Zraněný polský pilot Robert Kubica, který při nedělní italské Rally Ronde di Andora málem přišel o ruku, opustil ve čtvrtek jednotku intenzivní péče a byl převezen na traumatologii. Informoval o tom server SkySports.com.
Kubica, který nedávno opanoval testovací jízdy F1 ve Valencii, havaroval v rámci nedělní Rally Ronde di Andora s vozem Škoda Fabia S2000, jímž prošlo svodidlo a jezdce vážně zranilo. Polskému závodníkovi hrozila amputace ruky, ale po sedmihodinové operaci ji lékaři v nemocnici Santa Corona poblíž Janova zachránili.Ve středu už Kubica mohl pohnout všemi prsty.
Po přesunu na traumatologii jej v pátek čekají další dva zákroky. Lékaři mu budou operovat poraněnou nohu a rameno, na pondělí plánují ještě revizi lokte. "Celkový stav pacienta je natolik dobrý, že může v pátek podstoupit dvě operace. Příští týden jej čeká poslední," informovala italská nemocnice v tiskovém prohlášení.Kubica má podporu ostatních jezdců formule 1, které čekají testy v Jerezu. Každý pilot bude mít na svém stroji nápis "Brzy se uzdrav, Roberte". Letošní sezonu však bude muset zraněný závodník pravděpodobně vynechat.Šestadvacetiletý Polák obsadil v loňském seriálu mistrovství světa F1 osmé místo, ve Velké ceně Austrálie skončil druhý, třetí byl v Monaku a Belgii. V roce 2008 vyhrál kanadskou Grand Prix, tehdy ještě s vozem BMW-Sauber. O rok dříve sice vyvázl bez většího zranění z ošklivé nehody při Velké ceně Kanady, mimo F1 už ale takové štěstí neměl. V roce 2003 havaroval na silnici a odnesl si z nešťastné události četné jizvy a titanové destičky v ruce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.