Je celkem jasné, že ve Fiestě bude sedět Mads Östberg. Mladý Nor, který v minulosti startoval s vozy Subaru Impreza WRC různých specifikací, je prvním soukromníkem, který oficiálně potvrdil svoji účast v MS s vozem WRC v roce 2011.
Mads Östberg startoval pravidelně ve vozech Subaru WRC, a tak se očekávalo, že teď vymění techniku za Mini WRC (za vývojem stojí též Prodrive). Tomuto předpokladu pomáhala i skutečnost, že Mads už Mini testoval (jako vůbec první). Jenže proti všem předpokladům oznámil Nor svoji spolupráci na rok 2011 s Fordem. Östberg pojede v MS s Fordem Fiesta WRC.„Už jízdy s Fiestou S2000 v Německu a Francii mě velmi bavily. Jsem nesmírně rád, že budu moci startovat s novou Fiestou i v příštím roce. Velmi se těším na spolupráci s M-Sportem, už se nemohu dočkat příštího roku,“ říká 23letý Mads.
Mads střídal v letošní sezoně poslední dvě specifikace Subaru WRC (S12B-dole a S14-nahoře)
Konkrétní program Östberga pro rok 2011 ještě není známý, ale měl by být oznámen v několika následujících dnech. Zatím je jisté, že první soutěží s Fiestou WRC bude start sezony ve Švédsku.„Díky novým pravidlům, které začnou platit v příštím roce, je to pouze další logický krok v Madsově kariéře. Jsem velmi rád, že jsme při tom,“ říká na adresu nového spojení šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?