Robert Kubica předvedl na Rallye Antibes neuvěřitelný výkon a se starším Renaultem Clio S1600 dokázal dojet třetí celkově!
Chapeau bas (klobouk dolů), Roberte! Tak toto znělo po výborném výsledku jezdce F1, Roberta Kubici, při jeho úspěšném startu na Rallye Antibes, která se jela v rámci mistrovství Evropy. V pátek zajel Robert v starším Renaultu Clio S1600 Erreffe Rally Teamu jeden ze čtyř nejlepší časy. Ve dvou dalších zkouškách ho zbrzdily dva defekty, které ho stály jeden a půl minuty a propad na 15. místo. Výkon, který 25 Polák Kubica za volantem Renaultu ve druhé etapě podal, se dá bez nadsázky označit za neuvěřitelný. Robert dokázal ve druhé etapě vyhrát jednu rychlostní zkoušku a den zakončil na třetím místě, když v průběžném pořadí před Kubicou figurovali Luca Betti a Michal Solowow, kteří ale oproti jezdci Renaultu v F1 disponoval mnohem lepší technikou (Peugeot 207 S2000 a Ford Fiesta S2000).Pilot Fiesty Solowow neměl v posledním dni tolik štěstí a tak musel přepustit vítězství bez boje Bettimu na Peugeotu. Všechny ale učaroval opět výborný Kubica, který dokázal s obstarožním Cliem zůstat v TOP3 a navíc zaznamenal další dva nejlepší časy. Až za Kubicou dojeli do cíle jezdci jako Antonín Tlusťák, Maciej Oleksowicz, Franck Lions, Szymon Ruta nebo Olivier Burri (všichni měli mnohem lepší vozy skupin S2000 nebo N).
Výsledky:
1. L. Betti/G. D'Amore - Peugeot 207 S2000 3:02:51.62. M. Sołowow/M. Baran - Ford Fiesta S2000 + 1:12.33. R. Kubica/J. Gerber - Renault Clio S1600 + 2:35.34. A. Tlusták/J. Škaloud - Škoda Fabia S2000 + 7:21.45. M. Oleksowicz/A. Obrębowski - Ford Fiesta S2000 + 7:37.36. F. Lions/B. Veillas - Mitsubishi Lancer Evo IX + 7:39.67. S. Ruta/S. Rozwadowski - Peugeot 207 S2000 + 8:06.38. O. Burri/J. Ferrero - Subaru Impreza WRX + 9:57.2
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?