Jezdec Renaultu v F1, Robert Kubica, se opět vrací na soutěžní tratě. Tento víkend se postaví Polák na start Rallye d'Antibes (soutěž se koná na jihu Francie) s vozem Renault Clio S1600.
Nejedná se o leda jakou soutěž, Rally d’Antibes je zařazená do FIA mistrovství Evropy. To dává možnost Robertovi okusit jedny z nejhezčích asfaltových tratích, jaké v Evropě jsou. Doposud největší soutěží, které se Kubica zúčastnil, byla lednová Rally Monte Carlo.Jenže tam jeho účinkování skončilo opravdu velmi rychle, když pouhých pár kilometrů po startu první RZ vypověděl službu motor jeho Renaultu Clio R3. Od té doby startuje jezdec týmu Renault F1 se starším Cliem S1600. Ve Francii to bude mít Robert těžké, protože se na start postaví více modernějších vozů této kategorie.
Robert Kubica ve svém stálém angažmá, v Renaultu v F1
Své síly s polským jezdcem bude mít šanci změřit i náš Jan Černý s Citroënm C2 R2 Max. Kubicu bude navigovat Jakub Gerber. Rally startuje v pátek v noci a soutěžící projedou legendárními úseky Col de Bleine a Turini. 14 rychlostních zkoušek dává dohromady 161 ostrých kilometrů. Cílovou rampou projedou posádky v neděli odpoledne.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?