová možnost po odchodu Pettera Solberga k Fordu. Ostberg by mohl převzít volnou DS3 WRC po Petterovi, stejně tak jako vybudovanou strukturu sponzorů, kteří zajišťovali starty Pettera.
Mini John Cooper Works WRC:
Ostbergové ale také jednají s Mini o možnostech startu v továrním autě. Prodrive úpěnlivě hledá sponzory, kteří by mu pomohli financovat program WRC. Díky podpoře svých sponzorů by mohl Mads Ostberg velmi rychle převzít soutěžní sedačku buď po Danim Sordovi nebo Krisi Meekemu.
Termín pro zápis na Rally Monte Carlo byl 22. prosince. Pro Ostbergovi však není moc důležitý: "Pro nás je důležité, abychom sezonu hlavně zahájili ve Švédsku. Tuhle rally nesmíme za žádných okolností promeškat," říká Morten Ostberg.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.