PROTON Motorsports odstartuje program na sezonu na 2011 Rally Monte Carlo, kde se objeví stálý jezdec, Chris Atkinson. Toho doplní P-G Andersson.
Dvojnásobný šampión JWRC, Andersson, přinese Protonu zkušenosti ze svých dřívějších angažmá. Jen připomeňme, že jezdil v továrních týmech Suzuki a Fordu. Proton potvrdil nejen jezdce na úvodní podnik IRC, ale také to, že se v roce 2011 zúčastní s jejich speciálem Satria Neo S2000 10 závodů IRC a celého Asijsko-Pacifického šampionátu. Za tým by během celé sezony měli jezdit Atkinson a Andersson. Skot Alister McRae bude jezdit Asijsko-Pacifický šampionát a vybrané podniky IRC.V současné době se všichni soustředí na nadcházející Rally Monte Carlo. Její nadcházející ročník bude totiž jubilejním stým! Proton si možná i proto vybral soutěž jako svoji první prezentaci v roce 2011.
Proton už má hotový nový model Satria Neo S2000 pro rok 2011. V současné době vůz směřuje do jižních Alp, kde bude podroben důkladným testům. Za volantem se představí již v tomto týdnu Atkinson a Andersson.Pro oba jezdce není Rally Monte Carlo žádná novinka. Australan Atkinson má už ve své sbírce tři starty (ale také tři dokončení) této přetěžké soutěže. Chris přitom nikdy nedojel hůře než šestý. Své účinkování na této soutěži v rámci MS zakončil třetím místem v roce 2008. I Andersson tuto soutěž zná z MS.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?