Tým Pettera Solberga se připravuje na start v Jordánské rally. Nor by chtěl navázat na úspěch z Mexika, kde získal druhé místo za Sébastienem Loebem. O tento post tvrdě bojoval s mladíkem Ogierem, kterého porazil až na závěrečné superspeciálce.
Soutěž je situována kolem Mrtvého moře se sídlem v Ammanu. Z extrémních nadmořských výšek (Mexiko) míří tým do extrémního horka (Jordánsko), předpokládaná teplota je až 50 stupňů Celsia. „Jordánsko bude velmi zajímavé. V Mexiku bylo vše perfektní a druhé místo je opravdu dobré. V Jordánsku jsme se rozhodli poprvé použít naši druhou C4 WRC. Nasadíme také vylepšený motor,“ prozrazuje Petter.
Jordánsko 2008
„V Jordánsku jsem už letos byl na pár dní na dovolené se svým synem Oliverem,“ říká Peter. Jordánská rally startuje shakedownem už ve středu. První den závodu je ve čtvrtek a poslední v sobotu. Zdejší soutěž byla do šampionátu WRC poprvé zařazena v roce 2008. Tehdy vyhrál Mikko Hirvonen, Petter Solberg musel po výjezdu mimo trať odstoupit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?