Úřadující šampión WRC, Sébastien Loeb, byl nejrychlejší na trati shakedownu, který se konal již dnes. Francouze následovali Petter Solberg (C4 WRC) a týmový kolega z Citroënu, Dani Sordo.
Trať shakedownu měřila 2,3km a byla 7,5km severně od servisní zóny, která je umístěna u Mrtvého moře. Počasí bylo klasické na místní poměry, tedy sucho, teplo a slunečno. Loeb projel trať celkem pětkrát, nejrychlejší byl třetí průjezd. „Vše šlo dobře, ale nemyslím si, že trať odpovídala těm, na kterých budeme závodit. Dneska to bylo rychlé s hodně velkým gripem. Tratě soutěže jsou ale víc zatáčkovité a mají méně gripu. Dnes jsme pouze kontrolovali, jestli je a voze vše v pořádku,“ říká vítěz Loeb.Druhou příčku si rozdělili Solberg se Sordem, když zajeli shodný čas. „Během shakedownu jsme zkoušeli spoustu různých věcí, protože jsme před soutěží vůbec netestovali. Ale myslím, že ztráta pouze 0,1s na Seba je to nejlepší pro start do soutěže, ne?“ říká Petter.Čtvrté a páté místo získali jezdci továrního týmu Ford, Jari-Matti Latvala, který byl rychlejší než týmový kolega, a Mikko Hirvonen. Překvapení z Mexika, Sébastien Ogier, bylo šesté. Kimi Räikkönen obsadil desátou pozici se ztrátou téměř 3s na Loeba.
Shakedown Jordánské rally:
1. LOEB. Citroen C4 WRC. 1:13.4=2. SORDO. Citroen C4 WRC. 1:13.5=2. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 1:13.54. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 1:13.75. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 1:13.86. OGIER. Citroen C4 WRC. 1:13.97. VILLAGRA. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.18. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.29. H.SOLBERG. Ford Focus RS WRC 08. 1:15.310. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 1:16.2
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?