AKTUALIZACE CÍL; Ford dnes útočil, co se dalo. Jezdci s Fiestami dnes vyhráli šest z osmi RZ, ve dovu si připsali double. Ani to však na vítěžství nestačilo a vítězství bere Ogier, o pouhých 0,2 s.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky v cíli:
Dnešní cíl Fordu byl jasný: vyzvat Citroeny na souboj a pokud možno i porazit. Na první dnešní RZ se sice dostaly posádky továrních Fordu pouze do první čtyřky (Latvala 2., Hirvonen 4.), dnešní druhá RZ s číslem 14 již patřila Fordů. RZ 14 a 15 bylo pořadí na prvních dvou místech shodné: Hirvonen, Latvala. Nakonec byly Fordy poraženy v poslední dolední RZ16. Tu vyhrál Loeb, v celkovém pořadí však již předstižen Latvalou.
Také v odpolední části etapy se dařil oFordů. Ze čtyř RZ tři vyhrál Latvala a jednu Hirvonen, shodný čas ovšem zajel Ogier. Ten tak nakonec tlak Latvali ustál a po jeho vedení na předposlední RZ si pro vítězství dojel nakonec on.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 2:48:28,2 --- 2. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +0,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,7 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:44,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +6:14,9 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +9:18,7 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +9:43,7 9. Kuipers D. - Degandt. B. Ford Fiesta RS WRC +14:27,2 10.Sousa B. -Costa A. Ford Fiesta S2000
+15:05,5
Výsledky po RZ12:
Vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier, zcela ovládl první etapu v Jordánsku. Francouz má po dnešní první odjete etapě luxusní náskok přes 30s na kolegu Loeba. Je však otázkou, zda-li bude zítra na prašných cestách 31,6s stačit. Loeb úmyslně zpomalil asi u prostřed poslední zkoušky, ale nebylo mu to moc platné, protože Latvala je o další 1,5s za ním.
Fin ve službách Fordu zpomalil před cílem rychlostní zkoušky. Velmi těsně se této dvojice drží také soukromník Petter Solberg, který na Latvalu ztrácí 1,8s. Nor v cíli zkoušky předvídal tvrdý souboj v zítřejší etapě mezi ním, Latvalou a Loebem.
Smůlu měl Mikko Hirvonen, který je po dnešku až 5. se ztrátou 2:30 minut. Vedoucí muž průběžného pořadí ztratil v poslední RZ asi 1:30, když u jeho Fiesty WRC zazlobil posilovač řízení a odešel mu tlumič.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 1:32:54,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +31,6 3. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +33,1 4. Solberg P. - Elena D. Citroën DS3 WRC +35,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:30,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +2:45,8 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2:57,8 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +4:49,7 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +4:53,5 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +5:19,3
Výsledky po RZ9:
Soutěž po problémech začala až dnes. RZ1 až 6 byly zrušeny
Dnes ráno tahaly za delší konec tovární posádky Citroenu. Na první RZ, která již byla v původním plánu jako sedmá, zajel nejrychlejší čas Seb Loeb, jen o 1,8 s následovaný Ogierem. Až 5,7 s za vedoucím zaostal první Ford s Latvalou za volantem. Petter Solberg ztratil 8,9 s, Hirvonen už 10,4 s.
I druhá dnešní dnešní RZ přinesla první dvě místa Citroenům, pořadí tentokrát Petter Solberg, Ogier. Latvala tentokrát přidal a na třetím místě zaostal za druhým Ogierem jen o 0,4 s. Tato RZ znamenala konec pro Brazilce Oliveiru s novým Mini Cooperem S2000 1,6T, havaroval Brynildsen s Fabií.
První dva si na poslední dopolední RZ svoje místa prohodili a Ogier se tak před obědem pevně usadil ve vedení. Třetí čas patřil opět Latvalovi, čtvrtý Loebovi. Nevýrazné výkony podává zatím druhý pilot Fordu Hirvonen. Ten zajel dnes tři páté časy a na třech úsecích nabral již téměř minutu. Na RZ 9 skončila soutěž púro Henninga Solberga, který havaroval.
Po RZ9 Jordan River 1 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 46:49,3 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +7,4 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +9,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +51,5 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,1 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:26,2 8. Räikkonen K. - Lindstrem K. Citroën DS3 WRC +1:30,8 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +2:19,8 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +2:29,2
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.