O tom, že letos paběrkující tým MEM motorsport, který provozuje Proton Satria Neo S2000 hodlá v příští sezoně nasadit dva vozy do Intercontinental Rally Challenge jsme vás již informovali.
Stále však není jisté, kdo se za volanty dvou agresivně vypadajících malajských speciálu objeví. Jedním z adeptů je Alister McRae, který zajel ve Skotsku zatím nejlepší výsledek Protonu v IRC a hodlá jet s tímto speciálem celou sezonu.Druhým jezdcem pošilhávajícím po cocpitu Protonu je belgičan Francois Duval, který podle slov svého nového manažera je v kontaktu s Chrisem Mellorsem, zakladatelem MEM Motorsport, který hodlá v příští sezoně absolvovat celou sezonu v IRC i v Asijsko-Pacifickém šampionátu s Protonem Satria Neo S2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.