Polák Kubica je známý svojí vášní pro rally. Několikrát si i start na soutěži vyzkoušel a rozhodně se neztratil. Proč tedy do budoucna nevylučuje přestup a jaké výhody by hrály v jeho prospěch?
Robert Kubica je svojí vášní pro rally známý. Polský jezdec formule 1 rád navštěvuje podniky mistrovství světa jako obyčejný divák, ale není pochyb o tom, že má pro tento sport od přírody talent. To také již několikrát ukázal.
Sám jezdec podle svých slov tedy nevylučuje, že by jednoho dne řekl formuli 1 sbohem a definitivně přestoupil do rally. Ví však, že by přišel o jednu zajímavou výhodu. "Nyní si můžu rally vychutnávat, protože se nemusím koncentrovat na výsledky," uvádí na serveru Formula1.com. "Jezdím si čistě pro radost."
Na rozdíl od Räikkönena má však Kubica ve formuli 1 ještě čeho dosáhnout; foto: F1news.cz
Kubica je však v motorsportu již známé jméno. Od takto významné osobnosti by se určitě očekávali nějaké výsledky, což by přineslo i jistý tlak na jezdce. "Určitě by se něco muselo změnit, když bych se chtěl stát profesionálním rallyovým jezdcem. Ale nechtěl bych ale tuto možnost do budoucna vyloučit."
Jezdec Renaultu si uvědomuje i jednu velkou výhodu rally oproti formuli 1: "V rally můžete být úspěšný nezávisle na vašem věku. A právě to mi dává ještě hodně času k tomu, definitvně se rozhodnout."
Když Kimi Räikkönen vyhrál titul mistra světa, ve formuli 1 již ztratil motovaci a naopak rally pro něj představovala zajímavé a nové dobrodružství. Kubica naopak ještě na okruzích na svoje velké výsledky čeká. Je tedy zatím otázkou, zda by chtěl ve stopách toho Fina někdy do budoucna vykročit. Jistotou ale je, že sport by určitě jeho přestupem nic neztratil, možná naopak...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?