Stav zraněné pravé ruky polského pilota F1 Roberta Kubici, který havaroval v neděli v rallyovém závodě v Itálii, se lepší. Ale podle ošetřujícího lékaře je potřeba více času, aby bylo možné říct, zda se může zcela uzdravit, v pondělí o tom informovala agentura Reuters.
Šestadvacetiletý Kubica, který nedávno opanoval testovací jízdy F1 ve Valencii, vylétl v rámci nedělní Rally Ronde di Andora s vozem Škoda Fabia S2000 ve velké rychlosti z trati a narazil do zdi kostela.Při nehodě utrpěl mnohačetné zlomeniny. Hrozila mu amputace ruky, když jeho vůz zachytil pravou stranou o svodidlo, otočil se o 180 stupňů a prudce narazil levým bokem do zdi. Svodidla pak projela karoserií a zranila polského pilota.Sedmihodinový operační zákrok se nakonec vydařil. "Ruka je teplá, to znamená, že operace dopadla dobře," uvedl uznávaný chirurg Mario Igor Rossello v nemocnici Santa Corona poblíž Janova.Pokud se operace zdařila na sto procent, měla by rehabilitace trvat zhruba rok. Na přesné prognózy je však podle Rossella ještě příliš brzy. "Potřebujeme alespoň šest dní, abychom mohli zkontrolovat, zda krevní oběh v končetině funguje tak, jak má," řekl Rossello, jeden z největších specialistů na chirurgii ruky v Evropě.Kubica obsadil loni v šampionátu jezdců F1 osmé místo, ve Velké ceně Austrálie skončil druhý, třetí byl pak v Monaku a Belgii.V roce 2008 vyhrál kanadskou Grand Prix, tehdy ještě s vozem BMW-Sauber. V roce 2007 sice vyvázl bez většího zranění z ošklivé nehody při Velké ceně Kanady, mimo F1 už ale takové štěstí neměl. V roce 2003 havaroval na silnici a odnesl si z nešťastné události četné jizvy a titanové destičky v ruce.Renault má k dispozici dva náhradní piloty - Brazilce Bruna Sennu a Francouze Romaina Grosjeana. Ani jeden z nich zatím v F1 nezískal ani bod. Kubicovým týmovým kolegou je Rus Vitalij Petrov, který loni v seriálu debutoval. Média už začínají spekulovat o tom, kdo Kubicu v kokpitu eventuálně nahradí. Hovoří se o Němci Nicku Heidfeldovi či jeho krajanovi Niku Hülkenbergovi.Nová sezona F1 startuje 13. března v Bahrajnu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?