Polák Kubica je známý svojí vášní pro rally. Několikrát si i start na soutěži vyzkoušel a rozhodně se neztratil. Proč tedy do budoucna nevylučuje přestup a jaké výhody by hrály v jeho prospěch?
Robert Kubica je svojí vášní pro rally známý. Polský jezdec formule 1 rád navštěvuje podniky mistrovství světa jako obyčejný divák, ale není pochyb o tom, že má pro tento sport od přírody talent. To také již několikrát ukázal.
Sám jezdec podle svých slov tedy nevylučuje, že by jednoho dne řekl formuli 1 sbohem a definitivně přestoupil do rally. Ví však, že by přišel o jednu zajímavou výhodu. "Nyní si můžu rally vychutnávat, protože se nemusím koncentrovat na výsledky," uvádí na serveru Formula1.com. "Jezdím si čistě pro radost."
Na rozdíl od Räikkönena má však Kubica ve formuli 1 ještě čeho dosáhnout; foto: F1news.cz
Kubica je však v motorsportu již známé jméno. Od takto významné osobnosti by se určitě očekávali nějaké výsledky, což by přineslo i jistý tlak na jezdce. "Určitě by se něco muselo změnit, když bych se chtěl stát profesionálním rallyovým jezdcem. Ale nechtěl bych ale tuto možnost do budoucna vyloučit."
Jezdec Renaultu si uvědomuje i jednu velkou výhodu rally oproti formuli 1: "V rally můžete být úspěšný nezávisle na vašem věku. A právě to mi dává ještě hodně času k tomu, definitvně se rozhodnout."
Když Kimi Räikkönen vyhrál titul mistra světa, ve formuli 1 již ztratil motovaci a naopak rally pro něj představovala zajímavé a nové dobrodružství. Kubica naopak ještě na okruzích na svoje velké výsledky čeká. Je tedy zatím otázkou, zda by chtěl ve stopách toho Fina někdy do budoucna vykročit. Jistotou ale je, že sport by určitě jeho přestupem nic neztratil, možná naopak...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.