Poté, co se Gilles Panizzi zúčastnil nedávné asfaltové Rally Sanremo s Protonem Satria Neo Super 2000, se pustil Francouz do hodnocení stroje. Gilles skončil na celkové 20. pozici, ale i přesto věří, že je ve voze velký potenciál pro budoucnost.
Proton, který vyvíjí a nasazuje do šampionátu IRC britská společnost MEM, se v posledním roce soustředí právě na vývoj auta na asfaltu. Panizzi věří, že když stáj vyvine další úpravy, tak může vůz jezdit pravidelně na špici.„Pro mě je v současné době řešení docela jednoduché. MEM odvedl velmi dobrou práci, když dostal vůz na úroveň, na které v současnosti je. Je ale jasné, že by stáj potřebovala větší rozpočet, aby dokázala dostat auto na úroveň Škody nebo Peugeotu,“ míní Panizzi.Panizzi, který se mimo jiné staral o vývoj veleúspěšného Peugeotu 207 S2000, už i navrhl managementu Protonu, který byl na rally San Remo přítomný, jistá vylepšení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.