Polský automobilový závodník Robert Kubica navzdory těžké nehodě při rallye Ronde di Andora, kde po nárazu do svodidel málem přišel o ruku, plánuje návrat do letošního ročníku formule 1. V pátek o tom informovala agentura Reuters.
Polský jezdec je po komplikovaném zranění pravé ruky, krátce po nehodě mu dokonce hrozila její amputace. Šestadvacetiletý Polák se zranil při nehodě na závodech rallye Ronde di Andora v italské Ligurii, kde startoval za volantem vozu Škoda Fabia.Kubica ve vysoké rychlosti narazil do zdi místního kostela. Poté ho převezli do nemocnice v blízkosti Janova, kde specialista Igor Rossello a jeho tým sedm hodin bojovali o záchranu pravé ruky polského závodníka. V pátek by se měl Kubica podrobit další operaci, několik dní po nehodě už ale pomýšlí na rychlý návrat do kokpitu F1."Musím se vrátit ještě letos," prohlásil pilot týmu Lotus Renault. "Chci se vrátit silnější než před nehodou. Po podobných událostech se z vás stane jiný člověk, lepší. Tak tomu bylo i v roce 2007 po nehodě v Kanadě. Nemohl jsem jezdit, ale když jsem se vrátil, byl jsem na tom lépe. Jezdec není plynový pedál nebo pneumatika. Rok 2007 mě udělal mentálně silnějším. Teď to bude stejné, ale nejdříve se musím dát dohromady fyzicky," dodal Kubica.Navzdory své havárii nedá Kubica na rallye dopustit. "Není to jen vášeň, ale i trénink na F1. Ve formuli jsem se zlepšil i díky tomu, že jsem loni odjezdil tolik závodů rallye. Pomáhají mi zlepšit koncentraci, když už se v F1 může tak málo testovat," prohlásil Kubica.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?