Stav zraněné pravé ruky polského pilota F1 Roberta Kubici, který havaroval v neděli v rallyovém závodě v Itálii, se lepší. Ale podle ošetřujícího lékaře je potřeba více času, aby bylo možné říct, zda se může zcela uzdravit, v pondělí o tom informovala agentura Reuters.
Šestadvacetiletý Kubica, který nedávno opanoval testovací jízdy F1 ve Valencii, vylétl v rámci nedělní Rally Ronde di Andora s vozem Škoda Fabia S2000 ve velké rychlosti z trati a narazil do zdi kostela.Při nehodě utrpěl mnohačetné zlomeniny. Hrozila mu amputace ruky, když jeho vůz zachytil pravou stranou o svodidlo, otočil se o 180 stupňů a prudce narazil levým bokem do zdi. Svodidla pak projela karoserií a zranila polského pilota.Sedmihodinový operační zákrok se nakonec vydařil. "Ruka je teplá, to znamená, že operace dopadla dobře," uvedl uznávaný chirurg Mario Igor Rossello v nemocnici Santa Corona poblíž Janova.Pokud se operace zdařila na sto procent, měla by rehabilitace trvat zhruba rok. Na přesné prognózy je však podle Rossella ještě příliš brzy. "Potřebujeme alespoň šest dní, abychom mohli zkontrolovat, zda krevní oběh v končetině funguje tak, jak má," řekl Rossello, jeden z největších specialistů na chirurgii ruky v Evropě.Kubica obsadil loni v šampionátu jezdců F1 osmé místo, ve Velké ceně Austrálie skončil druhý, třetí byl pak v Monaku a Belgii.V roce 2008 vyhrál kanadskou Grand Prix, tehdy ještě s vozem BMW-Sauber. V roce 2007 sice vyvázl bez většího zranění z ošklivé nehody při Velké ceně Kanady, mimo F1 už ale takové štěstí neměl. V roce 2003 havaroval na silnici a odnesl si z nešťastné události četné jizvy a titanové destičky v ruce.Renault má k dispozici dva náhradní piloty - Brazilce Bruna Sennu a Francouze Romaina Grosjeana. Ani jeden z nich zatím v F1 nezískal ani bod. Kubicovým týmovým kolegou je Rus Vitalij Petrov, který loni v seriálu debutoval. Média už začínají spekulovat o tom, kdo Kubicu v kokpitu eventuálně nahradí. Hovoří se o Němci Nicku Heidfeldovi či jeho krajanovi Niku Hülkenbergovi.Nová sezona F1 startuje 13. března v Bahrajnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.