Polský automobilový závodník Robert Kubica navzdory těžké nehodě při rallye Ronde di Andora, kde po nárazu do svodidel málem přišel o ruku, plánuje návrat do letošního ročníku formule 1. V pátek o tom informovala agentura Reuters.
Polský jezdec je po komplikovaném zranění pravé ruky, krátce po nehodě mu dokonce hrozila její amputace. Šestadvacetiletý Polák se zranil při nehodě na závodech rallye Ronde di Andora v italské Ligurii, kde startoval za volantem vozu Škoda Fabia.Kubica ve vysoké rychlosti narazil do zdi místního kostela. Poté ho převezli do nemocnice v blízkosti Janova, kde specialista Igor Rossello a jeho tým sedm hodin bojovali o záchranu pravé ruky polského závodníka. V pátek by se měl Kubica podrobit další operaci, několik dní po nehodě už ale pomýšlí na rychlý návrat do kokpitu F1."Musím se vrátit ještě letos," prohlásil pilot týmu Lotus Renault. "Chci se vrátit silnější než před nehodou. Po podobných událostech se z vás stane jiný člověk, lepší. Tak tomu bylo i v roce 2007 po nehodě v Kanadě. Nemohl jsem jezdit, ale když jsem se vrátil, byl jsem na tom lépe. Jezdec není plynový pedál nebo pneumatika. Rok 2007 mě udělal mentálně silnějším. Teď to bude stejné, ale nejdříve se musím dát dohromady fyzicky," dodal Kubica.Navzdory své havárii nedá Kubica na rallye dopustit. "Není to jen vášeň, ale i trénink na F1. Ve formuli jsem se zlepšil i díky tomu, že jsem loni odjezdil tolik závodů rallye. Pomáhají mi zlepšit koncentraci, když už se v F1 může tak málo testovat," prohlásil Kubica.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.