Polák Kubica je známý svojí vášní pro rally. Několikrát si i start na soutěži vyzkoušel a rozhodně se neztratil. Proč tedy do budoucna nevylučuje přestup a jaké výhody by hrály v jeho prospěch?
Robert Kubica je svojí vášní pro rally známý. Polský jezdec formule 1 rád navštěvuje podniky mistrovství světa jako obyčejný divák, ale není pochyb o tom, že má pro tento sport od přírody talent. To také již několikrát ukázal.
Sám jezdec podle svých slov tedy nevylučuje, že by jednoho dne řekl formuli 1 sbohem a definitivně přestoupil do rally. Ví však, že by přišel o jednu zajímavou výhodu. "Nyní si můžu rally vychutnávat, protože se nemusím koncentrovat na výsledky," uvádí na serveru Formula1.com. "Jezdím si čistě pro radost."
Na rozdíl od Räikkönena má však Kubica ve formuli 1 ještě čeho dosáhnout; foto: F1news.cz
Kubica je však v motorsportu již známé jméno. Od takto významné osobnosti by se určitě očekávali nějaké výsledky, což by přineslo i jistý tlak na jezdce. "Určitě by se něco muselo změnit, když bych se chtěl stát profesionálním rallyovým jezdcem. Ale nechtěl bych ale tuto možnost do budoucna vyloučit."
Jezdec Renaultu si uvědomuje i jednu velkou výhodu rally oproti formuli 1: "V rally můžete být úspěšný nezávisle na vašem věku. A právě to mi dává ještě hodně času k tomu, definitvně se rozhodnout."
Když Kimi Räikkönen vyhrál titul mistra světa, ve formuli 1 již ztratil motovaci a naopak rally pro něj představovala zajímavé a nové dobrodružství. Kubica naopak ještě na okruzích na svoje velké výsledky čeká. Je tedy zatím otázkou, zda by chtěl ve stopách toho Fina někdy do budoucna vykročit. Jistotou ale je, že sport by určitě jeho přestupem nic neztratil, možná naopak...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.