Tým Pettera Solberga se připravuje na start v Jordánské rally. Nor by chtěl navázat na úspěch z Mexika, kde získal druhé místo za Sébastienem Loebem. O tento post tvrdě bojoval s mladíkem Ogierem, kterého porazil až na závěrečné superspeciálce.
Soutěž je situována kolem Mrtvého moře se sídlem v Ammanu. Z extrémních nadmořských výšek (Mexiko) míří tým do extrémního horka (Jordánsko), předpokládaná teplota je až 50 stupňů Celsia. „Jordánsko bude velmi zajímavé. V Mexiku bylo vše perfektní a druhé místo je opravdu dobré. V Jordánsku jsme se rozhodli poprvé použít naši druhou C4 WRC. Nasadíme také vylepšený motor,“ prozrazuje Petter.
Jordánsko 2008
„V Jordánsku jsem už letos byl na pár dní na dovolené se svým synem Oliverem,“ říká Peter. Jordánská rally startuje shakedownem už ve středu. První den závodu je ve čtvrtek a poslední v sobotu. Zdejší soutěž byla do šampionátu WRC poprvé zařazena v roce 2008. Tehdy vyhrál Mikko Hirvonen, Petter Solberg musel po výjezdu mimo trať odstoupit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?