AKTUALIZACE PO RZ21; Sébastien Loeb v nedělní etapě udržel svoje vedení a s přehledem zvítězil v Jordánské rally. Z očekávaného útoku Jariho-Mattiho Latvali a Pettera Solberga nakonec sešlo. Třetí etapa se nesla ve znamení taktizovaní!
Po RZ21 Baptism Site 2:
Taktické manévry továrního týmu Ford i Citroën opanovaly třetí etapu Jordánské rally. Aby nemusel Loeb startovat jako první, tak Juniorský tým francouzské značky vyslal i za cenu penalizace do časové kontroly Ogiera tak, aby startoval před Sébastienem Loebem. Ford na oplátku udělal to samé s Hirvonenem, který čistil cestu Latvalovi.
RZ21 Baptism Site 2 - 10,83 km
Pořadí po RZ
Po RZ13 Jordan River 2:
Sébastien Loeb (pořadí v RZ: 1., 2., 1.) využil své pozice na trati a dostal se před Jariho-Mattiho Latvalu (5., 4., 4.), kterého na závěrečné vložce předjel také Sébastien Ogier (3., 3., 3.). Celkem překvapivě se tým Citroën nerozhodl pro taktické manévry na konci poslední RZ, a tak budou muset jeho jezdci Loeb a Ogier zítra čistit trať ostatním. Třetí bude zítra na trati Latvala, který je vlastně poslední reálnou nadějí Fordu na dobrý výsledek.
Čekal se atak Pettera Solberga (2., 1., 5.), který sice přišel, ale stejně jako dopoledne Norovi nevyšla mamutí zkouška Jordan River, a tak zakončil den na čtvrtém místě. Těsně za ním je dvojka Citroënu, Dani Sordo (4., 5., 2.). Ten dnes na nejrychlejší nestačil, ale den zakončil s podobnou ztrátou na vedoucí pozici jako včera.
Henning Solberg (6., 6., 6.) po problémech v prvním průjezdu RZ Jordan River v soutěži pokračuje. Norovi se podařilo prokousat zpět na body, v současné době je 9. Na zítřek si určitě brousí zuby na osmou příčku Räikkönena (7., 8., 10.), který má téměř 2 minuty náskok. V SWRC se na čele drží Pons s Fordem a v PWRC Flodin s Imprezou, náš Martin Semerád je 6.
RZ13 Jordan River 2 - 41,45 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz
Po RZ10 Jordan River 1:
Dnešní dopolední sekce startovala brzy ráno. Jako by ještě někteří jezdci během průjezdu první zkouškou spali, např.: Hirvonen. První dvě dnešní zkoušky byly kratší, zato ta třetí měla přes 40km a pořádně zamíchala pořadím.
Fin Jari-Matti Latvala (pořadí v RZ: 5., 5., 4.) jede fantasticky, když se mu podařilo i v polovině etapy udržet v čele průběžného pořadí. Nebýt poslední RZ, kde výrazně ztratil, tak by udržel svůj náskok na čele na zhruba 25s. Na druhé místo se naopak skvělým výkonem RZ10 posunul Sébastien Loeb (1., 3., 1.), který zde konkurenci doslova deklasoval. Jako stín se Loeba drží průběžně třetí Sébastien Ogier (3., 2., 2.).
Velmi sympaticky jede dnes Petter Solberg (2., 1., 5.), který se původně dostal na druhé místo, jenže na RZ9 pravděpodobně zničil pneumatiky, a tak výrazněji ztratil na RZ10. Uvidíme, jak si na odpolední sekci Nor rozvrhne svůj útok na čelo. Dani Sordo (4., 4., 3.) se zatím drží zhruba půl minuty za Latvalou.
Hned rámp havaroval Hirvonen (viz zde).Velké problémy potihly také Henninga Solberga, který musel na RZ10 ze zatím blíže nespecifikovaných problémů zastavit a ztratil přes 7 minut. Fin Kimi Räikkönen (6., 8., 10.) drží pro něj fantastické 8. místo! Problémy potkaly na RZ9 Martina Semerada s Mitsubishi Lancer IX.
RZ10 Jordan River 1 - 41,45 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ7 Mount Nebo 2:
Odpolední sekce se skládala ze tří rychlostních zkoušek, oproti dopolední sekci chyběl ve druhých průjezdech pouze test Rumman Forrest, který se jel ráno jako první RZ.
V dopolední sekci převzal otěže do svých rukou v boji o čelo soutěže Jari-Matti Latvala (pořadí na RZ: 1., 2., 2.). Jediný, kdo s Finem dokázal držet krok, byl Petter Solberg (3., 1., 9.). Ten se ale takticky, narozdíl od Mexika, kde jel pořád na doraz, rozhodl na konci dne zpomalit a propadl se tak na 4. příčku. Sordovi (5., 3., 12.) se nepovedla první odpolední RZ, kdy ztratil přes 10s, a tak také on na konci dne zataktizoval a ztratil asi 35s a propadl se na 6. pozici.
Sébastien Loeb (4., 4., 1.) neměl moc na výběr, protože kdyby zpomalil on, tak by zpomalili i ostatní jezdci a tak je po dnešku třetí. Před ním je jeho možná nástupce Ogier (6., 6., 3.), který měl za úkol, udržet se před Sebem, aby mu zítra vyčistil trať. Podobně na tom byl i druhý v celkovém pořadí šampionátu Mikko Hirvonen (2., 5., 4.).
Sedmou příčku drží Henning Solberg (7., 7., 5.), který si pochvaloval, že se mu podařilo najít to správné nastavení vozu pro zítřek. Na desáté místo postoupil Kimi Räikkönen (10., 10., 8.) s C4 WRC Juniorského týmu. Do RZ5 se v čele SWRC držel Nasser Al-Attiyah s Fabii S2000, jenže pak vyjel z tratě a výrazně ztratil. Čele převzal Sousa, druhý je Pons a třetí Kosciuszko (všichni tři Ford Fiesta S2000). Náš Martin Semerád je v kategorii PWRC na skvělém druhém místě.
RZ7 Mount Nebo 2 - 11,09 km
Pořadí po RZ
Po RZ4 Mount Nebo 1:
Dnes ráno odstartovala Jordánská rally, třetí podnik letošní sezony WRC. Hned z kraje si to o čelo rozdává trojice jezdců. Zatím nejrychlejším z nich je Jari-Matti Latvala, na záda mu dýchá Dani Sordo se ztrátou 0,4s, Petter Solberg ztrácí 1,5s a je třetí.
Viděli jsme zajímavé dopoledne, během něhož si to o čelo rozdávala trojice jezdců ve složení Latvala, Sordo a P. Solberg. Je ale dost možné, že se pořadí bude ještě měnit, protože nad Jarim-Mattim Latvalou a Petterem Solbergem hrozí trest penalizace za předčasný start do RZ3. Zatím je však v čele finská dvojka továrního týmu Ford (výsledky během dopolední sekce: 1., 1., 3., 2.). Jen nepatrdnou ztrátu má španělská dvojka Citroënu, Dani Sordo (3., 3., 1., 4.) a to samé se dá říci o soukromníkovi Solbergovi (2., 2., 2., 1.), který nebyl úplně spokojen s chováním tlumičů na svém voze.
Za touto trojicí jede nikým neohrožovaný Ogier (4., 5., 4., 5.), který má na Loeba (6., 5., 6., 3.) náskok 7,1s. Úřadující mistr světa má nevyhodu v podobě nutnosti čistit trať ostatním, což ho v dnešní etapě značně brzdí. Podobně je na tom i druhý v pořadí na trati, Mikko Hirvonen (8., 4., 5., 6.), který ztratil během první RZ téměř 10s po hodinách. Henning Solberg (5., 7., 7., 7.) není spokojen s nastavním svého vozu a tomu odpovídá i ztráta 41s.
Kimi Räikkönen je zatím průběžně 12. V kategorii SWRC je na čele Nasser Al-Attiyah s Fabii S2000. Ze začátku čelo opanoval P.-G. Andersson, ale ten, stejně jako Patrik Sandell musel na RZ3 zastavit. V PWRC je Martin Semerad s Lancerem IX. na třetím místě.
RZ4 Mount Nebo 1 - 11,09 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas
Start třetího podniku Mistrovství světa je na spadnutí. Organizátoři Jordánské rally zvolili netradiční termín soutěže a pojede se ve formátu čtvrtek - sobota. Sledujte soutěž s námi.
V 10:28 odstartuje první rychlostní zkouška. Po včerejším shakedownu, který ovládly vozy Citröen uvidíme, jak to půjde Fordům.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.