Zraněný polský pilot Robert Kubica, který při nedělní italské Rally Ronde di Andora málem přišel o ruku, opustil ve čtvrtek jednotku intenzivní péče a byl převezen na traumatologii. Informoval o tom server SkySports.com.
Kubica, který nedávno opanoval testovací jízdy F1 ve Valencii, havaroval v rámci nedělní Rally Ronde di Andora s vozem Škoda Fabia S2000, jímž prošlo svodidlo a jezdce vážně zranilo. Polskému závodníkovi hrozila amputace ruky, ale po sedmihodinové operaci ji lékaři v nemocnici Santa Corona poblíž Janova zachránili.Ve středu už Kubica mohl pohnout všemi prsty.
Po přesunu na traumatologii jej v pátek čekají další dva zákroky. Lékaři mu budou operovat poraněnou nohu a rameno, na pondělí plánují ještě revizi lokte. "Celkový stav pacienta je natolik dobrý, že může v pátek podstoupit dvě operace. Příští týden jej čeká poslední," informovala italská nemocnice v tiskovém prohlášení.Kubica má podporu ostatních jezdců formule 1, které čekají testy v Jerezu. Každý pilot bude mít na svém stroji nápis "Brzy se uzdrav, Roberte". Letošní sezonu však bude muset zraněný závodník pravděpodobně vynechat.Šestadvacetiletý Polák obsadil v loňském seriálu mistrovství světa F1 osmé místo, ve Velké ceně Austrálie skončil druhý, třetí byl v Monaku a Belgii. V roce 2008 vyhrál kanadskou Grand Prix, tehdy ještě s vozem BMW-Sauber. O rok dříve sice vyvázl bez většího zranění z ošklivé nehody při Velké ceně Kanady, mimo F1 už ale takové štěstí neměl. V roce 2003 havaroval na silnici a odnesl si z nešťastné události četné jizvy a titanové destičky v ruce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?