Ogier: Máme úplně nový rozpis

Citroën
Citroën, foto: Citroën Sport
iM2 1. dubna 2010 10:53
Sdílej:

ROZHOVOR; Sébastien Ogier promluvil o svých dosavadních výsledcích v sezoně 2010. Prozradil, že na Jordánskou rally musel vytvořit úplně jiný rozpis, než jaký použil v roce 2008, když zde startoval s vozem C2 S1600.

Jedním z vašich letošních cílů bylo, abyste získával pódiová umístění, byl jste tímto výsledkem překvapen?V roce 2010 chceme pravidelně dojíždět v TOP5 a občas se dostat i na podium na soutěžích, které již trošku známe. Takže třetí místo z Mexika a posbírané zkušenosti jsou fantastické. Zatím ale nejsme úplně spokojeni, nesmíme přestat pracovat. Naše výsledky ze začátku sezony jsou však povzbudivé. Není důvod, abychom cokoliv měnili na našem stylu jízdy. Díky soutěžím, které jsme již s C4 WRC absolvovali, mám v tento vůz pořád větší důvěru.Právě třeba v Jordánsku jste již v minulosti startoval, i když s vozem C2 Super 1600. Dává Vám to nějakou výhodu?Nemyslím si, že start v soutěži pouze jednou v minulosti a to ještě k tomu s vozem S1600 Vám dává nějakou výhodu. Dokonce bych řekl, že naše zkušenosti budou v porovnání s jezdci, kteří zde již s vozem WRC startovali, méně užitečné. Budeme si ale muset vytvořit úplně jiný rozpis, protože julienovi poznámky a styl rozpisu se od té doby značně změnil.

 

Zkušenosti z Jordánska 2008 jsou Ogierovi téměř k ničemu

Jaké místo byste chtěl v Jordánsku získat?Nebudeme se snažit nějak bezhlavě útočit, našim hlavním cílem je, abychom posbírali zkušenosti z co možná nejvíc rychlostních zkoušek a také všech terénů a povrchů. Nejlepší by bylo, kdyby se nám podařilo bojovat o podium, ale TOP5 by bylo také dobré. Je důležité postupovat krok za krokem. Jordánsko je velmi specifické.V roce 2008 bylo velké horko, tratě jsou velmi členité, takže potřebujete opravdu skvělý rozpis. Klíčem k úspěchu jsou tedy zkušnoti.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.