O tomto víkendu by mělo padnout rozhodnutí, zda-li se pojede letošní soutěž v Jordánsku. Po nových nepokojích v sousední Syrii je soutěž v Jordánsku v ohrožení.
Politická situace ovlivňuje i MS. Poté, co Syrii při nepokojích lidé přicházeli o život, se týmy bojí o transport svého vybavení přes Syrii. V Portugalsku by se tak mělo jednat o letošní čtvrté soutěží MS, Rally Jordan. Pokud-li se nepodaří najít nějakou bezpečnou cestu, jak soutěž uspořádat, tak už o tomto víkendu může padnout definitivní rozhodnutí o jejím zrušení.
Zítra mají mít zástupci FIA a zástupci týmů domluvenou schůzku. Podle zprávy šéfa komise rally, Jarmy Mahonena, by pro transport vybavení do Jordánska mohly existovat i jiné varianty. "Učiníme rozhodnutí. Samozřejmě jsme situaci zkoumali. V Jordánsku vše vypadá dobře, ale my zkoumáme i Syrii. Samozřejmě nechceme soutěž MS rušit. Potřebujeme ale jistotu, že to tam bude bezpečné a musíme to prodiskutovat s týmy," říká Jarmo.
Novou alternativou by mohl být transport Suezským průplavem. Ten by však byl spojen s vyššími náklady a celá logistika přesunu by musela být změněna. "Z mého pohledu nejde jen o to, že by mohl být ohrožen transport vybavení. Nechceme tam jet s našimi auty, když ta země má takové problémy. Doufám, že FIA brzy učiní nějaké rozhodnutí," říká Olivie Quesnel z Citroënu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.