Sébastien Ogier připustil, že jeho druhá pozice na konci druhého dne rally v Jordánsku je chyba. Touto taktickou chybou může přijít zítra o vítězství i Sébastien Loeb.
Jezdec Citroënu totiž neobdržel čas, který by bylo zapotřebí, aby zajel, dostatečně včas. Tým zaslal Francouzi potřebný čas až 3s po průjezdu cílovou buňkou. Bývalý Juniorský šampión měl totiž pochopitelně podle taktického plánu etapu zakončit za zády Jariho-Mattiho Latvaly. Místo toho je 3,1s před Finem na Fordu, a tak mu bude zítra čistit trať. „Měli jsme pouze 15s na to, abychom stačili poslat správný čas do vozu Sébastiena,“ zní z týmu. Viditelně rozčílený Ogier k celému problému řekl: „Měli jsme problém s komunikací uvnitř v týmu. Bohužel jsme neobdrželi potřebnou informaci dostatečně včas, ale až po projetí cílovou fotobuňkou. Ale OK, sice to nebyl plán, ale zase alespoň nejsme první na trati. Co můžeme dělat?“ smutní Francouz.„Během té dlouhé poslední RZ jsme dostávali spoustu splitů do auta a jeli jsme stejně, jako Jari-Matti. Ale ten poslední jsme nedostali. Pro případ, že by nám nechodily mezičasy, byl plán jednoduchý: pořád na to tlačit. Poslední mezičas přišel tři vteřiny poté, co jsme projeli cílem. Nedošel nám pouze jeden mezičas, ale zato ten nejdůležitější,“ popisuje celou situaci Ogier.Loeb dodal: „Není to ideální, ale co můžeme dělat.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.