Jordan Rally (WRC): Ogier o 0,2 s poráží Latvalu

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Citroën Sport
iAdam 15. dubna 2011 10:23
Sdílej:

AKTUALIZACE CÍL; Ford dnes útočil, co se dalo. Jezdci s Fiestami dnes vyhráli šest z osmi RZ, ve dovu si připsali double. Ani to však na vítěžství nestačilo a vítězství bere Ogier, o pouhých 0,2 s.

FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.

Výsledky v cíli:

Dnešní cíl Fordu byl jasný: vyzvat Citroeny na souboj a pokud možno i porazit. Na první dnešní RZ se sice dostaly posádky továrních Fordu pouze do první čtyřky (Latvala 2., Hirvonen 4.), dnešní druhá RZ s číslem 14 již patřila Fordů. RZ 14 a 15 bylo pořadí na prvních dvou místech shodné: Hirvonen, Latvala. Nakonec byly Fordy poraženy v poslední dolední RZ16. Tu vyhrál Loeb, v celkovém pořadí však již předstižen Latvalou.

Také v odpolední části etapy se dařil oFordů. Ze čtyř RZ tři vyhrál Latvala a jednu Hirvonen, shodný čas ovšem zajel Ogier. Ten tak nakonec tlak Latvali ustál a po jeho vedení na předposlední RZ si pro vítězství dojel nakonec on.

 

Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC 2:48:28,2  ---     2.    Latvala J. - AnttilaM.   Ford Fiesta RS WRC +0,2     3.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC   +27,7     4.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC +2:44,7     5.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC  +5:44,9     6.    Räikkönen K. - Lindstöm K.   Citroën DS3 WRC  +6:14,9     7.    Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC   +9:18,7     8.    Al-Quassimi K. - Orr. M.   Ford Fiesta RS WRC   +9:43,7     9.     Kuipers D. - Degandt. B.    Ford Fiesta RS WRC +14:27,2    10.

   Sousa B. -Costa A.    Ford Fiesta S2000

+15:05,5

 

Výsledky po RZ12:

Vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier, zcela ovládl první etapu v Jordánsku. Francouz má po dnešní první odjete etapě luxusní náskok přes 30s na kolegu Loeba. Je však otázkou, zda-li bude zítra na prašných cestách 31,6s stačit. Loeb úmyslně zpomalil asi u prostřed poslední zkoušky, ale nebylo mu to moc platné, protože Latvala je o další 1,5s za ním.

Fin ve službách Fordu zpomalil před cílem rychlostní zkoušky. Velmi těsně se této dvojice drží také soukromník Petter Solberg, který na Latvalu ztrácí 1,8s. Nor v cíli zkoušky předvídal tvrdý souboj v zítřejší etapě mezi ním, Latvalou a Loebem.

Smůlu měl Mikko Hirvonen, který je po dnešku až 5. se ztrátou 2:30 minut. Vedoucí muž průběžného pořadí ztratil v poslední RZ asi 1:30, když u jeho Fiesty WRC zazlobil posilovač řízení a odešel mu tlumič.

Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC 1:32:54,4  ---     2.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC +31,6    3.    Latvala J. - AnttilaM.   Ford Fiesta RS WRC   +33,1     4.    Solberg P. - Elena D.   Citroën DS3 WRC +35,3     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC  +2:30,9     6.    Räikkönen K. - Lindstöm K.   Citroën DS3 WRC  +2:45,8     7.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC   +2:57,8     8.    Al-Quassimi K. - Orr. M.   Ford Fiesta RS WRC   +4:49,7     9.     Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC +4:53,5    10.    Al-Attiyah N. - Bernacchini G.    Ford Fiesta S2000 +5:19,3

 

Výsledky po RZ9:

Soutěž po problémech začala až dnes. RZ1 až 6 byly zrušeny

Dnes ráno tahaly za delší konec tovární posádky Citroenu. Na první RZ, která již byla v původním plánu jako sedmá, zajel nejrychlejší čas Seb Loeb, jen o 1,8 s následovaný Ogierem. Až 5,7 s za vedoucím zaostal první Ford s Latvalou za volantem. Petter Solberg ztratil 8,9 s, Hirvonen už 10,4 s.

I druhá dnešní dnešní RZ přinesla první dvě místa Citroenům, pořadí tentokrát Petter Solberg, Ogier. Latvala tentokrát přidal a na třetím místě zaostal za druhým Ogierem jen o 0,4 s. Tato RZ znamenala konec pro Brazilce Oliveiru s novým Mini Cooperem S2000 1,6T, havaroval Brynildsen s Fabií.

První dva si na poslední dopolední RZ svoje místa prohodili a Ogier se tak před obědem pevně usadil ve vedení. Třetí čas patřil opět Latvalovi, čtvrtý Loebovi. Nevýrazné výkony podává zatím druhý pilot Fordu Hirvonen. Ten zajel dnes tři páté časy a na třech úsecích nabral již téměř minutu. Na RZ 9 skončila soutěž púro Henninga Solberga, který havaroval.

Po RZ9 Jordan River 1 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC 46:49,3  ---     2.    Solberg P. - Patterson C.   Citroën DS3 WRC +7,2    3.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC   +7,4     4.    Latvala J. - Anttila M.   Ford Fiesta RS WRC +9,8     5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC  +51,5     6.    Ostberg M. - Andersson J.   Ford Fiesta RS WRC  +55,1     7.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC   +1:26,2     8.    Räikkonen K. - Lindstrem K.   Citroën DS3 WRC   +1:30,8     9.     Al-Qassimi K. - Orr M.    Ford Fiesta RS WRC +2:19,8    10.    Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC +2:29,2

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.