Robert Kubica předvedl na Rallye Antibes neuvěřitelný výkon a se starším Renaultem Clio S1600 dokázal dojet třetí celkově!
Chapeau bas (klobouk dolů), Roberte! Tak toto znělo po výborném výsledku jezdce F1, Roberta Kubici, při jeho úspěšném startu na Rallye Antibes, která se jela v rámci mistrovství Evropy. V pátek zajel Robert v starším Renaultu Clio S1600 Erreffe Rally Teamu jeden ze čtyř nejlepší časy. Ve dvou dalších zkouškách ho zbrzdily dva defekty, které ho stály jeden a půl minuty a propad na 15. místo. Výkon, který 25 Polák Kubica za volantem Renaultu ve druhé etapě podal, se dá bez nadsázky označit za neuvěřitelný. Robert dokázal ve druhé etapě vyhrát jednu rychlostní zkoušku a den zakončil na třetím místě, když v průběžném pořadí před Kubicou figurovali Luca Betti a Michal Solowow, kteří ale oproti jezdci Renaultu v F1 disponoval mnohem lepší technikou (Peugeot 207 S2000 a Ford Fiesta S2000).Pilot Fiesty Solowow neměl v posledním dni tolik štěstí a tak musel přepustit vítězství bez boje Bettimu na Peugeotu. Všechny ale učaroval opět výborný Kubica, který dokázal s obstarožním Cliem zůstat v TOP3 a navíc zaznamenal další dva nejlepší časy. Až za Kubicou dojeli do cíle jezdci jako Antonín Tlusťák, Maciej Oleksowicz, Franck Lions, Szymon Ruta nebo Olivier Burri (všichni měli mnohem lepší vozy skupin S2000 nebo N).
Výsledky:
1. L. Betti/G. D'Amore - Peugeot 207 S2000 3:02:51.62. M. Sołowow/M. Baran - Ford Fiesta S2000 + 1:12.33. R. Kubica/J. Gerber - Renault Clio S1600 + 2:35.34. A. Tlusták/J. Škaloud - Škoda Fabia S2000 + 7:21.45. M. Oleksowicz/A. Obrębowski - Ford Fiesta S2000 + 7:37.36. F. Lions/B. Veillas - Mitsubishi Lancer Evo IX + 7:39.67. S. Ruta/S. Rozwadowski - Peugeot 207 S2000 + 8:06.38. O. Burri/J. Ferrero - Subaru Impreza WRX + 9:57.2
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.