Letos malajské vozy Proton rozhodně nepřekročily svůj stín. Na podnicích, kde startovaly, svojí rychlostí a spolehlivostí nestačily ani dojíždět na bodech. Tým Proton R3 však svoji pozornost upíná na nadcházející sezónu. Bude pro něj lepší?
Letos jsme britský Proton R3 Rally Team s malajskými vozy Satria Neo S2000 měli možnost vidět jen na vybraných podnicích IRC. O vozech se vždy mluvilo jako o strojích s velkým potenciálem, ale výsledky tomu neodpovídaly. Šéf týmu Chris Mellors prozradil, že vše nyní směřuje k nadcházející sezóně.
"Ověřili jsme si, že ve voze je velký potenciál," říká Mellors. "Víme, že nás při vývoji Satrie čeká ještě spousta práce, ale už teď víme to hlavní - na podvozku a motoru máme velmi silný a dobrý základ. Šampionát IRC je seriál, kde je hlavní především účast posádek s vozy S2000 a to je také důvod, proč již vzhlížíme k salší sezóně."
Potenciál vozu upřít nejde. Zároveň je to však zatím asi jediná přednost vozu, což na kvalitní výsledky rozhodně nestačí. K lepším výsledkům však týmu nepomohla ani řada kvalitních posádek, které se letos v těchto vozech vystřídaly. Atkinson, McShea, Cronin, Alister McRae a ani někdejší asfaltový specialista Panizzi vůz k lepším výkonům nevybičoval.
Nad jezdeckým složením zatím pro příští sezónu zůstává otazník. Jistotu by zatím měl mít jen McRae. Cesta k úspěchu ale zřejmě tkví ve vývoji vozu. Časté střídání posádek v letošní sezóně úspěch nepřineslo...
Zdroj: ircseries.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?