Polský automobilový závodník Robert Kubica navzdory těžké nehodě při rallye Ronde di Andora, kde po nárazu do svodidel málem přišel o ruku, plánuje návrat do letošního ročníku formule 1. V pátek o tom informovala agentura Reuters.
Polský jezdec je po komplikovaném zranění pravé ruky, krátce po nehodě mu dokonce hrozila její amputace. Šestadvacetiletý Polák se zranil při nehodě na závodech rallye Ronde di Andora v italské Ligurii, kde startoval za volantem vozu Škoda Fabia.Kubica ve vysoké rychlosti narazil do zdi místního kostela. Poté ho převezli do nemocnice v blízkosti Janova, kde specialista Igor Rossello a jeho tým sedm hodin bojovali o záchranu pravé ruky polského závodníka. V pátek by se měl Kubica podrobit další operaci, několik dní po nehodě už ale pomýšlí na rychlý návrat do kokpitu F1."Musím se vrátit ještě letos," prohlásil pilot týmu Lotus Renault. "Chci se vrátit silnější než před nehodou. Po podobných událostech se z vás stane jiný člověk, lepší. Tak tomu bylo i v roce 2007 po nehodě v Kanadě. Nemohl jsem jezdit, ale když jsem se vrátil, byl jsem na tom lépe. Jezdec není plynový pedál nebo pneumatika. Rok 2007 mě udělal mentálně silnějším. Teď to bude stejné, ale nejdříve se musím dát dohromady fyzicky," dodal Kubica.Navzdory své havárii nedá Kubica na rallye dopustit. "Není to jen vášeň, ale i trénink na F1. Ve formuli jsem se zlepšil i díky tomu, že jsem loni odjezdil tolik závodů rallye. Pomáhají mi zlepšit koncentraci, když už se v F1 může tak málo testovat," prohlásil Kubica.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?