Druhého podniku letošního kalendáře Intercontinental Rally Challenge, který se jede příští měsíc v Brazílii, by se mělo účastnit až 50 posádek.
Seznam přihlášených na Rally Internacional de Curitiba nebude definitivně uzavřen až do 1. března. Organizátoři jsou přesto přesvědčeni, že účast na letošním ročníku bude hojná. Vloni se podniku zúčastnilo 38 posádek.„Očekáváme šest aut z Evropy a asi tak 10 nebo 12 velmi dobrých jezdců z Jižní Ameriky. Celkově čekáme účast až 50 aut. S tímto číslem jsme docela spokojeni,“ říká promotér závodu Marcos Marcola.Mezi účastníky této šotolinové rally budou patřit i Juho Hänninen a Jan Kopecký s továrními Fabiemi S2000. Účastnit by se měl i obhájce loňského titulu, Kris Meeke s Peugeotem 207 S2000 a nebo Guy Wilks s Fabií S2000.Jen připomeňme, že Rally Internacional de Curitiba, která letos slaví své 30. narozeniny a v rámci IRC se pojede podruhé, se bude konat od 4. do 6. března.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.