Robert Kubica předvedl na Rallye Antibes neuvěřitelný výkon a se starším Renaultem Clio S1600 dokázal dojet třetí celkově!
Chapeau bas (klobouk dolů), Roberte! Tak toto znělo po výborném výsledku jezdce F1, Roberta Kubici, při jeho úspěšném startu na Rallye Antibes, která se jela v rámci mistrovství Evropy. V pátek zajel Robert v starším Renaultu Clio S1600 Erreffe Rally Teamu jeden ze čtyř nejlepší časy. Ve dvou dalších zkouškách ho zbrzdily dva defekty, které ho stály jeden a půl minuty a propad na 15. místo. Výkon, který 25 Polák Kubica za volantem Renaultu ve druhé etapě podal, se dá bez nadsázky označit za neuvěřitelný. Robert dokázal ve druhé etapě vyhrát jednu rychlostní zkoušku a den zakončil na třetím místě, když v průběžném pořadí před Kubicou figurovali Luca Betti a Michal Solowow, kteří ale oproti jezdci Renaultu v F1 disponoval mnohem lepší technikou (Peugeot 207 S2000 a Ford Fiesta S2000).Pilot Fiesty Solowow neměl v posledním dni tolik štěstí a tak musel přepustit vítězství bez boje Bettimu na Peugeotu. Všechny ale učaroval opět výborný Kubica, který dokázal s obstarožním Cliem zůstat v TOP3 a navíc zaznamenal další dva nejlepší časy. Až za Kubicou dojeli do cíle jezdci jako Antonín Tlusťák, Maciej Oleksowicz, Franck Lions, Szymon Ruta nebo Olivier Burri (všichni měli mnohem lepší vozy skupin S2000 nebo N).
Výsledky:
1. L. Betti/G. D'Amore - Peugeot 207 S2000 3:02:51.62. M. Sołowow/M. Baran - Ford Fiesta S2000 + 1:12.33. R. Kubica/J. Gerber - Renault Clio S1600 + 2:35.34. A. Tlusták/J. Škaloud - Škoda Fabia S2000 + 7:21.45. M. Oleksowicz/A. Obrębowski - Ford Fiesta S2000 + 7:37.36. F. Lions/B. Veillas - Mitsubishi Lancer Evo IX + 7:39.67. S. Ruta/S. Rozwadowski - Peugeot 207 S2000 + 8:06.38. O. Burri/J. Ferrero - Subaru Impreza WRX + 9:57.2
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.