Už příští měsíc je na programu Ypres Rally, ze které se poslední dobou stává asi nejkvalitnější soutěž kalendáře IRC. Poprvé se zde můžeme těšit i na tovární tým Protonu, který doveze dvě auta.
Britský tým, za který startují Alister McRae a Chris Atkinson, byl původně očekáván již na Sardinii. Proton se však rozhodl zaměřit se na vývoj svého speciálu na asfaltu.„Není tajemstvím, že jsme chtěli začít s našim IRC programem už na Sardinii. Rozhodli jsme se, že místo Sardinie zařadíme do naše plánu rally v Belgii. Kdybychom jeli na Sardinii, tak by nám zbylo málo času na přípravu vozu na asfalt,“ popisuje okolnosti rozhodnutí šéf týmu Chris Mellors.„Během zimy se nám podařilo vůz výrazně vylepšit na nezpevněném povrchu. Proto si myslím, že bude důležitější věnovat cenný čas přípravě aut před asfaltovou Ypres rally. Tato soutěž prostě patří mezi klasické evropské podniky,“ připomíná Mellors.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?