Úřadující šampión WRC, Sébastien Loeb, byl nejrychlejší na trati shakedownu, který se konal již dnes. Francouze následovali Petter Solberg (C4 WRC) a týmový kolega z Citroënu, Dani Sordo.
Trať shakedownu měřila 2,3km a byla 7,5km severně od servisní zóny, která je umístěna u Mrtvého moře. Počasí bylo klasické na místní poměry, tedy sucho, teplo a slunečno. Loeb projel trať celkem pětkrát, nejrychlejší byl třetí průjezd. „Vše šlo dobře, ale nemyslím si, že trať odpovídala těm, na kterých budeme závodit. Dneska to bylo rychlé s hodně velkým gripem. Tratě soutěže jsou ale víc zatáčkovité a mají méně gripu. Dnes jsme pouze kontrolovali, jestli je a voze vše v pořádku,“ říká vítěz Loeb.Druhou příčku si rozdělili Solberg se Sordem, když zajeli shodný čas. „Během shakedownu jsme zkoušeli spoustu různých věcí, protože jsme před soutěží vůbec netestovali. Ale myslím, že ztráta pouze 0,1s na Seba je to nejlepší pro start do soutěže, ne?“ říká Petter.Čtvrté a páté místo získali jezdci továrního týmu Ford, Jari-Matti Latvala, který byl rychlejší než týmový kolega, a Mikko Hirvonen. Překvapení z Mexika, Sébastien Ogier, bylo šesté. Kimi Räikkönen obsadil desátou pozici se ztrátou téměř 3s na Loeba.
Shakedown Jordánské rally:
1. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:13.4=2. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:13.5=2. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:13.54. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:13.75. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:13.86. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:13.97. VILLAGRA. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.18. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.29. H.SOLBERG. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.310. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:16.2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?