Právě dnes startuje Asijsko-pacifický šampionát rally (APRC). Na start v Malajsii se postaví i tým proton s novou jezdeckou sestavou.
V Putrajavi se veřejnosti ukázal Proton R3 Malaysia Rally Team a dnes se také staví na start domácí Malajské rally a zároveň úvodního podniku Asijsko-pacifický šampionátu rally (APRC). Tým bude nasazovat v APRC dva vozy a o jeho chod se stará britský Mellors Elliot Motorsport, který také v zimní přestávce rozhodoval o jezdeckém složení.
Na místo Guy Wilkse, který letos přesedlal do Fabie, ve které se rychle zabydlel, přišel Alister McRae. Mladší bratr legendárního Colina, zkušený "harcovník", které již v Asii znají. Letos ho za volantem Proton Satria Neo S2000 uvidíme na minimálně šesti podnicích. Obsazování druhého vozu však trvalo trochu delší čas. O toto místo se ucházel třeba také Franois Duval, místo které nakonec do týmu naskočil Australan Chris Atkinson.
Již dnes se tento Australan staví v Malajsii se svým belgickým spolujezdcem Stephanem Prevotem na start letošního ročníku APRC s číslem 1. Konkurenci mu bude dělat Japonec Katsu Taguchi, který se svým Mitsubishi MRF Tyres patří ke špičce šampionátu odvrácené polokoule. Startovní číslo 3 bude mít druhý Proton v rukou McRae. Na start se také postaví bývalý jezdec Protonu, mistr světa PWRC z roku 2002 Karamjit Singh. Bude sedlat Lancer desáté evoluce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.