Poté, co se Gilles Panizzi zúčastnil nedávné asfaltové Rally Sanremo s Protonem Satria Neo Super 2000, se pustil Francouz do hodnocení stroje. Gilles skončil na celkové 20. pozici, ale i přesto věří, že je ve voze velký potenciál pro budoucnost.
Proton, který vyvíjí a nasazuje do šampionátu IRC britská společnost MEM, se v posledním roce soustředí právě na vývoj auta na asfaltu. Panizzi věří, že když stáj vyvine další úpravy, tak může vůz jezdit pravidelně na špici.„Pro mě je v současné době řešení docela jednoduché. MEM odvedl velmi dobrou práci, když dostal vůz na úroveň, na které v současnosti je. Je ale jasné, že by stáj potřebovala větší rozpočet, aby dokázala dostat auto na úroveň Škody nebo Peugeotu,“ míní Panizzi.Panizzi, který se mimo jiné staral o vývoj veleúspěšného Peugeotu 207 S2000, už i navrhl managementu Protonu, který byl na rally San Remo přítomný, jistá vylepšení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.