Letos malajské vozy Proton rozhodně nepřekročily svůj stín. Na podnicích, kde startovaly, svojí rychlostí a spolehlivostí nestačily ani dojíždět na bodech. Tým Proton R3 však svoji pozornost upíná na nadcházející sezónu. Bude pro něj lepší?
Letos jsme britský Proton R3 Rally Team s malajskými vozy Satria Neo S2000 měli možnost vidět jen na vybraných podnicích IRC. O vozech se vždy mluvilo jako o strojích s velkým potenciálem, ale výsledky tomu neodpovídaly. Šéf týmu Chris Mellors prozradil, že vše nyní směřuje k nadcházející sezóně.
"Ověřili jsme si, že ve voze je velký potenciál," říká Mellors. "Víme, že nás při vývoji Satrie čeká ještě spousta práce, ale už teď víme to hlavní - na podvozku a motoru máme velmi silný a dobrý základ. Šampionát IRC je seriál, kde je hlavní především účast posádek s vozy S2000 a to je také důvod, proč již vzhlížíme k salší sezóně."
Potenciál vozu upřít nejde. Zároveň je to však zatím asi jediná přednost vozu, což na kvalitní výsledky rozhodně nestačí. K lepším výsledkům však týmu nepomohla ani řada kvalitních posádek, které se letos v těchto vozech vystřídaly. Atkinson, McShea, Cronin, Alister McRae a ani někdejší asfaltový specialista Panizzi vůz k lepším výkonům nevybičoval.
Nad jezdeckým složením zatím pro příští sezónu zůstává otazník. Jistotu by zatím měl mít jen McRae. Cesta k úspěchu ale zřejmě tkví ve vývoji vozu. Časté střídání posádek v letošní sezóně úspěch nepřineslo...
Zdroj: ircseries.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.