O tomto víkendu by mělo padnout rozhodnutí, zda-li se pojede letošní soutěž v Jordánsku. Po nových nepokojích v sousední Syrii je soutěž v Jordánsku v ohrožení.
Politická situace ovlivňuje i MS. Poté, co Syrii při nepokojích lidé přicházeli o život, se týmy bojí o transport svého vybavení přes Syrii. V Portugalsku by se tak mělo jednat o letošní čtvrté soutěží MS, Rally Jordan. Pokud-li se nepodaří najít nějakou bezpečnou cestu, jak soutěž uspořádat, tak už o tomto víkendu může padnout definitivní rozhodnutí o jejím zrušení.
Zítra mají mít zástupci FIA a zástupci týmů domluvenou schůzku. Podle zprávy šéfa komise rally, Jarmy Mahonena, by pro transport vybavení do Jordánska mohly existovat i jiné varianty. "Učiníme rozhodnutí. Samozřejmě jsme situaci zkoumali. V Jordánsku vše vypadá dobře, ale my zkoumáme i Syrii. Samozřejmě nechceme soutěž MS rušit. Potřebujeme ale jistotu, že to tam bude bezpečné a musíme to prodiskutovat s týmy," říká Jarmo.
Novou alternativou by mohl být transport Suezským průplavem. Ten by však byl spojen s vyššími náklady a celá logistika přesunu by musela být změněna. "Z mého pohledu nejde jen o to, že by mohl být ohrožen transport vybavení. Nechceme tam jet s našimi auty, když ta země má takové problémy. Doufám, že FIA brzy učiní nějaké rozhodnutí," říká Olivie Quesnel z Citroënu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?