Jordan Rally (WRC): Ogier o 0,2 s poráží Latvalu

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Citroën Sport
iAdam 15. dubna 2011 10:23
Sdílej:

AKTUALIZACE CÍL; Ford dnes útočil, co se dalo. Jezdci s Fiestami dnes vyhráli šest z osmi RZ, ve dovu si připsali double. Ani to však na vítěžství nestačilo a vítězství bere Ogier, o pouhých 0,2 s.

FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.

Výsledky v cíli:

Dnešní cíl Fordu byl jasný: vyzvat Citroeny na souboj a pokud možno i porazit. Na první dnešní RZ se sice dostaly posádky továrních Fordu pouze do první čtyřky (Latvala 2., Hirvonen 4.), dnešní druhá RZ s číslem 14 již patřila Fordů. RZ 14 a 15 bylo pořadí na prvních dvou místech shodné: Hirvonen, Latvala. Nakonec byly Fordy poraženy v poslední dolední RZ16. Tu vyhrál Loeb, v celkovém pořadí však již předstižen Latvalou.

Také v odpolední části etapy se dařil oFordů. Ze čtyř RZ tři vyhrál Latvala a jednu Hirvonen, shodný čas ovšem zajel Ogier. Ten tak nakonec tlak Latvali ustál a po jeho vedení na předposlední RZ si pro vítězství dojel nakonec on.

 

Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC 2:48:28,2  ---
    2.    Latvala J. - AnttilaM.   Ford Fiesta RS WRC +0,2
    3.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC  
+27,7     4.
   Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC +2:44,7     5.
   Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC  +5:44,9
    6.    Räikkönen K. - Lindstöm K.   Citroën DS3 WRC  +6:14,9
    7.    Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC  
+9:18,7     8.    Al-Quassimi K. - Orr. M.   Ford Fiesta RS WRC  
+9:43,7     9.
    Kuipers D. - Degandt. B.    Ford Fiesta RS WRC +14:27,2    10.

   Sousa B. -Costa A.    Ford Fiesta S2000

+15:05,5

 

Výsledky po RZ12:

Vítěz předchozí soutěže, Sébastien Ogier, zcela ovládl první etapu v Jordánsku. Francouz má po dnešní první odjete etapě luxusní náskok přes 30s na kolegu Loeba. Je však otázkou, zda-li bude zítra na prašných cestách 31,6s stačit. Loeb úmyslně zpomalil asi u prostřed poslední zkoušky, ale nebylo mu to moc platné, protože Latvala je o další 1,5s za ním.

Fin ve službách Fordu zpomalil před cílem rychlostní zkoušky. Velmi těsně se této dvojice drží také soukromník Petter Solberg, který na Latvalu ztrácí 1,8s. Nor v cíli zkoušky předvídal tvrdý souboj v zítřejší etapě mezi ním, Latvalou a Loebem.

Smůlu měl Mikko Hirvonen, který je po dnešku až 5. se ztrátou 2:30 minut. Vedoucí muž průběžného pořadí ztratil v poslední RZ asi 1:30, když u jeho Fiesty WRC zazlobil posilovač řízení a odešel mu tlumič.

Po RZ12 Jordan River 2 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC
1:32:54,4  ---
    2.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC +31,6
   3.    Latvala J. - AnttilaM.   Ford Fiesta RS WRC  
+33,1     4.    Solberg P. - Elena D.   Citroën DS3 WRC
+35,3     5.
   Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC  +2:30,9     6.
   Räikkönen K. - Lindstöm K.   Citroën DS3 WRC  +2:45,8
    7.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC   +2:57,8
    8.    Al-Quassimi K. - Orr. M.   Ford Fiesta RS WRC  
+4:49,7     9.     Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC
+4:53,5    10.
   Al-Attiyah N. - Bernacchini G.    Ford Fiesta S2000 +5:19,3

 

Výsledky po RZ9:

Soutěž po problémech začala až dnes. RZ1 až 6 byly zrušeny

Dnes ráno tahaly za delší konec tovární posádky Citroenu. Na první RZ, která již byla v původním plánu jako sedmá, zajel nejrychlejší čas Seb Loeb, jen o 1,8 s následovaný Ogierem. Až 5,7 s za vedoucím zaostal první Ford s Latvalou za volantem. Petter Solberg ztratil 8,9 s, Hirvonen už 10,4 s.

I druhá dnešní dnešní RZ přinesla první dvě místa Citroenům, pořadí tentokrát Petter Solberg, Ogier. Latvala tentokrát přidal a na třetím místě zaostal za druhým Ogierem jen o 0,4 s. Tato RZ znamenala konec pro Brazilce Oliveiru s novým Mini Cooperem S2000 1,6T, havaroval Brynildsen s Fabií.

První dva si na poslední dopolední RZ svoje místa prohodili a Ogier se tak před obědem pevně usadil ve vedení. Třetí čas patřil opět Latvalovi, čtvrtý Loebovi. Nevýrazné výkony podává zatím druhý pilot Fordu Hirvonen. Ten zajel dnes tři páté časy a na třech úsecích nabral již téměř minutu. Na RZ 9 skončila soutěž púro Henninga Solberga, který havaroval.

Po RZ9 Jordan River 1 - 41,45 km:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.    Ogier S. - Ingrassian J.   Citroën DS3 WRC 46:49,3
 ---     2.    Solberg P. - Patterson C.   Citroën DS3 WRC
+7,2
   3.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC   +7,4
    4.    Latvala J. - Anttila M.   Ford Fiesta RS WRC +9,8
    5.    Hirvonen M. - Lehtinen J.   Ford Fiesta RS WRC  +51,5
    6.    Ostberg M. - Andersson J.   Ford Fiesta RS WRC
 +55,1     7.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC
  +1:26,2
    8.    Räikkonen K. - Lindstrem K.   Citroën DS3 WRC   +1:30,8
    9.     Al-Qassimi K. - Orr M.    Ford Fiesta RS WRC +2:19,8
   10.    Villagra F. - Perez Companc J.    Ford Fiesta RS WRC +2:29,2

 

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.