AKTUALIZACE CÍL; Ford dnes útočil, co se dalo. Jezdci s Fiestami dnes vyhráli šest z osmi RZ, ve dovu si připsali double. Ani to však na vítěžství nestačilo a vítězství bere Ogier, o pouhých 0,2 s.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky v cíli:
Dnešní cíl Fordu byl jasný: vyzvat Citroeny na souboj a pokud možno i porazit. Na první dnešní RZ se sice dostaly posádky továrních Fordu pouze do první čtyřky (Latvala 2., Hirvonen 4.), dnešní druhá RZ s číslem 14 již patřila Fordů. RZ 14 a 15 bylo pořadí na prvních dvou místech shodné: Hirvonen, Latvala. Nakonec byly Fordy poraženy v poslední dolední RZ16. Tu vyhrál Loeb, v celkovém pořadí však již předstižen Latvalou.
Také v odpolední části etapy se dařil oFordů. Ze čtyř RZ tři vyhrál Latvala a jednu Hirvonen, shodný čas ovšem zajel Ogier. Ten tak nakonec tlak Latvali ustál a po jeho vedení na předposlední RZ si pro vítězství dojel nakonec on.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 2:48:28,2 --- 2. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +0,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,7 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:44,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +6:14,9 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +9:18,7 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +9:43,7 9. Kuipers D. - Degandt. B. Ford Fiesta RS WRC +14:27,2 10.Sousa B. -Costa A. Ford Fiesta S2000
+15:05,5
Výsledky po RZ12:
Vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier, zcela ovládl první etapu v Jordánsku. Francouz má po dnešní první odjete etapě luxusní náskok přes 30s na kolegu Loeba. Je však otázkou, zda-li bude zítra na prašných cestách 31,6s stačit. Loeb úmyslně zpomalil asi u prostřed poslední zkoušky, ale nebylo mu to moc platné, protože Latvala je o další 1,5s za ním.
Fin ve službách Fordu zpomalil před cílem rychlostní zkoušky. Velmi těsně se této dvojice drží také soukromník Petter Solberg, který na Latvalu ztrácí 1,8s. Nor v cíli zkoušky předvídal tvrdý souboj v zítřejší etapě mezi ním, Latvalou a Loebem.
Smůlu měl Mikko Hirvonen, který je po dnešku až 5. se ztrátou 2:30 minut. Vedoucí muž průběžného pořadí ztratil v poslední RZ asi 1:30, když u jeho Fiesty WRC zazlobil posilovač řízení a odešel mu tlumič.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 1:32:54,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +31,6 3. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +33,1 4. Solberg P. - Elena D. Citroën DS3 WRC +35,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:30,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +2:45,8 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2:57,8 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +4:49,7 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +4:53,5 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +5:19,3
Výsledky po RZ9:
Soutěž po problémech začala až dnes. RZ1 až 6 byly zrušeny
Dnes ráno tahaly za delší konec tovární posádky Citroenu. Na první RZ, která již byla v původním plánu jako sedmá, zajel nejrychlejší čas Seb Loeb, jen o 1,8 s následovaný Ogierem. Až 5,7 s za vedoucím zaostal první Ford s Latvalou za volantem. Petter Solberg ztratil 8,9 s, Hirvonen už 10,4 s.
I druhá dnešní dnešní RZ přinesla první dvě místa Citroenům, pořadí tentokrát Petter Solberg, Ogier. Latvala tentokrát přidal a na třetím místě zaostal za druhým Ogierem jen o 0,4 s. Tato RZ znamenala konec pro Brazilce Oliveiru s novým Mini Cooperem S2000 1,6T, havaroval Brynildsen s Fabií.
První dva si na poslední dopolední RZ svoje místa prohodili a Ogier se tak před obědem pevně usadil ve vedení. Třetí čas patřil opět Latvalovi, čtvrtý Loebovi. Nevýrazné výkony podává zatím druhý pilot Fordu Hirvonen. Ten zajel dnes tři páté časy a na třech úsecích nabral již téměř minutu. Na RZ 9 skončila soutěž púro Henninga Solberga, který havaroval.
Po RZ9 Jordan River 1 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 46:49,3 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +7,4 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +9,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +51,5 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,1 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:26,2 8. Räikkonen K. - Lindstrem K. Citroën DS3 WRC +1:30,8 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +2:19,8 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +2:29,2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.