Už příští měsíc je na programu Ypres Rally, ze které se poslední dobou stává asi nejkvalitnější soutěž kalendáře IRC. Poprvé se zde můžeme těšit i na tovární tým Protonu, který doveze dvě auta.
Britský tým, za který startují Alister McRae a Chris Atkinson, byl původně očekáván již na Sardinii. Proton se však rozhodl zaměřit se na vývoj svého speciálu na asfaltu.„Není tajemstvím, že jsme chtěli začít s našim IRC programem už na Sardinii. Rozhodli jsme se, že místo Sardinie zařadíme do naše plánu rally v Belgii. Kdybychom jeli na Sardinii, tak by nám zbylo málo času na přípravu vozu na asfalt,“ popisuje okolnosti rozhodnutí šéf týmu Chris Mellors.„Během zimy se nám podařilo vůz výrazně vylepšit na nezpevněném povrchu. Proto si myslím, že bude důležitější věnovat cenný čas přípravě aut před asfaltovou Ypres rally. Tato soutěž prostě patří mezi klasické evropské podniky,“ připomíná Mellors.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?