SHAKEDOWN; Že by se po nevydařeném vstupu do letošní sezony začalo u Pettera Solberga blýskat na lepší časy? Nor se svou DS3 WRC zvítězil v opožděném shakedownu na Jordan Rally.
Původně měly být dnes odjety první ostré zkoušky další soutěže MS, nicméně vše je nakonec jinak. Shadedown dnes odpolene otevřel rally v Jordánsku. Večer je na programu oficiální start soutěže.
Až zítra začíná první ostrá zkouška čtvrté soutěže letošní sezony. Nejrychlejší čas na shakedownu zajel Petter Solberg, když byl o čtyři desetiny sekundy rychlejší než úřadující mistr světa, Sébastien Loeb. "Poslední tři roky pro nás nedopadly úplně podle představ. Ale možná se to teď obrátí a budeme schopni získat podium, na které už dlouho čekáme," říká Petter.
"Letos jsme byli nejrychlejší na 14 RZ, jen Seb Loeb dokázal zajet nejrychlejší čas na více zkouškách. Rychlost je definitivně zde."
Shakedown Jordan Rally:
1. Solberg P. (Citroen DS3 WRC) 1:15,1 min
2.Loeb (Citroen DS3 WRC) +0,4 s
3. Latvala (Ford Fiesta WRC) +0,7 s
4. Hirvonen (Ford Fiesta WRC) +0,8 s
=4. Ogier (Citroen DS3 WRC) +0,8 s
6. Wilson (Ford Fiesta WRC) +1,7 s
=6. Raikkonen (Citroen DS3 WRC) +1,7 s
8. Solberg H. (Ford Fiesta WRC) +1,8 s
9. Ostberg (Ford Fiesta WRC) +2,7 s
10. Al-Attiyah (Ford Fiesta S2000) +2,9 s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?