AKTUALIZACE CÍL; Ford dnes útočil, co se dalo. Jezdci s Fiestami dnes vyhráli šest z osmi RZ, ve dovu si připsali double. Ani to však na vítěžství nestačilo a vítězství bere Ogier, o pouhých 0,2 s.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky v cíli:
Dnešní cíl Fordu byl jasný: vyzvat Citroeny na souboj a pokud možno i porazit. Na první dnešní RZ se sice dostaly posádky továrních Fordu pouze do první čtyřky (Latvala 2., Hirvonen 4.), dnešní druhá RZ s číslem 14 již patřila Fordů. RZ 14 a 15 bylo pořadí na prvních dvou místech shodné: Hirvonen, Latvala. Nakonec byly Fordy poraženy v poslední dolední RZ16. Tu vyhrál Loeb, v celkovém pořadí však již předstižen Latvalou.
Také v odpolední části etapy se dařil oFordů. Ze čtyř RZ tři vyhrál Latvala a jednu Hirvonen, shodný čas ovšem zajel Ogier. Ten tak nakonec tlak Latvali ustál a po jeho vedení na předposlední RZ si pro vítězství dojel nakonec on.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 2:48:28,2 --- 2. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +0,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +27,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,7 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:44,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +6:14,9 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +9:18,7 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +9:43,7 9. Kuipers D. - Degandt. B. Ford Fiesta RS WRC +14:27,2 10.Sousa B. -Costa A. Ford Fiesta S2000
+15:05,5
Výsledky po RZ12:
Vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier, zcela ovládl první etapu v Jordánsku. Francouz má po dnešní první odjete etapě luxusní náskok přes 30s na kolegu Loeba. Je však otázkou, zda-li bude zítra na prašných cestách 31,6s stačit. Loeb úmyslně zpomalil asi u prostřed poslední zkoušky, ale nebylo mu to moc platné, protože Latvala je o další 1,5s za ním.
Fin ve službách Fordu zpomalil před cílem rychlostní zkoušky. Velmi těsně se této dvojice drží také soukromník Petter Solberg, který na Latvalu ztrácí 1,8s. Nor v cíli zkoušky předvídal tvrdý souboj v zítřejší etapě mezi ním, Latvalou a Loebem.
Smůlu měl Mikko Hirvonen, který je po dnešku až 5. se ztrátou 2:30 minut. Vedoucí muž průběžného pořadí ztratil v poslední RZ asi 1:30, když u jeho Fiesty WRC zazlobil posilovač řízení a odešel mu tlumič.
Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 1:32:54,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +31,6 3. Latvala J. - AnttilaM. Ford Fiesta RS WRC +33,1 4. Solberg P. - Elena D. Citroën DS3 WRC +35,3 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:30,9 6. Räikkönen K. - Lindstöm K. Citroën DS3 WRC +2:45,8 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2:57,8 8. Al-Quassimi K. - Orr. M. Ford Fiesta RS WRC +4:49,7 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +4:53,5 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +5:19,3
Výsledky po RZ9:
Soutěž po problémech začala až dnes. RZ1 až 6 byly zrušeny
Dnes ráno tahaly za delší konec tovární posádky Citroenu. Na první RZ, která již byla v původním plánu jako sedmá, zajel nejrychlejší čas Seb Loeb, jen o 1,8 s následovaný Ogierem. Až 5,7 s za vedoucím zaostal první Ford s Latvalou za volantem. Petter Solberg ztratil 8,9 s, Hirvonen už 10,4 s.
I druhá dnešní dnešní RZ přinesla první dvě místa Citroenům, pořadí tentokrát Petter Solberg, Ogier. Latvala tentokrát přidal a na třetím místě zaostal za druhým Ogierem jen o 0,4 s. Tato RZ znamenala konec pro Brazilce Oliveiru s novým Mini Cooperem S2000 1,6T, havaroval Brynildsen s Fabií.
První dva si na poslední dopolední RZ svoje místa prohodili a Ogier se tak před obědem pevně usadil ve vedení. Třetí čas patřil opět Latvalovi, čtvrtý Loebovi. Nevýrazné výkony podává zatím druhý pilot Fordu Hirvonen. Ten zajel dnes tři páté časy a na třech úsecích nabral již téměř minutu. Na RZ 9 skončila soutěž púro Henninga Solberga, který havaroval.
Po RZ9 Jordan River 1 - 41,45 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC 46:49,3 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7,2 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +7,4 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +9,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +51,5 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,1 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:26,2 8. Räikkonen K. - Lindstrem K. Citroën DS3 WRC +1:30,8 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +2:19,8 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +2:29,2
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.