SHAKEDOWN; Že by se po nevydařeném vstupu do letošní sezony začalo u Pettera Solberga blýskat na lepší časy? Nor se svou DS3 WRC zvítězil v opožděném shakedownu na Jordan Rally.
Původně měly být dnes odjety první ostré zkoušky další soutěže MS, nicméně vše je nakonec jinak. Shadedown dnes odpolene otevřel rally v Jordánsku. Večer je na programu oficiální start soutěže.
Až zítra začíná první ostrá zkouška čtvrté soutěže letošní sezony. Nejrychlejší čas na shakedownu zajel Petter Solberg, když byl o čtyři desetiny sekundy rychlejší než úřadující mistr světa, Sébastien Loeb. "Poslední tři roky pro nás nedopadly úplně podle představ. Ale možná se to teď obrátí a budeme schopni získat podium, na které už dlouho čekáme," říká Petter.
"Letos jsme byli nejrychlejší na 14 RZ, jen Seb Loeb dokázal zajet nejrychlejší čas na více zkouškách. Rychlost je definitivně zde."
Shakedown Jordan Rally:
1. Solberg P. (Citroen DS3 WRC) 1:15,1 min
2.Loeb (Citroen DS3 WRC) +0,4 s
3. Latvala (Ford Fiesta WRC) +0,7 s
4. Hirvonen (Ford Fiesta WRC) +0,8 s
=4. Ogier (Citroen DS3 WRC) +0,8 s
6. Wilson (Ford Fiesta WRC) +1,7 s
=6. Raikkonen (Citroen DS3 WRC) +1,7 s
8. Solberg H. (Ford Fiesta WRC) +1,8 s
9. Ostberg (Ford Fiesta WRC) +2,7 s
10. Al-Attiyah (Ford Fiesta S2000) +2,9 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.