Už příští měsíc je na programu Ypres Rally, ze které se poslední dobou stává asi nejkvalitnější soutěž kalendáře IRC. Poprvé se zde můžeme těšit i na tovární tým Protonu, který doveze dvě auta.
Britský tým, za který startují Alister McRae a Chris Atkinson, byl původně očekáván již na Sardinii. Proton se však rozhodl zaměřit se na vývoj svého speciálu na asfaltu.„Není tajemstvím, že jsme chtěli začít s našim IRC programem už na Sardinii. Rozhodli jsme se, že místo Sardinie zařadíme do naše plánu rally v Belgii. Kdybychom jeli na Sardinii, tak by nám zbylo málo času na přípravu vozu na asfalt,“ popisuje okolnosti rozhodnutí šéf týmu Chris Mellors.„Během zimy se nám podařilo vůz výrazně vylepšit na nezpevněném povrchu. Proto si myslím, že bude důležitější věnovat cenný čas přípravě aut před asfaltovou Ypres rally. Tato soutěž prostě patří mezi klasické evropské podniky,“ připomíná Mellors.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.